Forfatter Emne: undervognsproblemer - styretøj  (Læst 1193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
undervognsproblemer - styretøj
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 21:13:21 »
Hej

Jeg har et "lille" problem med min undervogn. Det er utrolig mange rystelser i bilen under nedbremsening. Ja, nu tænker I nok, han har pisse skæve skiver, men det har han ikke!
tilgengæld har jeg bemærket at gummibøsningen på den nedeste bærearm har forskudt sig. Dvs. det er jo faktisk bærearmen som har forskudt sig, ud over kanten på bøsningen :roll:
Kan man(I) forestille sig at denne ødelagte bøsning er skyld rystelserne?
Kan det eventuelt have noget med stabilisatoren at gøre?

Slutteligt, hvad ville være fornuftigt at skifte hvis man nu alligevel river det hele fra hindanden?

/Mads

Mølle

  • Gæst
undervognsproblemer - styretøj
« Svar #1 Dato: 18. Juni 2007 kl: 22:05:22 »
du skal tage rigtigt godt fat for at tjekke bøsninger. Måske med stort brækjern. Jeg mener helt klart, at det kan give rystelser, hvis gummiet har givet fortabt, men der er der selvfølgelig så meget andet der kan. fx. som Peder nævner, lejer, skæve eller fejlmonterede skiver. Nye kan også være skæve.

Men lillepigen skal altså op og hænge, før man kan konstatere noget. -det villle jeg altså gøre.

held og lykke med ryste-kuren.

Mads-kaa

  • Gæst
undervognsproblemer - styretøj
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2007 kl: 22:34:55 »
Bremser og lejer vil jeg udelukke, måske er jeg dum, men de er blevet skiftet på mistanke! Problemet har været der hele tiden, og jeg startede med at skiftet skiver+lejer, da problemet forsatte skiftede jeg tromler! Nu er jeg så kommet til at undervognen får skylden. Rystelserne er blevet værrere over det sidste par måneder, men er nogle gange helt væk indtil man har kørt lidt!?!
Jeg har ikke haft den på lift endnu, men det kommer en af dagene!

/Mads