T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Mathias efter 26. Februar 2017 kl: 22:02:19
-
Hej med jer.
Min kæreste og jeg går og pønser på at realisere drømmen om at bytte den kedelige familiebil ud med en T3. - Det har længe været en drøm, -nu tænker vi at det måske snart er tid til at gøre alvor af det. Men spørgsmålet er; hvad skal man gå efter? Vi har brug for minimum tre siddepladser, så vi kan have vores datter med, men vil også gerne have plads til at gøre bilen lidt camper-agtig så vi kan bruge den på ferier. Hvad kan i anbefale at kigge efter ? Vi vil gerne selv bygge sengepladser etc. Det perfekte ville være at have tre siddepladser i fronten og resten af bilen til seng og udstyr. Men hvad er mulighederne og begrænsingerne ifht registrering og afgifter hvis man ikke er styrtende rig?
Håber i kan være en nybegynder behjælpelig med lidt tips :)
-
Så er det bedste nok at erstatte forreste passager sæde med et dobbelt sæde, og få det sat godt fast.
Og så en rock and roll seng bag i. Så kan den klappes op til siddeplads. Det er meget praktisk.
-
Jeg har en rigtig fin tysk brandbil tilsalg.. Der er 3sæder i front og kan f.eks indregistres på gule plader for at få en billig vægt afgift.
-
Kan varmt anbefale en t3 Camper Westfalien og er det benzin WBX så 4200.- i vægtafgift 4 side pladser og 4 sovepladser er det en High Roof.. Fast ståhøjde og så der fint køkken 2 gas blus elektrisk vandhane håndvask benzinfyr kan blive ved 😃 Suuper Glad for vores...
-
Tak for jeres svar.
Flemse-type2: Har du evt billeder og lidt mere info om bilen?
Er godt nok begyndt at tænke, at datteren måske hellere skal have et sæde bagi ifht sikkerheden. En multivan ville måske være det helt perfekte. Og ifht vægtafgift helst benzin. BNFYN- 4200.- er det halvårligt vægtafgift for en benziner? Og hvad kører en t3'er typisk pr liter benzin/diesel egentlig?
Jeg har virkelig lyst til at blive t3-ejer, men jeg er også betænkelig ved det, da jeg absolut ingen erfaring har med at skrue i andet end puch-maxi´er som teenager. - Men det ville være mig en fornøjelse at lære "the basics" hvis ikke det bliver for kompliceret. -Jeg ved man ikke skal vælge en t3´er pga driftsikkerheden. - Men hvor slemt kan det være ? :) Hvis jeg finder en anstændig t3´er i god stand, hvor hyppigt skal jeg regne med at skulle have skruenøglen frem? Er der nogle "typiske" ting der oftere giver bøvl i en t3´er?
-
4200.- er årligt vægtafgift
Min WBX Benzin / MV 2.1 med Kaburator køre 9 km/L
WBX Motoren er Nem at skrue i.. Generelt er t3 en Nem
vwogn at holde kølende med en værksteds håndbog..
Skruetrækker... skiftnøgle og en polsøger 😁
-
4200kr årligt... Lyder vildt for selvom du har en egen vægt på under 1300kg ligger den over 4200kr. Så gerne lidt mere info..
-
En camper ligger normalt på 1500-2000kg også vil vægt afgiften være på ca 4200kr halv årligt?
-
Min er en camper 1,9 dg wbx. 1500kg og koster ca. 5400kr årligt. Kører 9-10 km/l som da den var ny :)
Vh Esben
En camper ligger normalt på 1500-2000kg også vil vægt afgiften være på ca 4200kr halv årligt?
-
Vi betaler 2210.- kr halvårlig eller 4420.- Årligt
Teknisk Totalvægt 2450 kg
Egenvægten 1275 kg
Det en Westfalien Camper/ High Roof
-
Tak for svar allesammen.
Min konklusion er at det jeg leder efter er:
En t3´er i god stand, hvide plader, helst benzin (eller diesel der runder de 35 år indenfor de næste par år eller tre). Gerne multivan eller lignende. Pris: 50-70.000.
Nogen der tilfædigvis står og brænder inde med sådan én ? :P
-
Faldt lige over denne:
http://www.dba.dk/sommerglad-vw-t3-saelges/id-1032136709/
Havde den bare været på hvide plader !!
Kan ikke hitte rundt i Skats beregner til omregistrering. Men et slag på tasken, hvad ville sådan en bil koste at få fra gule til hvide plader?
-
Hvis du går fra gule til hvide plader skal der betales ny afg, på lige fod med en importbil. Vil tro afg. vil ligge på 8-12000 kr.
Mvh Per