Forfatter Emne: AAZ Hybrid  (Læst 28569 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
AAZ Hybrid
« Svar #30 Dato: 04. Juli 2006 kl: 18:15:18 »
Du siger til hvis i skal ha en hånd med det sidste ikke? Du kan bare slå på tråden når du kigger ned forbi i vidunderet.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #31 Dato: 04. Juli 2006 kl: 22:00:26 »
Citér
Det kunne ligne noget tilbageløbs "noget", måske løber turbo-retur på en aaz ind i blokken?


Sådan er det nemlig!

Kør hen til et velassorteret "oliebundpropsted" - der finder du helt sikkert noget, der matcher gevindet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #32 Dato: 05. Juli 2006 kl: 06:54:55 »
aaaaaargh sgu og tissebæ!
Vi var klar til at vippe maskinen på plads i går...... indtil Peter kigger ind i enden af krumtappen og konstaterer at det lille leje til højgearsakslen mangler (naturligvis da krumtappen er ny(renoveret)) ..nå finde den gamle krumtap ase og mase i en time indtil at det gamle leje er fuldstændigt ødelagt :cry:  :cry:  :cry: .. så stoppede legen ligesom, så ud og hente et leje i dag  :evil:

I øvrigt passsede bundproppen fra en Alfa 156 i turboreturhullet (M18 stigning 1,5)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
AAZ Hybrid
« Svar #33 Dato: 05. Juli 2006 kl: 08:50:56 »
Jeg håber du noterer alle de små detaljer og laver et fint lille dokument så alle os vordende aaz ejere kan høste af dine erfaringer og bare skøjte en 1,9er lige ned i baljen.

Hvis du skal sydpå i din jagt efter et leje så kig ind forbi og hent mig, jeg kunne vældigt godt tænke mit at være med til monteringen med ledninger og alt den slags, da min egen 1,6 TD har en masse rod og løse ledninger jeg ikke ved hvad er.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Anonymous

  • Gæst
AAZ Hybrid
« Svar #34 Dato: 06. Juli 2006 kl: 07:52:35 »
Så er aaz´en fisenhulemæ monteret i T3´eren :D  :D  :D  :D  :D  Det blev heller ikke til mere end to timers søvn i nat :cry:

Nu mangler der kun et par detaljer, vædsker, udstødning og ekstra olietryk/temperaturmålere og SÅ skal vi vride i øret og høre om hun vil spinde, lidt spændende da hun jo er lidt af en bastard.

Hvor meget motorolie skal der være på sådan en fin maskine ?

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #35 Dato: 06. Juli 2006 kl: 07:53:34 »
Ok jeg er også træt :?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #36 Dato: 06. Juli 2006 kl: 09:51:00 »
originalt skal den have 3,7 l uden filter og 4,2 med filter


nøj det er spændene læsning :lol:  man har næsten lyst til at bladre hen til den sidste side for at se hvordan det ender  :P

lidt ligesom en god krimi
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
AAZ Hybrid
« Svar #37 Dato: 06. Juli 2006 kl: 10:10:32 »
Fantastisk, endelig. Giv mig lige et kald om hvornår det sker jeg kan godt lige finde et par timer til at køre op og overvære det spændende øjeblik.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #38 Dato: 06. Juli 2006 kl: 11:12:56 »
Citér
I øvrigt passsede bundproppen fra en Alfa 156 i turboreturhullet (M18 stigning 1,5)


........altså efter at vi savede 15mm af så krumbassen ikke drønede ind i proppen :)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #39 Dato: 06. Juli 2006 kl: 11:53:38 »
Jamen er det ikke herligt!

Lige et par (måske overflødige) råd til opstart af en helt frisk motor, der skal dreje sine første spæde omdrejninger:

1. Sørg for at få olien frem til alle smøresteder før du sterter. Tag vacuumpumpen op og stik en 13 mm top ned på oliepumpens medbringerkærv. Drej indtil du kan mærke at olien pumpes. Hvis oliepumpen er helt tør, skal den måske spædes med lidt olie fra filterflangesiden. På med vacuumpumpen igen og afmonter ledningen på solinoden på dieselpumpen.

2. Check - en sidste gang - , at krumbasse, knast og dieselpumpe er perfekt timede. Sno moroten rundt et par gange, så remmen sætter sig rigtigt i sit spor. Check at spændingen er korrekt.

3. Lad nu startmotoren snurre motoren nogle sekunder - så er du sikker på, at alt er timet.

4. På med ledningen til solinoden igen. Prøv at starte men KUN i tomgang. Dieselpumpen er sikkert tør, så den skal spædes. Sug evt. med en bremseudlufter på pumpens returstuds. Passer tomgangen? Sikkert ikke. Trim den til små 1000 rpm. Lad motoren gå i en halv time i tomgang mens du løbende efterfylder og udlufter kølesystemet. Hold øje med temp.

5. Har du ståltoppakning i? Hvis ja, så smil og vær glad - hvis nej, så træk topboltene til nu.

Sluk og spørg, hvis du er i tvivl. Den skal lyde rigtigt ligeså snart den har luftet sig selv ud.

Helkd og lykke med de fine maskine. Det er jo ikke en bastard - der er tale om målrettet avlsarbejde :D
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #40 Dato: 07. Juli 2006 kl: 07:23:51 »
Kl. 02.10 var alt samlet og vi stod kampklare og forventningsfulde, nu skulle det store øjeblik komme 4x4 sad i føresædet, jankjerbye holdt øje med eventuelle uregelmæssigheder under bilen, og jeg stod med vanddunken i hånden klar til at spæde kølevand. 4x4 vred i nøglen og ............................................ingenting......... Efter intens søgen viste det sig at startrelæet ikke trak samt at den tykke ledning mellem relæ og starter var pist borte :cry:  :cry:  :cry:

Er der en der har en komplet starter med relæ til at ligge?? så ring 51326824 og inden kl 12.00

@jarl
nej det er absolut ikke overflødig information, kendte ikke oliepumpefinten, og havde spekuleret over hvor længe den skulle stå og tøffe inden man kunne køre.

Jeg var en slagen mand i går
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
AAZ Hybrid
« Svar #41 Dato: 07. Juli 2006 kl: 12:17:06 »
ZzzzZ zzz Huh? Godmorgen!.. brrr.. fatter ikke at du holder til det Jønne.. Se at få dig en middagslur i dag! Det er en ordre!

Du må som sagt gerne skrue min starter af til reservedele eller til udskiftning, min doka holder jo alligevel stille.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
AAZ Hybrid
« Svar #42 Dato: 12. Juli 2006 kl: 21:33:10 »
Så er der jo lige ferie(-arbejde) og jeg sidder på en internetcafe.

Vi fik damen i gang (lørdag morgen) hun suttede vand og lød ellers pænt. Efter en halv times tomgang beslutter vi at køre en tur. Det går egentlig ok, men vi mangler effekt!! meget sløv er hun og er svært sen til at reagere på gassen. Under kørslen er jeg ude og give "røgbegrænseren" lidt fingergymnastik og det hjælper lidt, men det er ligesom at der er lidt forsinkelse på og det kører sgu ikke rigtigt, luftslangen fra turboen puster ganskevist, men åbentbart ikke nok. Vi beslutter at pakke og holde ferie , da jeg ikke tør at køre til Hvide Sande i en bil jeg ikke er helt sikker på.

Nu når vi skal i gang igen vil vi tjekke følgende:

Står tandremmen 112% (fik det ikke lige kontroleret efter svinghjulet kom på :oops: )

Er den gamle turbo itu?

Er der andre forslag?? Den har mindre power nu end med den røvslidte JX´er

Har tænkt på om vi kan pille turboen af og køre som en sauger, men bliver der ikke noget bøvl med dieselpumpen og dysetrykket (nu ca 150 bar)

På sigt køber vi et turbokit og renoverer denne, men jeg kan ikke forstå at en defekt turbo sluger SÅ meget effekt (den puster jo lidt)

Sluttelig: kan det have noget med JX-knasten at gøre?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Anonymous

  • Gæst
AAZ Hybrid
« Svar #43 Dato: 13. Juli 2006 kl: 07:40:08 »
hei rapidspeed fra vwbus.no her...
ang at bilen går dårlig håper jeg inderlig at du har husket å stille dieselpumpen godt opp... :roll:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
AAZ Hybrid
« Svar #44 Dato: 13. Juli 2006 kl: 09:33:39 »
Hej og velkommen til t3nettet rapidspeed!

dokajønne svarer nok ikke så tit da han er uden computer og på arbejde i 14 dage væk fra hjemmet.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012