Forfatter Emne: Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??  (Læst 12605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #15 Dato: 03. Januar 2013 kl: 11:38:31 »
jeg ville have indsat en beregning i PDF, men det kan jeg ik få siden til  :(
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #16 Dato: 03. Januar 2013 kl: 11:57:07 »
Citat fra: "verner" post=93803
jeg ville have indsat en beregning i PDF, men det kan jeg ik få siden til  :(


Sikkert fordi den er for stor.
Jeg kan ikke, herfra, hæve grænsen til mere end 8MB (den var 4MB).
Når jeg kommer hjem skal jeg nok lige se på at få grænsen hævet så der kan uploades større dokumenter.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #17 Dato: 03. Januar 2013 kl: 12:10:08 »
Citat fra: "BlackChart" post=93804
Citat fra: "verner" post=93803
jeg ville have indsat en beregning i PDF, men det kan jeg ik få siden til  :(


Sikkert fordi den er for stor.
Jeg kan ikke, herfra, hæve grænsen til mere end 8MB (den var 4MB).
Når jeg kommer hjem skal jeg nok lige se på at få grænsen hævet så der kan uploades større dokumenter.


den fylder 295KB, så det kan vel ikke være derfor?

nu prøvede jeg bare at indsætte PDF filen som en vedhæftning, kan det gøres på andre måder?


[attachment=13216]spndingstabsberegning-lastbil.pdf[/attachment]
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #18 Dato: 03. Januar 2013 kl: 14:39:20 »
Citér
jeg sidder og tænker på om du stadig har de orginale (tynde) kabler monteret i motorrummet?
 for det er der din spænding forvinder!
 prøv at leg lidt med ohm's lov, det er jo ca 100W der går tabt mellem generator og startbatteri, og det tab bliver til varme, hvilket gør ledningsevnen i kablerne endnu dårligere...så lidt en ond cirkel..
 ved at skifte til en større generator bør kablerne også opgraderes, da du trækker en større strøm gennem dem, derved bliver dit spændingfald også større!
 
jeg kan godt forstå hvis du vil bevare motorrummet originalt, men man kunne jo også afmont. og gemme de originale kabler og erstatte det hele med noget i en kraftigere dimension
 


Principielt er jeg fuldstændig ligeglad med om motorrummet er originalt. Det der er vigtigt for mig er at systemet fungerer optimalt, og hvis det er nødvendigt trækker jeg gerne tykkere kabler eller et ekstra sæt.

Fordi jeg har et tokredssystem er der nogle faktorer i forbindelsen med mine målinger, som jeg lige skal have checket, og jeg skal også have undersøgt diagrammet for at finde ud af ledningsføringerne.
Tak for tilbudet om tabeller, men er det ikke lige så nemt at fordoble eller tredoble ledningsarealet på de i forvejen trukne kabler? Så må der da være gennemgang nok.
Jeg har ikke opgraderet generatoren. Så vidt jeg ved er syncroen født med 90 aH generator og ledningstykkelsen kan ses på billedet i indlæg #8 i denne tråd
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #19 Dato: 03. Januar 2013 kl: 19:44:01 »
Jamen du kan da relativt nemt montere et HD kabel mellem generator og starter. Lad de originale kabler sidde og se, om ikke spændingen stiger over batteripolerne ? Det kan der da kun ske en forbedring ved, og hovedkablet mellem starter og batteri skal nok holde til mosten.
Du kan endda ende med, at der kommer mere blus på forlygterne, hvilket vel også må siges, at være et stort plus ?

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #20 Dato: 03. Januar 2013 kl: 20:58:32 »
Jeg kan se på diagrammet for Digifant 1989 i Bentley bibelen, at der kun er et 10 kvadrat kabel direkte fra starter pol 30 og til B+ på generatoren. Hvis jeg supplerer den med ekstra 10 kvadrat eller måske endda 16, så kan det da ikke andet en hjælpe stort, så det bliver nok det første jeg forsøger.

Mange tak for råd og sparring.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #21 Dato: 03. Januar 2013 kl: 22:31:35 »
@ Verner

Man må gerne lege med ohms lov. Men man må dælme ikke fifle. Hvorfra får du effektabet på de 100W fra?
Det eneste jeg kan se oplyst er et spændingsfald på ca 1 volt. Det vil kun give en effekt på 100W ved 100A (P=UxI).
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Ladeproblemer. Stelforbindelse eller??
« Svar #22 Dato: 04. Januar 2013 kl: 01:37:28 »
@4x4, det er max tab: 1,2volt x 90A=108w! ?
@porteren, alt har ret og vil være en forbedring :) tror at det ideele kabel ligger mellem 35 og 50 kvadrat, prøv evt. At brug et kraftigt startkabel og mål forskellel i spændingstab, glem nu ikke dine stel forbindelser, de er lige så vigtige!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D