Forfatter Emne: skift af oliepumpe  (Læst 2275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
skift af oliepumpe
« Dato: 20. Marts 2016 kl: 19:59:42 »
Har haft problemer med manglende olietryk når driftsvarm. ( har fået målt) så derfor motorens sidste chance. Havde ikke lige regnet med 5 timer før den var skiftet og alt  samlet igen. I morgen kommes nyt kølevæske og olie på. Tror dog ærlig talt ikke på at det er oliepumpen der er synderen.
« Senest Redigeret: 20. Marts 2016 kl: 20:05:42 af gasa139 »

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: skift af oliepumpe
« Svar #1 Dato: 20. Marts 2016 kl: 20:45:16 »
ja.. Det er faktisk noget omstændigt at skifte oliepumpe.. vær opmærksom på, at spillerummet imellem pumpehjulene og dækpladen skal være ganske lille.. nogle uoriginale pumper har efter min opfattelse for tyk pakning, hvilket kan give tab af tryk...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Sv: skift af oliepumpe
« Svar #2 Dato: 20. Marts 2016 kl: 20:49:42 »
Hme... Kan spillerum et ikke også blive for lille. Se de mærker der er på dækpladen fra den gamle oliepumpe. Det kan da ikke være normalt...

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: skift af oliepumpe
« Svar #3 Dato: 21. Marts 2016 kl: 08:53:38 »
Hme... Kan spillerum et ikke også blive for lille. Se de mærker der er på dækpladen fra den gamle oliepumpe. Det kan da ikke være normalt...

Mærkerne er alm. slid. Kan være være forstærket af for lange olieskift intervaller. Selvfølgelig må tandhjulene ikke blive klemt af dæsklet, men jeg er sikker på at jo mindre spillerum, jo lettere har pumpen ved at klare jobbet...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Sv: skift af oliepumpe
« Svar #4 Dato: 21. Marts 2016 kl: 08:54:36 »
De slidmærker du ser på bundpladen er helt normale.

Hilsen Fynboen
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017