Forfatter Emne: fjedre  (Læst 1667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
fjedre
« Dato: 24. Maj 2015 kl: 11:16:29 »
Fik skiftet bagfjedre og støddæmper bagi hos Sydfyns autocamper sidste efterår fra standard 2 wd til nogle fra en syncro.  Meningen var at når jeg kører med sneglehuset/campingkassen, ca 800 kg at bagenden ikke hænger så meget, men syncro fjenderne har ingen forskel gjort.
Findes der gummidele man kan lægge i fjedrene for at hente ca 5-6 cm i højde, eller skal jeg skifte til t4 forstærkede fjedre, og passer de?

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
fjedre
« Svar #1 Dato: 25. Maj 2015 kl: 22:01:56 »
ebay ... der findes flere der ...

Sögeord paa tysk er: T3 Höherlegung

den her er 30 mm
30 mm distanceringe T3
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
fjedre
« Svar #2 Dato: 25. Maj 2015 kl: 22:04:18 »
apropos ... jeg har lige købt - til min syncro camper - 2 fjedre 2 x blå til foran og to af de der distanceringe til bagerste gummiskive. Hæves dermed ca. 20-22 mm og de blåfarvede er mere bløde end 2xgrøn ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
fjedre
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2015 kl: 12:28:54 »
Sådan ser den ud som 4x4 doka - hævet med ca. 22 mm - med 2 x blå markering på hver fjeder foran og 3 gummiskiver 11 mm (3 originale på hver side i stedet for en) i enden ... de er meget mere bløde end de 2 x grønne foran ... fint til byen.

Billig optimering, koster ca. 60-80 euro ... og kan sagtens klare de der heavy duty konkurrenter ude på marken ...

Det er også en kendt visdom, at de bløde fjedre er mere zarte til samlinger og svejsninger, karrossen er ikke udsat for de kraftige spændinger med den bløde fjeder i stedet for heavy duty. Det mærker man med årene på bilen, når vandet kryber ind i revnerne ... Fluid Film er fin løsning, Mike Sanders også, optimal begge kombineret, så skal Fluid A først krybe et par dage, inden Mike lægges oven på samlingerne  ...

Jens


[attachment=19833]T3_Doka_Tarp_2014.jpg[/attachment]
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
fjedre
« Svar #4 Dato: 28. Maj 2015 kl: 18:32:23 »
Dette er en nem og billig løsning, som jeg har brugt.

http://www.oberschlachter.com/shop/index.php?route=product/category&path=5_1001
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
fjedre
« Svar #5 Dato: 28. Maj 2015 kl: 18:45:04 »