T3 Fora.. > R4i Fora

Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?

(1/2) > >>

brian:
jeg har desværre utæthed for kølevand ved en vandstuds i topstykket,
Det skyldes grube-tærring der hvor plast-vandstuds er skruet mod Alu-topstykket.
[attachment id=1 msg=130645]
Hvad kan jeg gøre?

Holder flydende pakning mon her?[attachment id=1 msg=130645]

4X4:
Jeg tror godt at du kan få flydende pakning til at holde.
Men hvordan ser vandstudsen ud, og ikke mindst pakningen?
Jeg synes at de plastikhuse har det med at blive noget skæve og forknoklede og hvis ikke anlægsfladerne ligger helt sammen så kan du bruge alt det pakning du vil, og det vil stadigvæk være
pisse utæt.

brian:

--- Citat fra: 4X4 efter 04. Oktober 2017 kl: 23:49:23 ---Jeg tror godt at du kan få flydende pakning til at holde.
Men hvordan ser vandstudsen ud, og ikke mindst pakningen?
Jeg synes at de plastikhuse har det med at blive noget skæve og forknoklede og hvis ikke anlægsfladerne ligger helt sammen så kan du bruge alt det pakning du vil, og det vil stadigvæk være
pisse utæt.

--- Afslutning på citat ---
Jeg prøver nok noget flydende pakning så.

Den studs jeg skruede af så egentlig ok ud, men jeg har en ny det var planen at sætte på.

Hullerne er selvfølgelig lige der hvor O-ringen ligger.

Motoren er en RP fra 89. Måske det var værd at undersøge om man kan få en Alu-studs.

Fynboen:
Du kan også bruge kemisk metal at fylde hullerne med, og så planslibe bag efter.

Hilsen Fynboen.

LBXeren:
Hej Brian

Enig med Fynboen, kemisk metal er det rigtige her. Jeg har selv været der og det lykkedes at få det plant og tæt igen med kemisk metal. Planslibning er den optimale løsning men til det lille grater kan man overveje om en fil og smergellæred ikke kan gøre det samme. Selvfølgelig skal man passe på ikke at runde pakfladen, men det burde kunne lykedes :-)

mvh
Bjarnme

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version