T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Motordele => Emne startet af: bos1 efter 17. Januar 2012 kl: 20:30:27
-
jeg må nok indse at jeg ikke har kræfter til at få lavet de projektor jeg godt vil , så nu vil jeg se om jeg kan få solgt den her og få frigivet lidt mønt til jazzen
det er som sagt en volvo b200 (100 hk) motor med adaptorplade til en wbx gearkasse
der er starter udstødning og alle motorophæng med til den
den har ligget et stykke tid men kørte fint da den blev pillet ud og har ligget tørt
pris kom med et bud
-
den kan også byttes helt eller delvis med noget andet og der kan også følge en helt ny haynes med
-
har du billed og hvor lang er den i forhold til en standart motor???
-
jeg kan da nok producerer et billede men om hvor lang den er i forhold til en anden motor ved jeg ikke
men du kan godt få mål på motoren
-
et billede
-
her er lidt billeder og motoren er ca 67 cm lang fra adapter til det forreste remhjul
-
Godaften
Er den solgt? Lyder spændende for en volvo-mand med en T3 Syncro :)
-
det er den ikke , den ligger her endnu
-
slet ingen der mangler en voldsom volvo motor til en t3 i disse benzin tider :D :D
-
Kunne være interessant...
Kender du momentet på sådan en??
Hvad kan man "forvente" at den går på literen??
Karburator eller indsprøjtning??
Og er ALT med til den (altså så den er "lige" til at montere og starte op)??
Eneste minus er at det er til WBX gearkasse, men når man har den adaptor må det være "lige til" at få lavet en der passer på diesel kassen...
-
Ikke mindst, hvad prisleje havde du forestillet dig??
-
Morten du skifter da bare koblingshuset.
Mvh Jønne Ukendt
-
Ja, men så skal jeg jo også til at varme tanken på bilen...
-
Nå ja undskyld så :oops: Kan jo ikke huske alt.
Mvh Jønne Ukendt
-
Siger ikke at det er umuligt :) Men siger heller ikke at jeg skal have motoren...
Antyder kun at drivkraften til sika'en stadig ikke er fastlagt...
-
Kunne være interessant...
Kender du momentet på sådan en??
Hvad kan man "forvente" at den går på literen??
Karburator eller indsprøjtning??
Og er ALT med til den (altså så den er "lige" til at montere og starte op)??
Eneste minus er at det er til WBX gearkasse, men når man har den adaptor må det være "lige til" at få lavet en der passer på diesel kassen...
kender ikke momentet , men den har 100 hk , og sådan en volvo plejer nok at kunne trække :D
aner ikke hvad den kommer til at gå på literen
den er med karburator men så vidt jeg ved så kan man jo bare montere et indsprøjtninganlæg fra en anden motor
min plan var egentlig at bruge adapteren til en turbomotor
der er det med du ser på billederne , der mangler vidst kun en tændspole så skulle den kunne starte og så skal man lave lidt kølerslange
med hensyn til starter er det ikke noget problem , da den sidder på motorsiden, så det er bare på med den benzin klokke :D :D
prisen ender et sted mellem 1000 og 2000kr
-
Mmm..Kunne godt være fristet, skal bare lige se om jeg kan grave noget moment information frem på den..
-
Trækker snuden til mig igen...
160Nm, men desværre først ved 2400 RPM :(
Har brug for en motor der levere momentet i lav RPM område når det er til syncro..
-
ok men den passer jo også på andre volvo motorer , men jeg kender ikke så meget til dem
-
Ja, så skal jeg købe det for adaptorpladen alene, men så kender jeg andre projekter det var mere spændende :)
Den her var bare fordi der var en anderledes motor...
-
ok , men prisen er den samme med eller uden motor , da det jo egentlig er det der ombygningssættet der er det spænende her
-
Enig ;)
-
:D
-
den er her endnu , kom med et bud
-
stadig her byyyyyyyyyddd
-
slet ingen der skal eksperimenterer lidt
-
byd et eller andet , den skal væk
-
500kr :whistle:
-
Den er din
-
Hvad er en b200? Det ligner meget en b20 og hvis det er sådan en så er benzinøkonomien ikke god og trækkraften.... Tja... Men dejlig stabil motor
-
Hvis jeg husker ret er det en videreudviklet B20 med tandrem og overliggende knastaksel.
Den har vistnok lidt flere hypper og et anderledes moment, men er vel lige så sejlivet som den velkendte B20.
:lol:
-
500kr :whistle:
Den blev din jason
-
det ved jeg godt, jeg har sendt dig en PM og afventer svar :)
-
He he det havde jeg ikke lige set, svar sendt den anden vej
-
Hvis jeg husker ret er det en videreudviklet B20 med tandrem og overliggende knastaksel.
Den har vistnok lidt flere hypper og et anderledes moment, men er vel lige så sejlivet som den velkendte B20.
:lol:
En B200 är samma motor som B21 och B23 men bara på 2 liter det är ikke samma motor som B20
B20 är en motor helt i Järn med underliggande kamaxel medans B200.B21.B23 har aluminium toppstycke samt överliggande kamaxel med kamrem.