T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

MV motor olie lampe lyser

(1/6) > >>

poot:
Hej kære t3 ejere

Jeg har kort luftet problemet på Frank Binau´s side Viktoria, da det er den bil det handler om.

I jule dagene kørte vi en tur på ca 20 km, pludselig lyste olie lampen, og summeren gik i gang, mig ind til siden, stoppede bilen, vetede lidt, og startede, ingen alarm, og vi kørte de sidste 2 km til vores bestemmelsels sted.
5 timer efter kørte vi retur, efetr ca 18 km gik alarmen igen, denne gang efterfyldte jeg med en ½ l olie,  selv om olien stod på mærket, de sidste km kom arlarmen 2-3 gange.

Herefter var det jeg skrev på Frank´s tråd, samt på Facebook.    jeg har fået det råd, at der tit er problemer elektrisk,   med div følere, dårlige samlinger osv.    Frank har forrige år skiftet de to olie følere på motoren, så egentlig er jeg tryk ved dem.  jeg har kikket lidt rundt, og prøvet at udelukke div el ting.
Radio stødæmpningen på generator afmonteret, og gen monteret. en næsten gennemtæring af ledningen til føler på siden er repareret med en ny ledning. og problemet er stadig det samme.

Jeg har søgt og læst hvad jeg sådan nogenlunde kan komme i nærheden af.   fysisk har jeg afprøvet en olie føler. og kan konstatere at den bryder kredsløbet når der kommer tryk på. dvs dårlig ledning ville have den virkning at der ikke ville komme alarm. sååe ?????


Ja ved det godt HAR DU MÅLT OLIE TRYKKET :)     Nej dertil er jeg ikke kommet endnu, og tja det kræver jo en smule adskillelse, og nå den er startet, ja så kan man måske ligesågodt tage tyren ved hornene.

Mine overvejelser lige PT, jeg ærger mig, nu er der udsigt til sne, og så kan/tør jeg ikke køre :(  :(

 Jeg mangler lige at tjekke ledningsnettet ved instrumentbrædt,   ikke at jeg tror det er der.

Næste er,   olie pumpe, evt 30mm koster ca 400 kr+ plade og møtrikker, nogenlunde det samme som olien,  der skal fyldes på.
Self nye olietryk følere, ikke at jeg tror det er dem :( men for ikke at ende med at skulle skrue alt af igen. så skifter jeg dem.

Og nu er jeg så ved mine spørgsmål,
olie overtryksventilen,   er der nogen som har oplevet, at den er stoppet i åben tilstand.
   
Oliesuge si , er der sådan en mellem oliepumpe og bundkar, havde det været en rækkemotor, så havde jeg pillet bundkaret af, kontrolleret at intet lort sad og stoppede for olie tilførslen på pumpen,   hvad er alternativet på sådan en sammenskruet alu blok :)       Kan man tage oliepåfylningsrøret af, og evt komme ind med et endoskob ? (sådan et har jeg) , kan man evt skylle bundkarret, hvem har erfaring ?

Ingen tvivl om at olietrykket skal kontrolleres  når alt er samlet :)    lyser lamperne stadig, ja så må jeg jo ty til den hårde løsning, af med ledningerne til følerne,   men jeg har det lidt sådan, at det kan jo være de faktisk virker, og noget er galt.   

En frygtelig tanke har strejfet mig, har nogen oplevet at noget er smuttet ned i oliepåyldningsrøret !!!   Blade, græs, tvist eller ??

Hvad er jeres erfaringer, ved at nogen har skildt sådanne motorere af i atomer :)

Det som gør, jeg går lidt som katten om den varme grød, er at jeg kan se, at udstødning og mange andre skruer, er til adskillelse med vinkelsliber og skærebrænderen.  i ved nok,   1 dag til at skille af, og 1 time til at samle :) :)

med venlig hilsen

Poul           og dokaen "moshel"

vw_madsen:
Har du prøvet og drille ledningerne ved følerne af på og på stel fjerner det lyden eller er det det samme har været udsat for det var mit instrumentbræt der var defekt
Mvh Madsen

poot:

--- Citat fra: vw_madsen efter 06. Januar 2016 kl: 21:49:41 ---Har du prøvet og drille ledningerne ved følerne af på og på stel fjerner det lyden eller er det det samme har været udsat for det var mit instrumentbræt der var defekt
Mvh Madsen

--- Afslutning på citat ---

Instrumenbrættet er det næste jeg tjekker,   men har sgu dårlige anelser,   egentlig svarer brumme billedet lidt til dårligt tryk.

ved lave omdrejninger går lampen ud, og brummeren stopper,   ved mellem gas kommer den igen, og sommetider forsvinder det igen ved flere omdrejninger.

HAR DESVÆRRE ET BILLEDE INDE I MIT HOVEDE AF EN TOT TVIST DER SVØMMER RUNDT I BUNDKARRET :(  :D

chewie:
Hej Poot.
Jeg har haft samme problem med min gamle Syncro.. Der viste det sig også, at det var printpladen bag på instrumenthuset, der var i udu.. Vær opmærksom på, at selvom følerne blev skiftet for nylig er det ikke ensbetydende med at de fungerer som de skal.. Har været ude for (et par gange efterhånden), at ganske nye følere var defekte.
Det sagt, så tror jeg at den eneste måde du kan få ro i sjælen på er at få kontrolleret dit olietryk. Jeg har også tidligere haft en 2,1, dog en DJ, som havde dårligt olietryk. Det viste sig at være lejerene, der var slidte. Det tager ikke mange minutter at få det kontrolleret, og hvis du ikke vil gøre det selv kan det heller ikke koste en formue at få gjort det på et værksted.
Hvis det viser sig at olietrykket faktisk er dårligt vil jeg nok anbefale dig at få pillet motoren ud og få checket den ordentligt igennem. Der er mange steder fejlen kan ligge. Oliepumpe, lejer, oliekanalerne i blokken osv..
Du kan evt. læse dig lidt frem her:  http://www.vanagain.com/troubleshoot-the-oil-light-and-buzzer/. Synes det er en god guide til at fejlsøge og til at forstå, hvordan systemet fungerer. Held og lykke med det.

Mattias

buddha_uffe:
Vil også sige at få tjekket printet bag på instrumentet først og om stikket sidder ordentlig på, inden du begynder at pille motoren fra hinanden.. Og selvfølgelig få målt olietrykket, ellers kan vi jo gætte i en uendelighed.. :)
Du må gerne låne olietryksmåler af mig, det kræver nok bare lidt porto.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version