Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jakob_mj

Sider: 1 ... 8 9 [10]
136
Dine Projekter... / Hurtigt sommerprojekt!!
« Dato: 02. August 2012 kl: 17:42:35 »
Hej!
Tænkte at jeg lige ville dele mit sommerprojekt med jer, i håb om lidt assistance og svar på spørgsmål undervejs..

Dette er min første T3, ellers har jeg været på de luftkølede.. Jeg var egentlig på udkig efter en syncro med 2,1 DJ maskine, da der pludselig dukkede en primitiv camper med DJ og 5 gear op lige om hjørnet og efter at have været ude og kigget på den og kørt en prøvetur blev jeg enig med sælger om en rimelig pris og dermed ejer af mit første "moderne" rugbrød..!

Turen har indtil videre gået her fra det midtnorske på tværs til Sverige og så på campingtur ned til Danmark, og så har den været luksusbolig på Roskilde Festival, så 1600 problemfrie km. er det blevet til indtil videre inden den skal sættes i stand.

Bilen trænger grundigt til omsorg men maskinelt virker den god og sund, og jeg synes at der er masser af kræfter i den..men jeg er så også vant til earlybay med 48hk.. Der er da også en del typiske T3 fejl har jeg fundet ud så som den ikke fungerende blæsermotor til ventilationen og utætheder i tankudluftningen..
Karroseriet ser ikke så kønt ud, men det er mest buler og de typiske pladesamlinger+ det løse, dette skal fikses og så skal bilen have en byge autolak så den bliver fin igen.. bunden er helt fin og god på trods af at den ikke ser ud til at have fået undervognsbehandlinger.. der er kun et enkelt hul under batteriet der skal laves..

Det er meningen at den skal være klar til at køre "hjem" til Norge så dette bliver et hurtigt projekt!

137
Alt andet / Dreje forstole
« Dato: 01. Juli 2012 kl: 16:48:48 »
Hvis de stadig er til salg er jeg interesseret.. skriv til mig på jakob_mj(a)yahoo.dk

138
WBX/LBX Fora / Råd før køb.. 2,1 DJ med syncro
« Dato: 23. Juni 2012 kl: 19:48:35 »
..og den tidligere ejer har kørt med blyerstatning, noget der lyder spøjst i mine ører på en så "moderne" bil, har godtnok altid kørt med blyerstatning i min gamle luftkølede selvom jeg altid har vidst at det nok var overtro da jeg ved at der er mange der ikke gør det uden problemer på de luftkølede..

Men blyerstatning i en DJ WBX, er det noget man skal?

139
WBX/LBX Fora / Råd før køb.. 2,1 DJ med syncro
« Dato: 23. Juni 2012 kl: 17:14:27 »
Jamen så fik jeg da købt mig en T3!
Det blev så ikke den jeg først havde udset mig og heller ikke en syncro, men der dukkede pludselig en op i byen hvor jeg bor med DJ maskine, 5 gear og campingindretning, rnr sengen var egentlig "undskyldningen" for at vi skulle have en T3, så det havde egentlig også været lidt fjollet med en minibus..

Jeg syntes at 112hk. maskinen går utrolig godt med fint med kræfter, men jeg er så også vant til earlybay og 48 heste så der skal jo ikke så meget til ;-)

Selve bussen er ret ramponeret i karossen med diverse buler og små rustskader men jeg syntes at bunden så sund og hel ud, jeg skal være en måneds tid i danmark her til sommer hvor jeg har et lille "værksted" på en gård hvor der både er svejseværk, sprøjtepistol og autovip så den kan lægges ned på siden og få en rigtig god gang tectyl, så forhåbentlig forsvinder rusten på magisk vis i løbet af sommeren og bliver erstattet af et lag frisk lak hvor der er behov for det..

Planen lige nu er at gøre den klar til en ferietur ned gennem norge og sverige på vej hjem til danmark, så lige nu er det mekanikken der skal gennemgås, jeg har for vane at byttet benzinslanger samt tændingsdele og remme, og så have de gamle dele der dur, men er slidt i reserve.. og derudover kontrollere/stille tænding og ventiler og den slags, så:

Hvor finder jeg den slags serviceinformation på nettet? Skal have en haynes, men den er ikke lige til at få fat på her lørdag eftermiddag og jeg vil igang nu!

140
WBX/LBX Fora / Råd før køb.. 2,1 DJ med syncro
« Dato: 22. Juni 2012 kl: 13:09:57 »
Hej folkens, mange tak for svar!

Jeg vil mene at kende nogenlunde til forskellen på de knagelyde der "skal" være der og dem der tyder på at der er noget galt i en gammel VW, har haft bobbel, baypickup og golf1 før, men aldrig kørt en T3, selvom jeg har haft lyst har de været alt for dyre i afgift til mig.. Men som Mattias/Chewie har luret så er der norske nummerplader på den jeg har kig på, og i Norge er sådan en bil faktisk en del rimeligere i ejerudgifter end i DK, og mon ikke at sådan en DJ syncro med pigdæk er en ganske fin bil i vinterføre..?

Mattias, tak for telefonnr. det kan være jeg får brug for det hvis jeg køber den bil jeg har kig på ;-)
Er du i øvrigt også inde på vwbus.no, som virker som et ganske godt forum?

Yderligere spørgsmål:

-Hvad kan man regne med af benzinøkonomi? Har en w123 250 med 6-cylindre og karburator nu, så der er ikke noget der kan ryste mig, men hvad skal man regne med, 7-10 alt efter bykørsel/landevej?

-Nogen der har et link til en oversigt over typiske ruststeder på T3, efter hvad jeg har set på bilerne på gaden er det mest i samlingerne, bund af ruder, paneler og skærmkanter, men hvad med under bilen?

Mange tak for assistancen!

Mvh. Jakob

141
WBX/LBX Fora / Råd før køb.. 2,1 DJ med syncro
« Dato: 21. Juni 2012 kl: 18:24:58 »
Hej.. Jeg skal muligvis ud og se på en T3 syncro med 2,1 DJ motor, har ikke haft med vandboksere at gøre før, hvad skal man kigge efter og hvad skal man kontrollere i forhold til syncro systemet?

Ifølge sælger går bilen helt fint i både motor gear og differentiale, men der et lille hul i udstødningsmanifold, hvis det ikke kan svejses er det så til at få af på en DJ uden at tage motoren ud af bilen? (Jeg frygter bolte der knækker..argh)

Håber på et par gode råd fra folk med erfaring indenfor disse maskiner så jeg ved hvad jeg skal se efter!

Mvh.
Jakob

Sider: 1 ... 8 9 [10]