0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
CSP sælger løftere enkelt vis, men måske også Farmer eller andre fra VWnettet har noget !?
Er det ikke CB løftere du har købt ?
Der ser meget spændende ud, og virkeligt imponerende. Jeg blev lige fanget i lidt motortanker, og når man ikke ved særligt meget om WBX maskiner så er det jo en god undskyldning til at læse lidt op på maskinerne(i stedet for at skrive opgaver :-))Jeg har et par tekniske spørgsmål til WBX eksperterne, primært omkring løfterne, så det går vel an at tille dem her.Jeg husker og have læst at ventildrevet står for 20% af den mekaniske tab der er inden i en motor, og når man slår vægten op på de CB løftere så kan der alene der spares knap 500gram i masse. Den masse skulle jo ellers accelereres op og ned totalt set en gang per motor rotation. Så kan den vægt spares må det lettere ventildrev da betyde en højere effektivitet/økonomi ?Eller er fordelen (hvis vi lige glemmer det med knastudvalget) ved et lettere ventildrev, at de lavere massekrafter per rotation eventuelt muliggør et højere maksimalt omdrejningstal ?
Det var hvad jeg nåede i dag, med lidt held kan jeg få sneget et par timer ind i morgen.../MadsPS.: Jeg glæder mig til at finde ud af om der er plads til både ventiler og stempler i forbrændingskammeret :?:
Superflot, Mads! Sådan skal det gøres, og med en forbilledlig renlighed. Men er det en motor til en Fiat 126? Jeg synes kun, den har 2 cylindre?