Forfatter Emne: Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?  (Læst 27983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #90 Dato: 10. November 2009 kl: 18:22:57 »
Citat fra: "jankjerbye"
@jarl: hvad med en Mercedes V230?


mer end T3´ernen. Jeg har surferkammerater som har haft Vitoer fra 1997 og de ligner noget som er løgn. Og forresten er de rustet væk og begravet
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #91 Dato: 25. Juli 2010 kl: 08:43:15 »
Jeg vil gerne lige sætte trumf på Subaru som alternativ

http://www.youtube.com/watch?v=kJAspXLBf-4

Det fede begynder 0:25

......lidt sygt, men det bekræfter da en skummel mistanke .......
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline elo127

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #92 Dato: 25. Juli 2010 kl: 12:36:23 »
Som næsten nybagt ejer af en T3 camping bus kan jeg, ved at læse denne tråd, blive noget betænkelig over mit køb. Havde det været mere fornuftigt blot at smide pengene ud af vinduet, i stedet for at bruge dem på noget som måske er udsigtsløst.

Som jeg har skrevet i et andet indlæg, er jeg netop kommet hjem fra en dejlig tur til Nordkap, hvor bilen kørte perfekt og var et charmerende og sjovt køretøj med masser af benplads.
Sådan skal det være tænker jeg, nøjagtig som med sex, det skal være sjovt og charmerende med masser af benplads, udgifterne kommer alligevel.
 
Så jeg beholder min bil, i hvert fald så længe konen har sit arbejde.
Venlig hilsen
Ole

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #93 Dato: 25. Juli 2010 kl: 13:33:07 »
Det gør vi andre også!!!! ,men på et eller andet tidspunkt er vi tvunget til at revurdere. Jeg har kun min T3 som transportmiddel, Jeg bilder mig ind at jeg har brug for pladsen og jeg kører over 40.000km/år. Samfundet er ude med riven efter gamle (diesel) biler samtidig bliver min bil ældre og ældre og selvom 12 - 14km/l er pænt kan brændstoffet sagtens nå en pris, der gør videre ejerskab umuligt

Som hobby/udstillingsobjekt er der da meget fremtid i en T3, men som daglig MULTI MULTI MPV, der bare skal virke i dagligdagen, have vedvarende tæsk og bruges til alt fra transport af paller over opbevaring af værktøj til rullende soveværelse, kan det blive meget dyrt at insistere på en T3 (hvormed lidt af fidusen jo også forsvinder (ikke at jeg syntes det er specielt billigt nu)). Der er jo heller ikke nogen der kører 40.000km om året i en T1 længere. For det første ville det da være synd og for det andet kunne det også blive kostbart (og her springer vil let og elefant over trafiksikkerhedsaspektet)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #94 Dato: 25. Juli 2010 kl: 14:22:23 »
Mine venner og jeg undrer os tit over hvad vi gjorde inden jeg fik Trambussen.
Den flytter biler, haveaffald, borde, stole og telt til festivitas, træ, stumper og alt muligt andet.

Samlet set kører jeg omkring 30 tkm i den om året. At jeg så også kan bruge den som arbejdsbil får bare regnskabet til at gå det bedre op :P

Kort sagt: "Mit liv ville ganske enkelt være fattigere uden trambussen!"
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #95 Dato: 25. Juli 2010 kl: 20:53:11 »
timeglasset løber ALDRIG ud for T3..... :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #96 Dato: 18. August 2011 kl: 22:28:09 »
Spændende tråd, stadig aktuel.
Har selv lige investeret i en lækker velholdt 1,6D Multivan Hannover Edition. Det er den mest charmerende bil jeg har haft/kørt i. Utroligt så mange smil og positive kommentarer jeg har fået, når vi kommer trillende.

Den har plads til familien/gutterne + gear og er perfekt både til de lange såvel som de korte ture fx til stranden, hvor den forlænger opholdet, idet man kan tage en pause i bilen (i stedet for at køre hjem). Det kan man i øvrigt dårligt i de personbilsalternativer der nævnes i tråden. Jeg har også kørt Safira som en foreslår, og ja, lækker bil, plads til 7, teknisk i top, men det er transport og ikke ophold/hygge efter min mening. T3 har noget andet at byde på...

Situationen kan ændre sig, men lige nu opfylder T3'en til fulde mit behov og økonomisk set er det (indtil videre) ikke en større udskrivning end en nyere kønsløs øse uden samtalekabine.  :D

PS: Min ide med bilen er primært "søndagskørsel", og jeg tager den sjældent til arbejde...dér står den på offentlig transport dør til dør.


Nicolai
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #97 Dato: 19. August 2011 kl: 07:26:02 »
Hej Nicolai. Velkommen her. Meget fint, altsigende indlæg du lægger ud med. Fin bil du har fundet dig der.

 Mvh . Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #98 Dato: 20. August 2011 kl: 15:52:38 »
en T3 bliver aldrig for gammel, men ejeren gør muligvis. indeni altså.

det er der så heller ikke noget galt med hvis det virkelig er det man vil, men overvej lige alternativet en gang til.

i går så jeg feks 3 fuldstændigt ens sølvfarvede peugeout 307 stationcars holde på en række i et lyskryds, og ejerne var næsten ligeså ens som deres biler.

udenom dem kørte der en masse andre små sølvfarvede og sorte biler, men pludselig blev monotomien brudt da en stor rusten og larmende orange klods kom kørende gennem rækkerne med høj musik og en smilende ejer bag rattet, nemlig mig. og det er bla derfor jeg har valgt en T3. der findes mange andre biler der er langt mere økonomiske/driftsikre/fornuftige og mange andre kedelige ting, men gamle biler har altså en charme der gør at man bliver glad af at køre i dem og glemmer at man lige har brugt alle pengene på værkstedsregninger eller vægtafgift når solen skinner og bilen spinner.

den følelse har jeg aldrig haft i nogen ny bil uanset hvor meget ekstraudstyr den ellers havde fået proppet ind bag de endeløse grå plasticpaneler i kabinen.
prøv at lægge mærke til hvad andre mennesker kører rundt i næste gang du er ude og trille en tur, og læg især mærke til deres ansigtsudtryk.
jo mere fornuftig en bil de har, jo mere triste ser de ud.

jeg vil sgu helst udsætte det tidspunkt hvor det bliver mig så længe som jeg overhovedet kan.

gamle lortebiler længe leve, hurra :)

wbx4ever

  • Gæst
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #99 Dato: 20. August 2011 kl: 20:52:46 »
Jeg købte for 4 måneder siden en Toyota picnic da vi skulle ha en familieslæde. Grunden til valget er at jeg, (kan lige så godt indrømme det) overhovedet ikke kan skrue bil og jeg må tilstå at den er fantastisk! Total pålidelig og kører godt. Plads til seks og et par indkøbsposer. Ud med sæderne og du har en stationcar, aircondition og elruder og så til 55.000kr..... Der er bare et problem, den har ingen sjæl, den har slet ikke den "truckerfølelse" man har i en t3. Den har ikke rigtigt nok plads og ingen skydedøre! Sæt dig ind bag i en multivan og du sidder i din stue, sæt dig bag rettet i en syncro og du sidder i den fedeste 4hjulstrækker, sæt dig bag rettet i en Caravelle og du er buschaufør for 9 af dine nærmeste kammerater eller ungernes fodboldthold. Se det er der ingen andre biler på markedet i dag der kan, uanset pris! T3'erne dør aldrig og så snart jeg får mig en garage så er min drøm stadig at få en, så må kundskaberne sgu komme hen af vejen. Ellers må jeg jo hive fat i en af jer ;-).

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #100 Dato: 22. August 2011 kl: 15:24:18 »
Tja nu har jeg læst det meste af tråden her. Jeg har selv haft en T3 LLE som jeg både havde købt her på siden og også solgt her. Jeg har ikke T3 mere men det er en af de fedeste biler i min verden. Jeg har idag en doka fra 1977 og en bobbel fra 1958.  Om timeglasset løber ud for T3erne eller andre er nok mest af alt op til os selv. Det er nok ikke den bil, lige som mine, de unge mennesker (jeg er 37 år i skrivende stund) hunger efter. De køber golf 2/3 og måske 4er, hvis pengene strækker sig til det. og så på med et plastikstørte og store alufælge. De ved ikke hvad det vil sige at skrue på en bil. Om mine eller anders biler appelere til de unge ved jeg ikke. Jeg tror at hvis vores biler skal overleve i fremtiden skal vi vise hvad de kan i både org. stand men også ombygget. Her tænker jeg på småtræf og hygge kørsel med flere biler og lidt små udstillinger. Om ikke minst når de så henvender sig på et forum som dette eller vwnettet eller andre er det vigtigt at hjælpe dem med god rådgivning mm. På vwnettet har jeg desværre oplevet flere gange at nye er blevet overfuset, og så kan jeg godt forstå at de nok ikke kan anbefale en sådan bil. Vil lige sige at jeg her i dette forum kun har oplevet en rigtig god tone.
Om man skal vælge en nyere bil må være op til den enkle at afgøre. Jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger at jeg aldrig vil have en ny bil. Jeg har prøvet det og jeg følet mig ikke hjemme når jeg kørte i den. Har lige solgt min ellers så udenmærkede Skoda Fabia og har valgt at køre i min 58er som hverdagsbil. Det gælder om at nyde det man laver i fulde drag ellers skal man lade være, og det er lige meget om det er at køre i gamle biler, ny bil eller samle frimærker (det sidste gør jeg ikke). Men jeg nyder at skrue på de gamle biler og de luftkølet ligger mig meget nær.
Hvis jeg skulle have en T3er igen skal det være en doka benzin på 2,1L med 112 hk, og på sigt lægge 2,2L Subaru i.

De bedste VWhilsner

Peter(wings)

PS: Til de der undre sige over at jeg bliver kaldt peterwings, er det fordi jeg var med til at starte copenhagenwings på i tidernes morgen
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #101 Dato: 22. August 2011 kl: 16:39:22 »
Citat fra: "peterwings"
PS: Til de der undre sige over at jeg bliver kaldt peterwings, er det fordi jeg var med til at starte copenhagenwings på i tidernes morgen


Arr, jeg troede du var en engel  :wink:

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #102 Dato: 22. August 2011 kl: 17:55:44 »
Det syntes min kærste, så det tælle nok. Hinze du må også godt kalde mig en engel hvis det er  :wink: . Og nej jeg syntes ikke at tiden løber fra T3er. Vi må bare bevare dem så godt vi kan og så sprede glæden ved dem og de andre gamle biler. Jeg tror at dem der køber gamle biler idag køber dem på grund af gode oplevelser/minder de har haft.
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #103 Dato: 22. August 2011 kl: 18:11:25 »
Den bliver da mere og mere populær:

http://www.facebook.com/pages/Langskibet/145671402176864

 :lol:
VH
Morten
61 78 74 02

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #104 Dato: 22. August 2011 kl: 19:01:27 »
Citat fra: "peterwings"
Jeg tror at dem der køber gamle biler idag køber dem på grund af gode oplevelser/minder de har haft.

Jeg købte den nu på grund af de mange gode oplevelser jeg uden tvivl ville FÅ (ca. hver gang jeg kører), og havde ikke T3 minder i forvejen. Jeg er jo, ligesom dig Peter, en ung mand i trediverne...   :D
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition