Forfatter Emne: Forsikringer og penge, en gyser  (Læst 1095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Forsikringer og penge, en gyser
« Dato: 13. September 2013 kl: 21:15:55 »
´Hej alle"

Jeg fik brev fra mit forsikringsselskab CODAN idag, som fortalte mig, at jeg skulle have 10% tilbage som bonus = 2657, 68 kr.
Det er jo i og for sig meget rart, men så gav jeg mig til at nærstudere tallene lidt.

Husforsikring.............................8400,38 det er vel ok.
50 unik Familieforsikring...........2590,00 det er vel ok.
Bilforsikring incl kasko..............7502,00 Toyota Rav4 inkl kasko fra 2006 gisp det er mange penge
Privat motorcykelforsikring.......4801,00  Yamaha Majesty inkl kasko indkøbt for et år siden for 12000,00 kr her skal kasko droppes:sick:
Guldklump................................1658,00  Inkl Kasko (denne pris repræsenterer ikke et helt kalenderår) her skal kasko droppes
Blå Dame..................................1624,32 Inkl Kasko (denne pris repræsenterer ikke et helt kalenderår) her skal kasko droppes
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
samlet......................................26575,70.......................arghhhh :woohoo:
Dertil kommer US bil på veteranplader 2100 dask
nu tilkommer Snehvide kun ansvar pris kendes ikke endnu.

Årsagen til at jeg skriver dette er, at andre ligesom jeg måske ikke lige mærker, at disse udgifter, som er særdeles betragtelige, kommer snigende ind under gulvtæppet. Min Yamaha har i de to år jeg har ejet den max kørt 500 km totalt og altid på en 2x 15 km rute hvor jeg højst møder een modkørende bil ca hver 10 gang. Skulle man falde for ønsket om at stjæle den, skal man gøre det hurtigere end en 52 kg's hyper muskelhund kan reagere. 4801 kr årligt er jo hovedet under armen på en indkøbspris på 12 kilo og 250 km om året :S

Jeg sidder faktisk og græmmer mig, men een ting er sikkert, jeg skal have fat i min assurandør hurtigst muligt. Så måske kan min tankeløshed være lidt inspiration for jer. ;)

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"