Forfatter Emne: Indstilling af pumpe  (Læst 2875 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 08:30:59 »
Jeg har nogle mærkelige problemer med indstillingen af pumpen på min anden t3`er 1,6 td syncro.
Jeg har renoveret motoren totalt men nu da jeg har samlet den ville den ikke køre ordentligt,Den ryger og sprutter og hvæser af mig når jeg starter den.
Den starter fint nok og vi har div måle udstyr værktøjer her på værkstedet
men den går i stå når man slår (chokeren) fra.
Så mit spørsmål er.Kan svinghjulet side på to måder???
Kan det være trykfoden der sider forkert?

Håber i kan hjælpe mig...
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2010 kl: 09:17:21 »
Nej, svinghjulet kan ikke sidde forkert, og med mindre du skærer rørsplitterne af, så kan trykfoden heller ikke sidde forkert. Men det kan sagtens være, at du kigger efter det forkerte mærke i svinghjulet. Mærket ligner et mejselslag ned og ikke en tap op. Søg lidt her på siden - der ligger masser af billeder af det.

Husk også at overholde den korrekte procedure, når du timer pumpen - søg på "pumpetiming" - der er også side op og side ned om det. Sørg endelig for, at koldstarterer (en choker sidder på en gammeldags karburator) er trykket helt ind, mens du timer - ellers giver det ingen mening. Du er velkommen til at kigge lidt her: http://www.jarlpaulsen.dk/Bosch-pumper.html
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #2 Dato: 07. Juni 2010 kl: 10:23:16 »
Nå jeg fik af vide det er den lille tap der sider på trykfoden der er topmærket.
Så kan jeg bedere forstå vi ikke kan få den til at gå ordentligt.
Selv chefen har givet op, han kunne heller ikke få den til at køre...
Jeg prøver og se på den her til fyeraften igen.


 Jeg takker for hjælpen..
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2010 kl: 13:15:03 »
Der sidder faktisk to tapper, og midt i mellem dem er OT-mærket.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #4 Dato: 08. Juni 2010 kl: 17:06:13 »
Nu har jeg kørt den ind igen og kan ikke  hverken finde OT mærket eller mærker i svinghjul..
Jeg kan kun se halvdelen af startkransen...
Er det så et forkert svinghjul der sider på????
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #5 Dato: 08. Juni 2010 kl: 17:31:44 »
Nu blev jeg så sur på den lorte spasser bus at jeg borede et nyt hul bag det orginale hul og fandt hverken OT mærket eller mejselslag eller nogle andre mærker????
Hvad gør man så????
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Indstilling af pumpe
« Svar #6 Dato: 08. Juni 2010 kl: 17:36:41 »
Kære Mortensen

Hvis du udfyldte din profil, så vi kan se hvor du bor, kunne det tænkes at en venlig sjæl ville kigge forbi.

Bjarne
Nu uden T3

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Indstilling af pumpe
« Svar #7 Dato: 08. Juni 2010 kl: 17:43:03 »
Mærket sidder på koblingen, ikke svinghjulet!

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #8 Dato: 08. Juni 2010 kl: 17:43:32 »
Nu er jeg ikke den store It mand så jeg kan ikke finde ud af det..
Men det skal jeg også have gjort en dag...
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #9 Dato: 08. Juni 2010 kl: 17:45:16 »
Ja mærket på trykfoden er også det vi har gået efter hele tiden men den går ikke ordenligt..
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #10 Dato: 08. Juni 2010 kl: 20:28:47 »
Jeg tror simpelthen, at der er for få huller i din koblingsklokke. Bor nogle flere, så løser det sig... ;-)

Nej - seriøst - du har renoveret en motor, så kan det ikke være raketvidenskab for dig at time en pumpe. Sidder tandremmen, som den skal? Er pumpen forstillet 180 grader? Har du fundet det rigtige OT-mærke? Hvad er pumpen timet til? Hvad er dit dyseåbningstryk? Er knasten timet? Har du timet pumpen med trukket koldstarter? Hvordan er kompressionen?

At en motor hoster og sprutter giver ikke meget grundlag for at stille en diagnose, med mindre man har en krystalkugle, så hvis du ønsker kvalificeret hjælp, må du diske op med nogle oplysninger.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Indstilling af pumpe
« Svar #11 Dato: 09. Juni 2010 kl: 08:10:19 »
Ja det er ikke noget nyt for mig og renovere og lave div motorer da jeg har været mekaniker i snart 8 år.
Så det irriterer mig at noget så simpelt som at time en motor skulle ikke være så svært... Da jeg købte bilen for snart et halvt år siden var motoren færdig,den havde været så varm at ikke en gang kunne dreje runt.
Så der blev købt en anden motor som jeg havde hørt køre.
Den renoveret jeg så jeg så med alt der høre der til.
Og som du  spørge efter så er dyserne også lavet med nye spidser og har været tjekket et par gange siden.
Kompressionen er de 22-23 stykker.
Og med hensyn til til OT mærket har vi slået fast at det er det rigtige mærke i trykfoden.
Pumpen har jeg også haft skifte uden held.
Du skrive at pumpen skal forstilles 180 grader?? Hvordan det? Den kan da ikke stå en halv omgang forkert. Kan den?
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-