Forfatter Emne: Forarget ? Jo det blev jeg.  (Læst 2345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Dato: 29. August 2013 kl: 22:33:17 »
Kære T3 venner.
Jeg må af med noget galde, og det vælger jeg så at gøre her :unsure:  

I dag skulle jeg på besøg på et kontor i X by. Jeg var ankommet i lidt god tid, og stod derfor udenfor bygningen og røg en smøg.
Pludselig ser jeg en Securitas bil komme kørende. Vægteren (Vagtmanden) kunne ikke finde en parkeringsplads, for der var ikke nogen.
Så han vipper bilen ind til fortovskanten, smider to hjul op på fortovskanten, så han ikke er til gene for trafikken, og spæner op i en opgang.
Jeg gætter på at der er gået en alarm, og der måske er en tyveknægt på arbejde.
Indenfor selvsamme minut som han forlod bilen, dukker der ud af det rene ingenting, en lille mand med kasket på. Rigtigt gættet, en P vagt.
Han kikker på bilen, tager et billede tror jeg, og så er han væk igen. Da jeg smider mit skod i den dertil indrettede skodopsamler, dukker P vagten op igen, gør nogen ting med sit maskineri, og anbringer en "huskekage", under viskeren på Securitas bilen, og så var han pist væk.

Jeg skulle så ind til mit møde, men det gik ikke helt som jeg forventede, for jeg var faktisk  blevet rigtigt gal i hovedet.

Dumme parkeringer havde vi engang Politiet til at ordne, det er min opfattelse, at dette hverv blev udført  med et krydderi der hedder konduite. Jeg skriver blev, jeg ved jo godt at Politiet også har fået vredet armen om, i pengemaskinens hellige navn.

Jeg luftede denne oplevelse for min nabo, som er midlertidigt ledig på arbejdsmarkedet, og han kunne fortælle, at han havde været på det lokale jobcenter i Nykøbing Falster til intro møde. Det første der blev fortalt på intromødet var: "Har i nu husket at stille P skiven nøjagtigt, eller gå ud og gør det, for P vagten ved hvornår vi holder de lange intro møder".

Tænk at spekulere i at tage penge fra en arbejdsløs :ohmy:

Venlig hilsen

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #1 Dato: 30. August 2013 kl: 12:18:36 »
Ja jeg kan sagtens følge dig i de ting du skriver. Det er bestemt ikke okay at p-vagterne "desideret" kontrollerer på bestemte tidspunker, og at de eventuelt står og lurer om hjørnet og venter på en der gør noget  :blink:

Meeen jeg må også sige at omvendt set, så vil jeg mene at en vagtmand også skal overholde regler og lign. Det er selvfølgelig bisset gjort da han kun passede sit arbejde, men han må ikke.
Min bror fik et barn for noget tid siden, og da de ilede til sygehuset, var det allerede ved at være op over med fødslen, så han kastede bilen ind ved hovedindgangen og bum, det kostede selvom bilen kun stod der i 10-15min. Det kan være et tilfælde men det kan også være at p-vagten stod om hjørnet og lurede, jeg ved det ikke. men regler er for at blive overholdt af ALLE og mener ikke at det overordnet set må være "forskel" behandling.
Mindes også en gang at en fra kongefamilien fik en fart bøde, hvor nogen mente at vedkommende skulle fritages for det. Og der er min holdning sku NEJ. De må betale ved kasse 1 ligesom os andre !!!!  ;) Der skal ikke være nogen der er mere hævet som andre.

Offline thomas_t3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 258
    • Vis profil
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #2 Dato: 30. August 2013 kl: 13:13:45 »
Hej allesammen.

Først vil jeg starte med give Aakerman medhold, synes at det er over stregen at en mand i funktion skal straffes fordi han skrider lynhurtigt til værks for at beskytte andres værdier, præcis som politiet ville have gjort (f.eks. i tilfælde af indbrud, overfald eller lign.) så vil Leimac jo mene at poitiet også skulle have p-bøden hvis de havde parkeret samme sted. Eller hvad med ambulancen, skal den bugseres væk fordi den holder mit i et vejkryds og samler trafikofre op?

Det er soleklart at regler er til for at blive overhold, så hvis hr. Jensen fra tømmergården vælger at smide sin bil, bare fordi han ikke gider at lede efter en parkeringsplads, ja så er en bøde på sin plads, også selvom han er på arbejde! Men skal dem der er nødt til at rykke ud i en helv... fart have bøder for at passe sit arbejde og tage sig af presserende sager, så synes jeg at vi skal ligestille alle, så når der ligger en mand med hjertestop på 2. sal og ambulancen ankommer, ikke kan finde en p-plads, så må han jo bruge 10-15 minutter på at parkere i nærheden hvor han kan få en plads på lovlig vis..... eller hva?

Fartbøde til kongefamilien er bestemt i orden, de har jo ikke mere travlt end alle os andre, men fartbøder til politi og andre udrykningskøretøjer er undtaget? Det handler jo ikke om forskelsbehandling, men mere om sund fornuft og logik.

Nå ja det var så bare min mening  ;)
Nu uden T3 2.1 MV Westfalia Joker camper - solgt - ØV!
Nu uden LT35 autotransporter - solgt - ØV!
Meeeen NU med VW T3 1980 luftkølet Westfalia veteran camper (Projekt)!

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #3 Dato: 30. August 2013 kl: 14:38:09 »
Her i Næstved har vi også sådan en lusket p-vagt  , der lige kommer frem som en bi og stikker en ,en bøde , jeg har luret ham køre i en lille sort varevogn , og en dag jeg så ham kunne han ikke finde en p-plads , hvad gør han så , jo pakerer på handikap pladsen og tøffer rundt og deler bøder ud , det er fandeme dobbeltmoral , så taber man alt for sådan en sjover .
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #4 Dato: 30. August 2013 kl: 15:31:25 »
Thomast3, Jeg nævnte ikke noget om udrykningskøretøjer  :silly: . Du kan være helt sikker på at hvis den ambulance du nævner rykker ud, har den blå blink. Men de færreste Vagt folk har blå blink monteret på deres biler.   :)
Men hvis ikke det er i udrykning så må politi-ambulance-brandbiler  heller ikke hverken køre for stærk eller parkere anderledes som vi alm. borger må.
Det er helt sikkert at i en nød situation, hvor de kører med udrykning så skal de ha lov til at "skide" på reglerne. Men ellers skal de overholde de samme regler som du og jeg  ;)
Så jeg mener ikke helt at det kan sammenlignes  :)

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #5 Dato: 30. August 2013 kl: 16:31:13 »
Konkret set mener jeg vægterens bøde normalt skal dækkes af hans firma som en driftsomkostning.. Ellers mener jeg også regler bør følges, men som Polle955 har oplevet det er bestemt ikke iorden.
Ordentlig og sober adfærd efter reglerne må gælde for P-vagterne også.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #6 Dato: 30. August 2013 kl: 17:02:35 »
Citat fra: "POLLE955" post=102742
Her i Næstved har vi også sådan en lusket p-vagt  , der lige kommer frem som en bi og stikker en ,en bøde , jeg har luret ham køre i en lille sort varevogn , og en dag jeg så ham kunne han ikke finde en p-plads , hvad gør han så , jo pakerer på handikap pladsen og tøffer rundt og deler bøder ud , det er fandeme dobbeltmoral , så taber man alt for sådan en sjover .
hilsen Poul

Jeg ville tage et billede af bilen,  bagefter stille mig op ved siden af den og insistere på at den højst ulovlige og egoistiske måde at parkere på blev præmieret med en bøde.
Ellers ville jeg sende hans arbejdsgiver en mail med billedet, tidspunktet, og en kort beskrivelse af hændelsesforløbet, samt udbede mig en forklaring på hans ansattes opførsel...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #7 Dato: 30. August 2013 kl: 18:39:44 »
@ Andreas, det hjælper nok ikke.
Punkt 1. : P.-vagt har altid ret !
Punkt  2. : Skulle det modsatte vise at være tilfældet bruges punkt 1 automatisk !

Har prøvet at klage over en P-vagt hos dennes chef, og vi fik kort og godt at vide at vi kunne få en huul stang at hoppe i !

Et andet tilfælde : Min kone kørte vores datter til undersøgelse på OUH.
Der er det således, at den dag man skal noget sådant bruger man sit sygesikringskort i kortlæseren på P-pladsen, ud kommer en strimmel, som beviser ens ærinde !

Stor var vores forbløffelse over en tid senere at modtage en bøde for ulovlig parkering !
Jo, vognen var parkeret udenfor afmærket plads !
Min kone havde placeret bilen ca. som hun plejer, hun er ikke ukendt med området.
Men hun kunne ikke se under 15 cm. sne, at hun ikke havde parkeret præcis i båsen !

Vi protesterede, men selskabet modtager ikke mails, det viste sig at være et advokatfirma, som ejede selskabet, og så begyndte abeflytteriet, jeg blev gal, og bad FDM se på sagen.

For to mdr. siden sendte jeg en mail til FDM, "hvordan går det ?"

Svar : Eftersom I ikke har hørt mere (efter 3 år) så glem det !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline thomas_t3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 258
    • Vis profil
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #8 Dato: 02. September 2013 kl: 13:25:07 »
Citat fra: "Leimac" post=102743
Thomast3, Jeg nævnte ikke noget om udrykningskøretøjer  :silly: . Du kan være helt sikker på at hvis den ambulance du nævner rykker ud, har den blå blink. Men de færreste Vagt folk har blå blink monteret på deres biler.   :)
Men hvis ikke det er i udrykning så må politi-ambulance-brandbiler  heller ikke hverken køre for stærk eller parkere anderledes som vi alm. borger må.
Det er helt sikkert at i en nød situation, hvor de kører med udrykning så skal de ha lov til at "skide" på reglerne. Men ellers skal de overholde de samme regler som du og jeg  ;)
Så jeg mener ikke helt at det kan sammenlignes  :)


Det er nu heller ikke for at sammenligne udrykning med vægtere, men lad os prøve et alternativt scenario, forestil dig at du på vej op i en opgang bliver overfaldet, tævet og berøvet, i samme øjeblik kommer en vagt ind fra højre, tvinger din gerningsmand i knæ, får fat i politiet og du, med et fortumlet sind får dine ejendele tilbage.

Så antager vi at selv samme vagt er vandt til at få p-bøder i tilfælde af at han får et alarm opkald og må stille bilen for at leve op til hans ansvar, bliver kaldt ud til tumult i en opgang, men liiiiiige skal finde en p-plads, stille p-skiven, sikre sig at han er inden for alle stregerne......... kan du se hvad det bærer hen i mod?

Jeg ved godt at det selvfølgelig er lidt et overdrevet scenario, men det er princippet i det.
Nu uden T3 2.1 MV Westfalia Joker camper - solgt - ØV!
Nu uden LT35 autotransporter - solgt - ØV!
Meeeen NU med VW T3 1980 luftkølet Westfalia veteran camper (Projekt)!

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Forarget ? Jo det blev jeg.
« Svar #9 Dato: 02. September 2013 kl: 18:05:40 »
Jamen jeg sætter slet ikke spørgsmål tegn ved det du mener, for du har ret. det er principielt forkert.  :-)
Men.. det er en kendsgerning at reglerne er som de er.  ;-)
 Jeg kan sagtens forstå din pointe, og er da slet ikke i tvivl om at jeg ville
være YDERST taknemmelig for den vægter hvis han lige kom i den situation :-)