Forfatter Emne: Ingen strøm fra tændspole på WBX  (Læst 3004 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Dato: 30. August 2015 kl: 16:32:57 »
Da jeg igår kørte frem mod T-kryds døde WBX'en ud. Rigeligt strøm til starter med ikke strøm fra tændspolen og ud til tændrør. Forbindelser til tændspolen virker faste. Givet at den døde ud på den måde, kan man så sige om det er ny tændspole eller andet?
Vh Jesper
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Svar #1 Dato: 30. August 2015 kl: 18:03:39 »
buddha-uffe havde et lignende problem fornyligt. Det var en samling gemt bag luftfilteret hvis jeg husker rigtigt, check dine samlinger for ir og tærede forbindelser. Det kunne være årsagen.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Svar #2 Dato: 30. August 2015 kl: 19:03:44 »
Citat fra: "gunnar6690" post=122416
buddha-uffe havde et lignende problem fornyligt. Det var en samling gemt bag luftfilteret hvis jeg husker rigtigt, check dine samlinger for ir og tærede forbindelser. Det kunne være årsagen.


Ja, jeg havde dog gnist men ingen benzin. Stikket bag luftfilteret gik til benzinpumpen og det var iret væk.

Måske dit tændingsmodul? Er der spænding på kl.15 på tændspolen når du drejer tændingsnøglen frem til "tænding"?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Svar #3 Dato: 30. August 2015 kl: 20:05:17 »
Som altid, tjek stelforbindelse. Især den tynde ledning der sidder ovenpå de to cylindre til venstre, når du står bag bilen. Hvis ikke der er stelforbindelse der, er min ihvertfald stendød.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Svar #4 Dato: 30. August 2015 kl: 21:11:08 »
Tak for bud I gode herrer :)

Jeg har bestemt en del at lære ud i mekanikken, men fik igår hjælp af en ven som med skruetrækker på tændspolen konstaterede at der ikke sprang strøm. Men, om det er det du mener, Buddha Uffe med: Måske dit tændingsmodul? Er der spænding på kl.15 på tændspolen når du drejer tændingsnøglen frem til "tænding"? - det er jeg ikke helt med på.

Jeg ser på det imorgen.

Det vist meget godt med lidt øvetid inden man engang får taget mod til sig til en rundtur og sender Syncroen i en 20 fods til Ushuaia :woohoo:
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Svar #5 Dato: 03. September 2015 kl: 21:07:25 »
Den ene tilslutning på tændspolen er mærket + og når du slutter tændingen til skal du kunne måle 12 volt der, eller en prøvelampe skal lyse konstant med tændingen til.
Den på modsatte side får signal fra hall-giveren og tændingsmodulet (den sorte boks i venstre side af motorbrønden) og hvis du har tomgangsregulering sidder den lige ved siden af. Sidstnævnte kan "luses over" ved at tage stikkene af og sætte sammen.
En forudsætning for gnist er stelforbindelse ved fordeleren som Otto så glimrende har beskrevet. Stelforbindelsen (brun ledning) sidder på motorblokken.
Tændspolen kan se intakt ud, men være brændt i toppen under højspændingskablet. Er det tilfældet skal den ubetinget udskiftes.
God jagt.