Forfatter Emne: Nogen der bor i nær Aabenraa?  (Læst 3591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

adman

  • Gæst
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Dato: 23. Marts 2010 kl: 21:19:29 »
Med fare for at ryge i "bad standing" for kætterisk adfærd, vil jeg høre om der er en fra Aabenraa eller omegn der lige kunne tjekke en Volvo 850 st. car for mig?

Der er lidt langt fra Kbh bare for at kigge på bil, men den lyder lovende, så hvis den holder hvad den lover, hopper jeg på toget og drager mod det jyske.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2010 kl: 22:31:16 »
Hej Flemming !
Du kan bare køre til Næstved , Gjerløv og Møller har to - tre stykker bla.  den nyrere model  V 70 til  77800 og en hvid 850 stc . til 48800 ca. , de er gode at handle med , har et godt ry .
hilsen poul
det er vel kun som konebil du skal bruge en Volvo  :lol:
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2010 kl: 22:45:22 »
Dvs Barbiebussen bliver sat til salg?

Tror ikke du bliver gladere for en Volvo.... Tung, dyr i benzin, koster også i reps............
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

adman

  • Gæst
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #3 Dato: 23. Marts 2010 kl: 23:31:57 »
Konebil? Ja, hvis der dermed menes at jeg skifter bilen og beholder konen  ;)

JJ, uha sprængfarligt emne. Glad er et meget bøjeligt begreb i disse dage. Jeg ELSKER min bus, og HADER at føle mig totalt uvidende om mekanik.
Og nu har bilen lige kørt upåklageligt i et år, kostet en masse penge (omlakkering, ny forrude, masser af rustarbejde, bremser, bremserør, styre/bærekugler, skiftet svingarm, vandpumpe, generator, pakninger i motor), står nysynet osv, osv.

Alt taler for at beholde den. Men tre gange bugsering på en uge slider hårdt på et forhold, især når man sidder i bidende kulde på en motorvej i Sverige. Og at stå i silende regn på Sallingvej og skifte generator blot for at strande igen 2 km senere, kan jeg heller ikke se romantikken i.

Ved godt at ingen biler kører fejlfrit, men nogle kører mere stabilt end andre.

Tag nu f.eks min gamle Mercedes. Havde den i tre år, og skiftede kun dæk og olie. Solgte den til en kollega, som nu har haft den i 5 år. Han har kun skiftet dæk og olie. Og det skal altså lige tilføjes at den var fra '84 ligesom mange af bilerne her i klubben.
Kigger på en Volvo, fordi vores kørselsbehov er 95 % Sverige, så alt hvad der hedder service, reservedele, reperation, kan gøres for en slik, og med garanti udføres på selv det mest afsides liggende bonderøvsværksted.

Og så bilder jeg mig ind at de er rimeligt driftsikre, hvis de ellers er blevet passet ordentligt. I lighed med min gamle Mercer.

Der er selvfølgelig ingen garanti, men tanken er nu alligevel tiltalende.

Og som det står skrevet utallige gange i dette forum, skal man have det lille mekaniker-kort for at køre T3, og det har jeg desværre ikke.

Men tro mig, jeg vrider hjernen som en gal i disse dage, for det kommer til at gøre rigtig ondt.

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #4 Dato: 24. Marts 2010 kl: 15:10:17 »
Afsporer lige tråden en smule. Sorry!

Kan sagtens forstå, at man kører træt i det, hvis man har meget bøvl med køretøjet (T3'eren), Og der skal jo nusses lidt,
når nu bilerne er minimum fra 1993 og bagud.
Men det at køre en T3'er, uanset om det er en flot kassevogn, en slidt syncro eller den sidste Hannover-edition,
det er og bliver en livsstil, og det kan man bare ikke forklare andre, medmindre man har een eller har haft een.

Har fulgt lidt med herfra, og du har jo haft nok at se til med din bil. Og ja, en regulær Volvo er sgi en stærk og stabil een,
men jeg tror ikke, man får den samme køreglæde (Undskyld til alle Volvo-entusiasterne).

Får stadig 'høvl' af resten af familien, fordi jeg solgte 'Harald', som bragte os sikkert på ferie og alt muligt.
Og er selv helt sikkert på, at der skal køres T3 igen. Sådan er det bare.
Håber du kan bruge 'input'et til noget.

Og for øvrigt. Der er bestemt også fejl (og periodiske fejl!) på nyere brugte biler, og der har man ingen chancer selv,
medmindre man er rigtig mekk'er med tester og det hele.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #5 Dato: 24. Marts 2010 kl: 15:35:23 »
Den frække version, du piller pladerne af bussen, sætter den hos Bja.... køber en Volvo, ophøjer familie glæden, starter bussen en gang i mellem og køre den på et par prøveskilte du låner af Bja...  Så instudere du sætningen hos Sally mens mor ikke høre på, "Ej far, hvor er bussen henne", efter et par måneder; wupti, så er BarbieBussen tilbage i folden og Volvoen bliver stående i Sverige til småture til købmanden  :wink:

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #6 Dato: 24. Marts 2010 kl: 17:21:52 »
Jeg forstår meget godt dine betragtninger, Flemming. Og du har helt ret i, at noget kører mere stabilt end andet, og jeg er helt sikker på, at en 850'er er en superrobust bil - i øvrigt med masser af god plads til børn og kone.

Vi "garvede" T3-kørere glemmer, hvordan det er at være normal. At køre T3 er lige som at køre i snestorm. Det er enormt fedt, og man får lejlighed til at vise sit testosteronniveau ved en brutal kamp med elementerne og uforudsigeligheden. Man kan virkeligt dyrke sin indre Crocodile Dundee og vise, at man fandme da ikke regner det for noget at bore cylindre op og skifte topstykker. Imens står naboen - som i egen selvforståelse er en habil hobbymekaniker - og udfordrer sine evner til det yderste ved at hælde sprinklervæske på Kia'en. I virkeligheden er det  naboen, der er et normalt menneske. Han har bare en bil, som kører ham til arbejde og til fest lørdag aften. Det gør T3'eren også - for så vidt. Forskellen er bare, at naboen i Kia'en, han møder til tiden hver dag, og når han kommer ind i forsamlingshuset lørdag aften, så behøver han ikke at bruge det første kvarter ved håndvasken med Svarfega og neglebørste  for at fjerne sporene efter det lille driftstop på vej derhen. Til gengæld har ham med Kia'en en fin lille konto i banken med sorte tal, og hans kone får nogen gange lov til at bestemme en charterrejse i sommerferien. Ham med T3'eren han har notorisk overtræk på kontoen, for han var liiiige nødt til at få et nyt topstykke og så prøver han at bilde konen ind, at det var det sidste der manglede - "nu er den som ny". - Alle ved, at end ikke han selv tror på det... Til gengæld har ægteparret masser af kvalitetstid sammen i hjemmet. Konen holder ugentligt regulatorarmen så motoren går 2000 omdr., mens manden står ude foran og lufter køler ud... "men nu er det altså også sidste gang" lover han hende med verdens fedeste sorte streg i panden...

Så jo, Flemming - jeg forstår godt, hvad der driver dig. Og hvis du ikke elsker at ligge i en gennemblødt kedeldragt under en T3 i saltlagen på en frostkold svensk landevej med sibirisk østenvind op gennem ene bukseben, så ville jeg sgu også snuppe en lækker driftsikker 850'er eller lign. På den anden side må man også erkende at der er tale om et had-/kærlighedsforhold til T3 - ja faktisk et regulært misbrug. Når man har den, er man af hensyn til sine omgivelser - som en anden alkoholiker - nødt til at skjule, hvor mange penge og timer, man kaster efter den. I samme sekund man ikke længere har en, der starter den uafvendelige jagt på en ny... Ren og skær narkomani! Held og lykke med din kolde tyrker!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #7 Dato: 24. Marts 2010 kl: 19:02:26 »
Jarl, du taler smukt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #8 Dato: 24. Marts 2010 kl: 22:01:14 »
100% Jarl! Overvejet at blive freelance-forfatter for et satire-magasin? :D

Aabenraa, det er der jeg arbejder...
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #9 Dato: 24. Marts 2010 kl: 22:13:36 »
....OK?? var det en satire.....som i humor?.....Jeg opfattede som en skræmmende nøjagtig beskrivelse af mit liv!

 :lol:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

adman

  • Gæst
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #10 Dato: 25. Marts 2010 kl: 00:27:34 »
I er sgu søde. Kan også nikke genkendende til det meste.

Er da også helt sikker på at sølvbryllupstalen bliver lidt fattigere uden anekdoter som: ...og skat, kan du huske dengang vi skulle til Langeland og aflevere knægten og alt hans habengut på efterskolen og vi ankom to timer for sent på ladet af en Falck-bil, og alle elever, forældre og lærere fik sig en god griner over at vi kørte rundt i sådan noget gammelt lort? ...eller da vi strandede midt på Øresundsbroen ugen efter, en stormfuld søndag aften med bilerne susende om ørerne og igen skulle hentes af Falck? ...eller da forruden pludselig sagde PUFFF på motorvejen og blev forvandlet til 7 millioner små glasstumper? ...eller da al strøm forsvandt på vej til Sverige og vi måtte vente to iskolde timer i motorvejs rabatten med lille Sally som først tudede og siden sov på tre aviser og et par tæpper? ...eller dagen efter da strømmen røg igen og vi skulle bugseres af svigerfar? ...eller.......?

Ingen tvivl om at jeg elsker bilen trods udfordringerne. Bliver altid lidt stolt, når de andre bilister smiler overbærende.

Og konen er heller ikke problemet. Hun er forstående ud over alle grænser, selvom jeg ødsler vore ikke-eksisterende formue væk på værkstedsbesøg og brugt reservedele.

Det er mig der er problemet. Jeg har bare ikke den nødvendige indsigt i bilens mekanik og synes at jeg byder familien meget.

Og hvad angår køreglæde, er den ved at blive afløst af kørefrygt, da jeg altid kører med øjnene stift rettet mod advarselslamperne i instrumentbrædtet, og næsten aldrig hører musik (trods nyinstallerede højttalere) fordi jeg sidder og lytter efter om motoren siger som den skal.

Som tidligere nævnt bruger vi den kun til kørsel frem og tilbage mellem Sverige og DK, så 95% af tiden er vi meget langt fra det altid hjælpsomme T3-netværk.

Hinze, jeg kan godt følge dig, men tror du ikke at det ville være billigere at beholde busssen på danske plader, og så købe Volvoen i Sverige. Der kan man få en nysynet 850'er med 180.000 på klokken for 11.400 dkk. Det er en hån mod det danske broderfolk.

Hvis den kolde tyrker bliver for voldsom kan jeg vel altid dukke op hos JJ, og høre om jeg ikke må hjælpe med at skrue på et eller andet.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #11 Dato: 25. Marts 2010 kl: 06:00:36 »
jeg forstår ikk helt??? findes der andet end det jarl beskriver dog li minus topstykke skift :0) nej det tror jeg ikk på, det er det samme med de hersens fjernsyn uden billedrør og telefon uden ledning... jeg gir det max et halvt år :0) :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Thor

  • Gæst
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #12 Dato: 25. Marts 2010 kl: 08:57:42 »
Hvor er det smukt beskrevet Jarl, du har lige fået sat ord på mine følelser igennem de sidste mange år. Jeg indrømmer så her og kun her at min syncro har kostet ufatteligt meget tid og jeg en del penge. Igår fangede jeg mig selv i at vise konen en slags annonce på en hvideplade syncro i dba, den kostede 72000 kr. og jeg hørte mig selv sige, da kan du bare se skat, den er altså noget værd! Til min store overraskelse gav hun ikke udtryk for at det var i orden at poste endnu flere penge i bilen.
Hilsen Thor

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #13 Dato: 25. Marts 2010 kl: 09:37:53 »
Citat fra: "adman"

Hinze, jeg kan godt følge dig, men tror du ikke at det ville være billigere at beholde busssen på danske plader, og så købe Volvoen i Sverige.


Sikkert, men du skulle vel vise den afmeldte reg attest til frue i Ø-rådet :P

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Nogen der bor i nær Aabenraa?
« Svar #14 Dato: 25. Marts 2010 kl: 09:46:53 »
Flemming, du er altid velkommen i Lipkesgade til skrueri. Eller låne Frk G om nødvendigt
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."