T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Elektrisk => Emne startet af: Jes efter 16. December 2011 kl: 18:47:19
-
Diesel 1.9 AAZ.
Problemet er følgende : drejer nøglen og intet sker, tørner ikke starteren rundt. Lade lampen / forvarme lampen lyser som de skal ( og går også ud igen). Hvis jeg drejer nøglen et par gange eller fire. Så starter den, indtil videre :( . Men den bliver jo ikke ved.
Mit eget gæt er bundstykket i tændingen. Stel forbindelse fra motor/gear.
Ellers andet der springer i øjene ?
Mvh Jes
-
Bundstykket som du selv skriver...
-
Det er den, de kalder tændingskontakt inde ved HovwDiAudi ?
http://hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=8190400600&Group=18901
Mvh Jes
-
Det kan sagtens være stelforbindelsen til starter eller også den ledning der sidder på selve starteren der sidder løs.
-
Dem tjekker jeg imorgen også. Tak for det.
Mvh Jes
-
Eller korroderede / løse forbindelser ved batteriet. Det ER set før......
-
kan os bare være starteren der hænger i relæet eller kabelskoen på kl.50 på starteren der er dårlig!
prøv at sæt tænding på og en ledning direkte fra batteri til kl.50 på starteren.
-
Er nød til at have en forlaring på kl.50 ?
Mvh Jes
-
klemme 50 er den tynde ledning på starteren (den der kommer fra tændingslåsen), det KAN også være den der er faldet af/irret over (det er også set før)...
-
Hej :-) Jeg har prøvet det to gange både på en diesel og nu for nylig på en Benzin Og der var det starteren. På den ene kunne jeg nogle få gange få den igang ved at slå lidt på starteren. Men som skrevet i tidliger tråde. Prøv at sætte et sæt startkabler direkte på starteren. Og vis der ikke sker noget så skal den nok skiftes.
-
Har ikke fået kigge på de forskellige fejlkilder. Men har til gengæld købt et nyt bundstykke. Men skal hele ratstammen ud ?. Kan se i Bentleyén at selve tændningslåsen skal tages med en aftrækker. Stemmer det? Som i nok kan se satser jeg på bundstykket. Er der er andre fif, eller ting jeg skal tage højde for ?
Mvh Jes
-
Du piller rat og plastafdækning af ratstammen...
Kan så ikke lige huske om du skal have de 2 bolte af der holder ratstammen fast mod instrumentpanelet...
Men ellers sidder der en bolt der holder låsen fast om ratstammen, den skal ud og med nøglen i tændingen (så du ikke får den i ratlås) kan du trække tændingslåsen op over ratstammen, ingen brug for aftrækker...
-
Jeg ville nok vente med at pille ved bundstykket, hvis der ikke er særlige indikationer på det. I de fleste tilfælde ligger fejlen et andet sted - i virkeligheden er de bundstykker meget solide. En måde til at afklare, om bundstykket er i stykker, er, at dreje nøglen til start og så vrikke med nøglen, mens den står i "startposition". Hvios ikke det skaber nogen reaktion, så tvivler jeg lidt på det fornuftige i at skifte det på mistanken.
-
En forsigtig opdatering. Rykkede / skubbede på klemme 50. Og der har ikke været noget siden. Så håber det bare var det.
Mvh Jes
-
hej, må lige dele dette som et bevis på T3 nettets store værdi som vidensbase: Står i Kbh langt hjemme fra Aalborg, på udflugt med fruen i den gamle T3 som har kørt upåklageligt derover (bortset fra en dør i baglås..). Skal til at starte den, og der er absolut ingen reaktion fra starteren, selv om der er strøm på alt. Efter lidt indledende panik finder jeg Ipad'en frem, og slår op på T3 nettet efter "starter". Finder denne tråd om samme problem, rykker lidt i ledningen til kl. 50 som beskrevet, og Frede starter som en drøm igen :) Weekenden reddet, og alle er glade. Tak til T3 nettet og alle de erfaringer der efterhånden er samlet herinde, jeg er en stor fan :)