Forfatter Emne: 1Y 1,9 Hybrid projekt  (Læst 7835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1Y 1,9 Hybrid projekt
« Svar #15 Dato: 18. Juni 2008 kl: 15:53:27 »
Bare fordi der er kvallitetsstyring og den bruger mindre brændstof jo længere du kommer ned i omdr. er det jo ikke ensbetydende med virkningsgraden er højest i tomgang eller heromkring.
Max virkninsgrad ligger omkring (lidt under) max moment, både for benzin + diesel (går jeg ud fra), og da momentet som regel (undtagen i en T3) ligger lavere i en diesel end benzin, ligger virkningsgraden også lavere.

Diesel har lang slaglængde og lille boring for at få komression, benzin har mindre slaglængde og større boring for at få bedre fyldning ved høje omdr.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."