Forfatter Emne: Boxer til Række  (Læst 13720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Boxer til Række
« Svar #15 Dato: 07. Februar 2009 kl: 00:04:47 »
@Jens jacob, byt lige billederne ud med nogen i normal størrelse

Mølle

  • Gæst
Boxer til Række
« Svar #16 Dato: 07. Februar 2009 kl: 11:25:44 »
Det er korrekt, at konvertering på en syncro kræver skift af tank, eller som på omgangssyncroen, hvor der var lavet en helt ny tank inde i værktøjs-brønden.

-gearkasseophængene er de samme på alle syncroer, men vær opmærksom på, at der er forskel på doka tank og kassevogns tank. Tankstudsen føres ind i tanken forskellige steder. DVS at der findes 4 forsk. syncro tanke, hhv. D og B til hhv. doka og andre.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #17 Dato: 07. Februar 2009 kl: 17:51:01 »
Det er noget med længden på akslen der ikke er ens fra benz. til diesel, så vidt jeg husker...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Boxer til Række
« Svar #18 Dato: 07. Februar 2009 kl: 17:54:35 »
Det skiljer 1,5cm i längd på axlarna titta längst fram så ser du skillnaden.
Vem sa att längden inte spela någon roll. ha Ha.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Mølle

  • Gæst
Boxer til Række
« Svar #19 Dato: 08. Februar 2009 kl: 09:30:44 »
Hvis man må komme med lidt stemningsbilleder...

Det er ikke nødvendigt at afmontere gearkasse for at konvertere hvis operationen foregår på en alm. 2x4. På syncroen er der lige den der lille tanksag til forskel.

Mølle

  • Gæst
Boxer til Række
« Svar #20 Dato: 08. Februar 2009 kl: 09:33:16 »
flere

Mølle

  • Gæst
Boxer til Række
« Svar #21 Dato: 08. Februar 2009 kl: 09:35:52 »
og så et par helt håbløse telefonbilleder

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Boxer til Række
« Svar #22 Dato: 09. Februar 2009 kl: 14:26:40 »
de fordele jeg kan se er da billgere og mere gængse stumper og mindre vedligehold end wbx, men det er måske kun mig der ser sådan på det  :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mølle

  • Gæst
Boxer til Række
« Svar #23 Dato: 09. Februar 2009 kl: 14:36:54 »
Citat fra: "verner"
de fordele jeg kan se er da billgere og mere gængse stumper og mindre vedligehold end wbx, men det er måske kun mig der ser sådan på det  :wink:


og mere eller mindre plug and play :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #24 Dato: 09. Februar 2009 kl: 15:38:12 »
Samt nogle billige hk og længere på literen
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #25 Dato: 09. Februar 2009 kl: 22:28:07 »
Citat fra: "Baja1500"
Verner  :  Hvorfor er der mindre veligeholdelse på en række 4 end på en boxer????

Fordi den har et helt almindeligt let og simpelt vandkredsløb, udstødningssystem, fem hovedlejer, problemfri motorstyring og meget andet, man kan forvente på en - i sammenligning med boxeren - moderne motorkonstruktion

De fleste biler skal ha lavet det samme men ja der skal justeres toppe/ventiler på en boxer men ellers kan jeg da ik se problemet....

Mølle  :  For mig lyder ik lige som "plug and play" det han laver her.... bestemt ik i forhold til en boxer med et adaptersæt....

Hold nu op med at forvirre manden med det adaptorsæt. Han skal ikke bruge et adaptorsæt, men han skal bruge stumperne fra en diesel og så har Mølle ret i, at det er plug'n'play, fordi dieselmotoren og række-benz'erne er udvendigt identiske.

Jarl  : billiger heste hvordan???   nu ved jeg ik hvad sådan en motor koster....  men ved at jeg lige har fundet en 2,2 l med 169 hk til 8½ K og så et adabter sæt til 3800 hvis ik han kan bruge en kopi af det jeg har....

Lav en søgning på dba og undersøg prisindexet på hhv. WBX/LBX kontra de ti millioner række-firere, man kan få smidt i nakken alle vegne. Frit slag fra 55 hk og opad til spotpris. Og ang. brændstoføkonomien, så er der vist ingen, der føler sig gået for nær, hvis jeg anfører, at *BX-konstruktionen ikke er verdens mest økonomiske. Tyskere, der kører med 2E (fra Golf GTI) nævner et forbrug på ca. 10 km/l.
Men hermed ikke sagt et ondt ord om boxeren. Jeg er selv opvokset ovenpå sådan en og den har grundlagt mine varme følelser for VW. På charme, lyd og gangkultur slår boxeren rækkemaskinerne med mange længder, men når det er sagt, så skylder vi også at give rækkemaskinerne credit for de fortrin, de har. Måske har de trods alt nogle enkelte positive egenskaber siden 99,9% af alle hverdagsbiler har firecylindrere rækkemotorer...:wink:  


Og længere på literen????  Hmmm....  hvor langt hører sådan en Golf/passat motor på literen med 500 kg ekstra plus den nye store vindmodstand????

Mvh. Bo
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #26 Dato: 09. Februar 2009 kl: 22:35:55 »
Som overløber - jamen -  jeg savner da gangkulturen og motorlyden fra min WBX.

Men kan altså heller ikke lade være med at smile over den måde min ABS motor kan vrisse frækt på, når den får noget at leve af.

Og tænk så hvis det havde været en 2E motor - men det kan jo blive et hyggebygge projekt - nu har jeg jo et plug'n'play setup :-)

Hvorom alting er - jeg undrer mig mere og mere over hvorfor VW fortsatte med WBX i 83 - hvorfor de ikke gik over til række-4'er for benzinerne på det tidspunkt - er der nogen som kender årsagen?

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #27 Dato: 09. Februar 2009 kl: 22:53:58 »
Citat fra: "Baja1500"

Ps...  Jens jeg ved ik hvorfor de fortsatte med boxer motoren men der er jo 2 mærker der kører med dem i dag nemlig alfa og Subru...  


Hva' me Pårsge ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #28 Dato: 09. Februar 2009 kl: 23:01:13 »
Citat fra: "Baja1500"
det er kun selve bilen der ruster væk for et godt ord ik motoren...


Er der ikke også noget med at sådan en WBX er lavet i alu?! Alu ruster ikke :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Boxer til Række
« Svar #29 Dato: 09. Februar 2009 kl: 23:03:35 »
Tjaeh, mon ikke han mener Porche?? :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan