Forfatter Emne: Pakdåse bag svinghjul utæt  (Læst 2472 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DanDan

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
  • By: 4990
Pakdåse bag svinghjul utæt
« Dato: 28. Oktober 2018 kl: 09:07:02 »
Hejsa.

Jeg har renoveret en boxermotor i en t3 fra 1984 med motorkode DF. Den har fået renoveret stempler, krumtap, foringer, ny oliepumpe, ny olie og filter 10w40, samt komplet pakningssæt. Den går super godt i motoren efter renoveringen og springer igang med det samme. Jeg har lånt en bog hos vw med alle data og rep anvisninger og har fulgt alt til punkt og prikke samt alle udmålinger og justeringer med hensyn til knast, krumtap osv. Det eneste proglem er at den skyder pakdåsen ud bag svinghjulet. Jeg har nu prøvet med 3 forskellige pakdåser men det er samme resultat hver gang. Efter ca 5 min kørsel vælter det ud med olie mellem motor og gearkasse, efter gearkasse og svinghjul er afmonteret kan man se den har skubbet pakdåsen ud og svinghjulet har slidt hul i pakdåsen i kanten. Jeg kan kun se det er olietrykket eller overtryk i motoren som kan skubbe den ud. Olietrykket er 4 bar i kold tilstand og falder langsomt til ca 1 bar i tomgang når den er driftvarm. og den ligger inden for data. Krumtapudluftningen ser også fin ud. Jeg er virkelig på bar bund og kan ikke finde ud af hvad der sker. Har i oplevet noget i den stil? Som i kan se på billederne har den slidt kanten men når den er monteret i motoren sidder den ca 4-5mm længere inde end kanten og når jeg afmontere svinghjulet ligger den plant med blokken.

på forhånd tak

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Sv: Pakdåse bag svinghjul utæt
« Svar #1 Dato: 28. Oktober 2018 kl: 09:35:19 »
Jeg har desværre oplevet det samme.
Der skulle motoren skilles af 4 gange før det hjalp..
Du skal være velkommen til at ringe på 29261364
Da det nok er nemmere af forklare over telefonen.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Sv: Pakdåse bag svinghjul utæt
« Svar #2 Dato: 28. Oktober 2018 kl: 10:46:26 »
Når i har løst problemet, kan i så ikke prøve at forklare det her? Jeg vil også gerne blive klogere.
Mvh. Holger
81 75 44 50