Forfatter Emne: Lidt batterihjælp til en tohjuler.  (Læst 1392 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Lidt batterihjælp til en tohjuler.
« Dato: 12. Marts 2014 kl: 23:10:35 »
Hej alle.

Jeg har sådan en Yamaha YP 250, en fiks og behagelig scooter:

http://www.bikez.com/pictures/yamaha/1999/4543_0_2_3_yp%20250%20majesty%20deluxe_www.rafiqofersia.skyblog.com.jpg

Jeg bruger den alt for lidt, men nu vil jeg gerne bruge den noget mere, da jeg har fået et vikariat i 7 måneder, ( 20 minutter fra hvor jeg bor), inden efterløns hammeren falder. :evil:  

Nå til sagen, batteriet var som forventet helt dødt, det er et Varta gelbatteri "Funstart 7 amp". Jeg prøvede at lade på det, men det duer ikke.

Jeg bestiller så et nyt, med samme kode hos Batteribyen.dk og modtog det idag. Jeg har aldrig købt et batteri på den måde, så jeg troede at det måske var ladet op. Men det var det ikke. Jeg tog så min CTEK lader XS 3600 men den gik helt amok, det hele blinkede. Så tog jeg en lignende lader, som jeg har købt i Aldi, der viste display'et at det var et 6 Volt batteri, og en halv time senere viste displayet et batteri med kryds over.

Så luller man over på værkstedet og finder "den grimme store lader" frem, den er vel fra engang i 70'erne, den giver ikke engang udslag ? :ohmy:

Så kommer spørgsmålet: Er der nogen, der nogensinde har været ude for, at købe et batteri der er defekt ? For det har jeg aldrig nogensinde.

Med venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Lidt batterihjælp til en tohjuler.
« Svar #1 Dato: 13. Marts 2014 kl: 08:25:15 »
De kan desværre tørre ind (de kan også gå døde ved hårdhændet behandling så som kast eller ved tab, har selv købt et varta 6V-5Ah som var dødt ved modtagelsen det blev ombyttet ude brok det er et par år siden og kan ikke på stående fod huske hvilken hjemmeside jeg købt det på.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Lidt batterihjælp til en tohjuler.
« Svar #2 Dato: 13. Marts 2014 kl: 10:03:32 »
Sagen er forholdsvis klar :huh:

Jeg ringede til Batteribyen og forklarede sagen.

Den flinke batterimand siger så: "Jamen du skal jo komme syren på".

Jeg siger: "Hvaffer syre" ?

"Den i papæsken der står syre på".

Jeg siger: "Den æske er da tom" ?

Batterimanden siger så: " Øv den er helt gal, jeg sender et nyt, og jeg skal ikke have det gamle tilbage, det må du undskylde".

Det er bare fjong, fejl kan jo ske.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Lidt batterihjælp til en tohjuler.
« Svar #3 Dato: 13. Marts 2014 kl: 18:51:08 »
Joh, man kan sagtens komme ud for at købe "døde" batterier - ihvertfald hvis man af nød og betryg holder lige ud for Fem & Jix  (Jem & Fix ) med et sammenfaldet batteri. Nå, men af føromtalte nød og betryg: Ind i biksen og fat i nærmeste batteri. Nyt og fint og så skulle alt jo være såre godt ?  Nah, starte kunne den ikke, men det var nok " bare"  halvfladt og så kunne den jo lade op på hjemvejen.
Næste dag: Drejede nøglen, alt lys gik ud og .... klik! klik! klik!
Ud med skidtet, over i den anden bil og afsted mod Jem & Fix.  Ikke ta' mig det ben ud af skabet om de ville bytte det. Næh, det kunne da lades op ?!  Jeg forklarede fyren, at jeg faktisk var ret så afhængig af min bil ( hvorfor jeg monterede et noget dyrere og bedre fabrikat ) men det kunne han ikke tage sig af. Jeg kunne hente det næste dag.
Jeg kørte den følgende dag ud til biksen, fjernede mit fine og dyre batteri - og bad så fyren gå med ud og se hvor stor virkning hans opladning havde. Som sagt så gjort. Hans billige skrammelmultimeter viste skam 12 volt og så burde det virke.
Næh. Nøjagtigt det samme skete: Lyset gik ud og klik, klik, klik.
SÅ fik jeg det byttet, men jeg skal ikke ty til nødløsninger af den slags mere.
Af skade bli'r man klog, men næppe rig!