T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

MV motor olie lampe lyser

<< < (6/6)

poot:
Er i den lykkelige sitaution, at jeg nu har kørt 40 uden nogen form for oliealarm  ;) ;) ;) :D

     Jeg prøvede først at afmontere ledningen fra højtryks føleren, der er jo en samling nær den sorte box i motorrummet. Ledningen er forøvrigt gul.
Ved kold motor, kom der straks alarm, når motoren fik lidt omdrejninger.

Da højtryksføleren jo skaber kontakt til stel ved tilstrækkeligt olietryk, monterede jeg en ledning til stel, og kørte 40 km, nydende støjen fra dæk og blæser, men absolut ingen alarm, skønt.:-D

Løsningen er absolut midlertidig, og indtil det bliver mere lunt, og jeg har tid til at lege med rustne udstødnings bolte.   Trøster mig med at der stadig er lavtryksalarmen, som skulle give lys, ved ingen olietryk. Og så vil jeg nok trække oliepinden lidt oftere.

Tror det bliver en god ferie i næste uge :-) :-) :-) :-)

Mvh Poul

James Crane:
Ja, bilproblemer er allestedsnærværende.Nu har jeg jo de sidste 20 år selv udført almindelige serviceeftersyn, for det er der alligevel ikke nogen der kan gøre godt nok i min verden, så derfor koster det mig kun stumperne.
 Jeg har så også altid været for fedtet til at købe en helt ny bil, efter filosofien jeg vil godt låne den ud i et par år, hvis jeg kan spare kr. 80.000 --100.000, så jeg har ikke været afhængig af at de første 2 års service skal udføres på værksted for at bevare fabriksgarantien.

Men samtidig var forbrugsvarer og reservedele bestilt af mig hos http://bit.ly/2lceihM. At indse, at prisen skulle matche kvaliteten i 20 år, jeg formåede at se nok forhandlere af reservedele ...

Kjeld:
Jeg var fordi lignende for et par år siden, og udskiftede pumpe og sensor unden ændring. Viste sig i sidste ende, at det var motoren der var helt færdig...

Men i den forbindelse var jeg forbi forskellige sider, som beskrev diverse mulige problemer.

En detalje var omkring olietrykssensoren - at den oprindelig var sat til 0,3 bar, hvilket har vist sig lidt for højt (men i dit tilfælde skulle trykket jo gerne være noget højere når du kører - og kun deromkring i varm tomgang). I stedet kan/skal der bruges en sensor på 0,25 bar for at undgå at en alarm udløses da trykket ligger så lavt. Anyway, jeg skiftede den til 0,25, og har også sat den olietryksmåler fast på, som jeg altid kan aflæse trykket - det synes jeg er rart at kunne...

Løser ikke dit problem, men var blot en kommentar til det

http://www.benplace.com/oil_pressure_sender.htm

Vh Kjeld

poot:
:)   nu er opslaget  2 ør gammelt :) 
Problemet var at sensoren som sidder ved oliepumpen var defekt.   der er skiftet til ny udstødning, og samtidig blev føleren skiftet.  den midlertidige løsning var at forbinde ledningen  til stel, så slap jeg for at høre på alarmen.

mvh Poul, og godt nytår til jer alle sammen :)

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version