0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
de fordele jeg kan se er da billgere og mere gængse stumper og mindre vedligehold end wbx, men det er måske kun mig der ser sådan på det :wink:
Verner : Hvorfor er der mindre veligeholdelse på en række 4 end på en boxer?Fordi den har et helt almindeligt let og simpelt vandkredsløb, udstødningssystem, fem hovedlejer, problemfri motorstyring og meget andet, man kan forvente på en - i sammenligning med boxeren - moderne motorkonstruktion De fleste biler skal ha lavet det samme men ja der skal justeres toppe/ventiler på en boxer men ellers kan jeg da ik se problemet....Mølle : For mig lyder ik lige som "plug and play" det han laver her.... bestemt ik i forhold til en boxer med et adaptersæt....Hold nu op med at forvirre manden med det adaptorsæt. Han skal ikke bruge et adaptorsæt, men han skal bruge stumperne fra en diesel og så har Mølle ret i, at det er plug'n'play, fordi dieselmotoren og række-benz'erne er udvendigt identiske.Jarl : billiger heste hvordan??? nu ved jeg ik hvad sådan en motor koster.... men ved at jeg lige har fundet en 2,2 l med 169 hk til 8½ K og så et adabter sæt til 3800 hvis ik han kan bruge en kopi af det jeg har....Lav en søgning på dba og undersøg prisindexet på hhv. WBX/LBX kontra de ti millioner række-firere, man kan få smidt i nakken alle vegne. Frit slag fra 55 hk og opad til spotpris. Og ang. brændstoføkonomien, så er der vist ingen, der føler sig gået for nær, hvis jeg anfører, at *BX-konstruktionen ikke er verdens mest økonomiske. Tyskere, der kører med 2E (fra Golf GTI) nævner et forbrug på ca. 10 km/l.Men hermed ikke sagt et ondt ord om boxeren. Jeg er selv opvokset ovenpå sådan en og den har grundlagt mine varme følelser for VW. På charme, lyd og gangkultur slår boxeren rækkemaskinerne med mange længder, men når det er sagt, så skylder vi også at give rækkemaskinerne credit for de fortrin, de har. Måske har de trods alt nogle enkelte positive egenskaber siden 99,9% af alle hverdagsbiler har firecylindrere rækkemotorer...:wink: Og længere på literen? Hmmm.... hvor langt hører sådan en Golf/passat motor på literen med 500 kg ekstra plus den nye store vindmodstand?Mvh. Bo
Ps... Jens jeg ved ik hvorfor de fortsatte med boxer motoren men der er jo 2 mærker der kører med dem i dag nemlig alfa og Subru...
det er kun selve bilen der ruster væk for et godt ord ik motoren...