Forfatter Emne: At købe på Ebay tyskland.  (Læst 7098 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Dato: 24. September 2013 kl: 20:01:27 »
Hej alle.
Jeg sidder og tænker på om der er nogen af jer, der har fundet en god fidus, til at købe på Ebay Tyskland.
Mange udbydere af varer på Ebay Tyskland, vil kun levere i Tyskland. Jeg har afprøvet det i virkeligheden når det handler om, håndklæder badeværelsesmåtter og alt muligt.
Det samme gør sig i og for sig gældende med Ebay USA, men der benytter jeg mig af www.shopusa.dk og så er jeg kommet helt uden om begrænsningerne, og kan handle med wall mart og private uden problemer.
Medens jeg arbejdede, kunne jeg godt handle med Ebay Tyskland, idet jeg blot fik det leveret til min arbejdsgivers datterselskab i Tyskland, og så sendte de varen til mig.

Med venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #1 Dato: 24. September 2013 kl: 20:29:07 »
Hej Aakerman.
  Da jeg købte ny torbinedel til min turbo , fik jeg handlet på trods af, at leverandøreren umiddelbart ikke ville sende til Danmark.  Jeg læste et sted , at man skulle kontakte leverandøreren, og det gjorde jeg så, med positivt resultat.

Hilsen Fynboen.
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Offline Baattrup

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 136
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #2 Dato: 24. September 2013 kl: 20:36:37 »
Hej Bent

Jeg har købt mange ting på  Ebay i Tyskland og England og de fleste sender til Danmark uden problemer selv om
de skriver at de kun sender til tyskland .  Jeg bruger for det meste dem med betalingen over pay pal  for sikkerhede.
Men du kan spørge Jens Flensborg om han vil være stråmand hvis det er Tyskland der er problemet.
Jeg spottede dig i går i Give.  

Hilsen  Baattrup

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #3 Dato: 24. September 2013 kl: 21:41:40 »
Hej Bent
 
har også handlet både Tyskland og England uden problemer , de fleste af annoncerne kan man kontakte sælger og så plejer der alligevel komme varer derfra
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #4 Dato: 24. September 2013 kl: 21:44:24 »
Tak for svar, jeg tænkte det nok, der var ikke et rigtigt musehul men man må gå den direkte vej. Mon ikke den gode Hr Flensborg også ville betakke sig for, i al almidelighed, at være postkontor for os alle.

Baatrup, du er jo en skurk. Når du har spottet mig på Diagonalvejen i Give, burde du omgående have kastet din bil ind på Shelltanken, og være faret over vejen, banket på døren, og have spurgt: "Hwa så do, hva' har do i æ kjølskaw ?"
Så ville jeg have svaret: "8 kolde bajere, 2 Faxe Kondi og een dåse hakkebøffer + jeg har også en termokande kaffe og indtil flere kopper, skal vi dele ? :P

 :cheer:  :lol: Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #5 Dato: 24. September 2013 kl: 22:53:47 »
jeg handler en del over ebay, både Tyskland, England, HongKong, Kina, Singapore Og Irland er det blevet til :)

det er da sket nogle gange at varen ikke er kommet og sælger er tavs som graven men så længe at der er betalt via PayPal, har jeg fået pengene retur.

det er dog sket at en tysker jeg overførte penge til for nogle spejlhuse, der aldrig kom, der var der ingen klagemulighed og pengene var spildt :(

men ellers så har jeg generelt gode erfaringer med ebay, kan jeg ikke finde en der vil sende til danmark, sender jeg bare en venligforespørgsel og så plejer det at lykkedes alligevel, insister dog på at betalingen stadig foregår via Paypal, det kræver kun at de får din mailadr.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #6 Dato: 25. September 2013 kl: 11:28:26 »
Istemmer koret, der handler meget på ebay.de/uk - alle reservedele, elektronik, såmænd også løbesko og blækpatroner. Det er i de fleste tilfælde billigt, udbuddet er mindblowing stort og jeg har aldrig oplevet at blive snydt eller bedraget. Handler altid via Paypal - det virker nemt og hurtigt. Er der ikke angivet forsendelse til DK, så sender man bare en venlig forespørgsel, der slutter med "... und ich bezahle natürlich die extra Vesandtkosten". Så plejer det at gå helt uproblematisk.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #7 Dato: 04. Oktober 2013 kl: 00:21:36 »
Med sådan en tilbagemelding går man jo hen og bliver helt "modig"  :woohoo:

Skridtet er gået, og jeg har købt en Esab Warrior Tech svejsehjelm på Ebay UK, den kommer godt nok fra en virksomhed i Polen:

http://www.ebay.co.uk/itm/ESAB-WARRIOR-Tech-Helmet-Promotion-/190896797573?pt=UK_BOI_ProtectiveGear_RL&hash=item2c7255f785

Det skulle så være til 903,- bob via Paypal incl porto :)  og det virker jo billigt, når forgængeren Origo Tech koster ca 1250,- i butikkerne her i DK.

Jeg købte i tidernes morgen, da jeg anskaffede det svejseværk min lærer sagde at jeg skulle smide i skraldespanden en normal svejsehjelm, uden automatisk glas, og det udstyr er i al fald ikke godt for en begynder som jeg. På kursus lånte jeg lærerens Origo, det var jo noget ganske andet at arbejde med. :)

Så tak for jeres tilbagemelding, så får vi se om et par dage, om jeg får "noget" i min post.

ps. Jeg ved ikke hvorfor der kommer et tysk ebay link ind.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #8 Dato: 04. Oktober 2013 kl: 16:51:53 »
Automat hjelm er GULD værd når du laver bil :) Jeg er glad for min, trods den ikke er ny (og ikke var det da jeg fik den) og ikke er nyeste tekniske vidunder :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #9 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 00:07:58 »
Kære alle
I var mange der gav et indput til min skrivelse, og derfor  hermed et svar.

Det har været en ubetinget succes  :cheer:

Alt har fungeret til punkt og prikke, det langsomste var svejsehjelmen, inden da nåede jeg at få: 2 sæt sædeovertræk, 1 hoodie (det ligner en anorak fra de skøre englændere, med Syncro grøn markeringerne på, 2 sæt pedallåse, og dem vil jeg gerne fremhæve, det er kvalivare. Jeg vil vove den påstand, at man skal have meget mere end almindeligt værktøj med (minimum en vinkelsliber, og god tid), for at stjæle en bil med den dims, men man skal huske at bestille Abus låsen, som låsebolten er designet med, ellers har man ikke den totale sikkerhed, så lad være med at spare den.

Tak for jeres indlæg
Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #10 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 10:33:35 »
Bent, lad mig lige høre lidt mere om de pedallåse. Gerne et link.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #12 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 12:04:00 »
Mange tak.

Rigtig god ide. Den kan det ikke tage lang tid at svejse op, og så investere i en rigtig god lås :P
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #13 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 14:39:42 »
Ang pedal lås. Så gør jeg sådan som vist på billeder. Den kan også bruges på den anden led hvor den så kun dækker en pedal :-)
[attachment=15866]h9efcead.jpg[/attachment]
[attachment=15867]hcf2c7a6.jpg[/attachment]
[attachment=15868]h2a84714.jpg[/attachment]
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
At købe på Ebay tyskland.
« Svar #14 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 15:42:48 »
Super ide Frank. Den må være pisseirriterende at køre med ;)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen