T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

MV motor olie lampe lyser

<< < (2/6) > >>

poot:

--- Citat fra: buddha_uffe efter 06. Januar 2016 kl: 22:56:11 ---Vil også sige at få tjekket printet bag på instrumentet først og om stikket sidder ordentlig på, inden du begynder at pille motoren fra hinanden.. Og selvfølgelig få målt olietrykket, ellers kan vi jo gætte i en uendelighed.. :)
Du må gerne låne olietryksmåler af mig, det kræver nok bare lidt porto.

--- Afslutning på citat ---

Ja portoen kan hurtigt løbe op,  stemmer lige dørklokker hernede lokalt,   tænkte på måske at låne et andet instrument  panel, :)   

poot:
Udefra kommende omstændigheder, gør at jeg de næste 14 dage bare er gået i tænkeboks :)   og er modtagelig for diverse input.

Har lige haft en yderst behagelig samtale med PEP84DF,   han kan altså forklare hvordan sådan en motor ser ud indeni, så jeg nu har et helt klart billede på hjernen :)   TAK   

Jeg ved nu, at lavtryks føleren som sidder mellem stødstængerne, bryder strømmen ved korrekt olietryk,    og højtryksføleren som sidder ved mellem olieføler og pumpe er sluttende ved korrekt olie tryk.

dokajønne:
Jeg har haft nøjagtigt samme problem på min diesel. Det hjalp at skifte oliepumpe, og problemet kom ikke tilbage. (men noget nemmere at skifte den på en diesel)

jankjerbye:
En anden hurtig lille ting jeg ville tjekke/skifte var trykventilen, den er nem at komme til og ihvertfald på de luftkølede er flimrende olietryk tit p.g.a. en slap eller knækket fjeder i den ventil. Det er bolt on og hvis den alligevel skal stå stille i 14 ville jeg afmontere sien og tømme motoren for olie og køre en tynd skylleolie igennem den hvis du mistænker at der er urenheder i olien

FrankBinau:
Hmm Jeg kan ikke lade være med at tænke. hvad gik der forud før dette problem kom,  og da var det du skrev at den var begyndt at klapre i ventilerne. Derfor skiftede du oliefiltre og olie og vis jeg forstår dig ret. Er det der efter at den er begyndt at give alarm. Og når jeg læser på de forskællige sider kommer det frem at den er meget meget kræsen med olie og filtere Og kun vil køre med en af disse to som en har beskrevet på en side som jeg indsætter her. Og den er også meget følsom med at den skal have den rigtige olie.


Sådan Stop din olie lys fra Flickering i tomgang





Denne løsning har 1 kommentar


i bede Ken, motor, ledninger


af Ken Wilford

5 august 2014

Hvordan man kan stoppe at Flickering olie lys.


Du har lige købt din Vanagon efter test køre det, og at være tilfreds med hvordan det kørte og alt synes stor. Så du tager den første tur over 30 mins og kommer til et stop tegn. Det røde lys ved siden af "olie kan" billede begynder at flimre mens du er i tomgang. Efter ambulancen ankommer og EMTs genoplive dig, er den næste ting du nødt til at regne grunden til at olie lys flimrer. Her er nogle almindelige årsager til olie lyse flicker:


1. forkert oliefilter


Vanagon er kræsne omkring hvilken oliefiltre det kan lide og hvilke det ikke. Faktisk er der kun to, vil jeg anbefale (som jeg også sælge) og disse er Mahle eller Mann. Begge disse er lavet til spec af VW forhandler filtre (Mann faktisk gør forhandler filtre) og rent faktisk vil hjælpe din van på to måder.


One, disse filtre har en anti-afløb tilbage ventil, der hjælper med at forhindre olien fra dræning ud af motoren, når motoren er slukket. Dette hjælper olie presset til at komme hurtigere start og forhindrer løfteren klapren. Mindre slid på motoren ved start up (dette er en god ting).


To, disse filtre har mindre huller i filtermateriale end billigere filtre. Dette giver dig en højere, anført olietryk og hjælper med at holde lys fra olie.


Dårlig filterliste indeholder: Fram, Bosch (ikke såre mig de ikke er gode), noget hvid eller gul. Tror sort, når du tænker oliefilter.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version