Forfatter Emne: Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...  (Læst 6046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 12:59:38 »
Hi folks
Sidste uge blandede jeg i en Tupperskål følgend hemmelige ingredienser:

300 ml rød cykelolie
300 ml gearkasseolie
300 ml motorolie 10W40 VW 50.500
250 ml rød bilvoks til polish
250 ml fedt - smørefedt (Maschinenfett)
500 ml Tectyl til hulrum

Det hele blev mixet med en såkaldt pyrerstav eller hvordan kaldes det? og då kom der flere ladninger ind i farvedåsen til kompressorlakering af bilen. Dermed sprøjtede jeg bunden med tryk på, det luktede nær af HASH i garagen efter dette rituale og der var HASHlugtgenskyer ...

Har jeg glemt noget i min hemmelige opskrift? måske VODKA som fortynder?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #1 Dato: 27. Maj 2008 kl: 14:07:43 »
Det lyder meget spændende...

Kan du forklare dine ideer bag de forskellige ingredienser eller var det bare hvad der lige stod øverst på hylden?

Jeg bruger selv planteolie blandet op med tagtjære ca 50/50.. har overvejet at blande voks i men ved ikke hvordan det vil emulgere.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Mølle

  • Gæst
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #2 Dato: 27. Maj 2008 kl: 14:31:33 »
Citat fra: "jankjerbye"
Det lyder meget spændende...

Kan du forklare dine ideer bag de forskellige ingredienser eller var det bare hvad der lige stod øverst på hylden?

Jeg bruger selv planteolie blandet op med tagtjære ca 50/50.. har overvejet at blande voks i men ved ikke hvordan det vil emulgere.


Hvad betyder emulgere????? -formulde måske????

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #3 Dato: 27. Maj 2008 kl: 14:54:20 »
Det er bare et fint ord for "blande"...

http://da.wikipedia.org/wiki/Emulsion
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Mads2600

  • Gæst
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #4 Dato: 27. Maj 2008 kl: 14:57:34 »
Er der noget i vejen med alm dinitrol i en spand??

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #5 Dato: 27. Maj 2008 kl: 15:30:09 »
Her kommer mere om den hemmelige opskrift:

cykelolie er tynd - den bløder op i de gamle lag - en form for blødgører af alt det gamle lort på bunden, samtidig kryber den ind i alle revner.

motorolien er kutyme - den er bare ny - ikke noget brugt pga. syren ... det giver den fedeste  konsistens iflg. veteranernes anekdoter fra STALINGRAD (Schmutz und Dreck hält warm ...)

gearkasseolie - den er meget konsistent - molykylkæderne holder sammen som i tæppevævning på bunden (min visionstanke) - jeg har flere liter ...

smørefedt - når den blandes med det gamle køkkengrej - den der pyrerdims - så ligner det noget af en ækelt opskrift ... Molykylerne holder sig til gearkasseolien, så bliver det hele mere fast, næsten som en lækker overfladefilm ... i tupperdåsen ser det rigtigt ækelt ud, det er et highlight i opskriften ...

TecTyl og voks er den bløde faste blandingskonsistens - det forvandler sig ikke til en hård overflade ...

Mest vigtigt for mig er den der røde cykelolie, den er så fin i sig selv og meget billigt sammenlignet med den der olie til at rense en pistol (glemt navnet).

Og det er rigtigt, at jeg blander efter det der står i reolen. Men grundreglen er 1/3 cykelolie, 1/3 voks, 1/3 motorolie og så en tur in på de støvede veje.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Bo

  • Gæst
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #6 Dato: 27. Maj 2008 kl: 15:48:21 »
Den der pyrerdims er måske en "Stavblender" :?:  :lol:  :lol:

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #7 Dato: 27. Maj 2008 kl: 16:25:26 »
Jep - stavblender - jeg spurgte lige google

måske kan man også prøve sig frem med en modificeret DILDO ???  :lol: pille en del af toppen fra og sætte modelskipskrue på ... brum brum

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #8 Dato: 27. Maj 2008 kl: 16:37:05 »
:lol: T3 folk er vis gale mennesker.  Gad vide om opskriften kan sælges til Dinitrol, ell Pava.  

Men Tanken om at rydde op på hylden, er da god, hvorfor smide ud, når man kan genbruge 8)  8)  8)

Den lugt at Hash. --- bare der ikke er nogen der begynder at skrabe det af, for at komme det i piben.:wink:


Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Mads2600

  • Gæst
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #9 Dato: 27. Maj 2008 kl: 16:39:15 »
Skulle det være bedre end alm pava/dinitrol/tectyl??

Bo

  • Gæst
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #10 Dato: 27. Maj 2008 kl: 17:26:06 »
Citat fra: "poot"

Den lugt at Hash. --- bare der ikke er nogen der begynder at skrabe det af, for at komme det i piben.:wink:


Poul


*puff puff* Hva´snakker du om mand !? *puff puff* ~host~ Du tror sku´da vel ikke at der findes så´rn nogle bon-hoveder her inde på det her kodyl solidariske og bare enormt fede forum mand - vel..... *puff puff*

Djursland

  • Gæst
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #11 Dato: 27. Maj 2008 kl: 19:31:36 »
Citat fra: "Mads2600"
Skulle det være bedre end alm pava/dinitrol/tectyl??


nej sikket ikke men meget billiger

det ved jeg da at rapsolie og tag asfalt fra jem og fix er i 50/50 og det er sgu godt

Mvh Djurs  :lol:

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Svar #12 Dato: 27. Maj 2008 kl: 21:47:59 »
Husk nu sandstormen ...
En tur ud på markvejen i det varmeste sommervejr, nu er tiden inde. Stævet er det hemmeligste i ingredienserne ... så holder filmen som HASK på bunden, og man kan æve sig med en kakalakke og  pipen a?la Cheech and Chong filmene ... Husk at starte på jeres kompressor, snup lige et tupperdims hos konen (hemmeligt) og kom så i gang med at ryde op på hylderne. Den bedste blanding vinder ... der skal mixes - yeah!!!! endelig en sjov opgave.

Inden man misbruger en gammel farvepistol, skal man lige rense bunden og evtl. rense lidt med vinkelsliberen. Og alt det gamle lort med tjære og tyk propyltotaldimsasfaltbitumen er SCHEISSE ...

Selveste Messerschmidt Boelkow Blohm værket var vild med de hemmelige ingredienser ...

---

Jeg har indtil nu ikke hørt noget om en "støveksplosion" i en garage, nu skal man lige være lidt carefull med en smøg ... Efter anvendelsen og op til 4-8 bar på pistolen med grødet i dåsen anbefaler jeg en frisk udluftning og sæbe til håret ...

Farvepistolen kan næsten ikke mere bruges til lakarbejdet, den skal altså helst udgå til sådanne projekter ...

spacesniffbundbeskyttende hilsen
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963