Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Beskeder - WBX Manden
Sider: 1 ... 113 114 [115] 116
1711
« Dato: 01. Marts 2005 kl: 12:29:15 »
5E'eren er da ikke en diesel?? eller er jeg forkert på den?? Jeg havde en Audi 100 CD 2.3 5E (den smøre stod sku på bagklappen :-) ) det var den lækreste 136hk insp benz motor.. DEN ku være nice bagi, og jeg tror også det er den de bruger i Sydafrika..
R Ja, ok det er rigitgt ! Jeg mener bare der også bliver lavet en 5 cyl. diesel fra Audi kan bare ikke huske hvad den hedder
1712
« Dato: 01. Marts 2005 kl: 11:34:56 »
tja jeg har besluttet af enten bekræfte eller afkræfte de rygter for nu må der dokomentation på bordet og ja det kan koske kassen hvis den ikke holder men det bliver også god vogn hvis den gør så man må lave nogle valg her i livet og har ikke kunne finde komkret svar på om den kan klare at blive bordet op til 1,9 men det finden jeg nok kun ud af ved at prøve selv
men 1,6 td er for lille 1,9 td er bedre så det skal laves om Hvorfor ikke lægge en 5 cyl. Audi motor i ? Køb en motor hos en hugger el. en smadderet bil... :roll:
1713
« Dato: 01. Marts 2005 kl: 11:31:42 »
Hvis gearkassen passer til en diesel, vil den jo passe på de fleste VW/Audi diesel motorer (af ældre dato) så vidt jeg ved.. :roll: Du kan skifte koblingshuset på dieselgearkassen fra en WBXgearkasse, så den passer til WBX..
Hvis det skal være diesel, ville jeg nok vælge Audi E5 motoren, da den nok er det nemmeste at få papir på fordi T3'ern laves i Syd Afrika med denne motor.. også er det en lækker motor ! :wink:
Mht. WBX insprøjtning skal du nok ikke regne med mere end omkring 10 km/l ved blandet kørsel og let fod. Min ven påstår han har haft sin 2,1 i (MV) oppe på 14 km/l ved ca. 100 km/t :shock:
1714
« Dato: 28. Februar 2005 kl: 14:03:39 »
1715
« Dato: 28. Februar 2005 kl: 13:36:56 »
Måske! Men hvor har du den info fra? Hvis jeg kunne finde det et "officielt" sted (VW ell SMC), ku det sagtens bruges som dokumentation. På min typegodkelndelse fremgår det kun at bilen er godkendt med enten 1600 ell 2000 motor med op til 71Kw.
R Jeg mener det var på VWnettet jeg så det, prøv evt. at søge der !
1716
« Dato: 28. Februar 2005 kl: 13:35:25 »
Den køre langt du!!! mindst 33km på literen.. bare spør min kæreste :-)
Gør mig ondt med din TD'er Helt død eller hvordan..?
R Ren du må da vide hvor langt den kører på literen :shock: ...eller har du ikke haft mulighed for at teste det endnu :?:
1717
« Dato: 23. Februar 2005 kl: 15:17:44 »
Uden at være sikker mener jeg det 5. sidste ciffer i stelnummeret er et 0 i alle T3'er, hvilket skulle betyde at bilen er godkendt op til 130 hk. :roll:
Ved ikke om det hjalp dig !?
Rasmus
1718
« Dato: 15. Februar 2005 kl: 15:29:51 »
Ham jeg købte min bil af, en gut fra Dronningmølle, har ret godt tjek på de der diesel, kunne måske finde et tlf. nummer til ham !?
Han har selv en Syncro med en Audi TDi, som han selv har lavet...
1719
« Dato: 15. Februar 2005 kl: 15:15:11 »
Prøv at gå ind på www.vwnettet.dk og gå ind i forummet og bruge søgefunktionen, der er blevet talt RIGTIGT meget om det emne. har selv problemet med min egen T3 pickup med bredt lad (ikke at bredden på ladet har noget at sige) :lol: men har valgt at ignorere problemet da gearkassen er ekstremt slidt og et olieskift sikkert ikke virker
Lennart Har prøvet at finde noget om emnet, men får alt for mange søgeresultater. Kan du sige mig, hvad jeg skal søge efter ? eller et link måske ? Håber ikke det er fordi min gearkasse er for slidt :shock:
1720
« Dato: 14. Februar 2005 kl: 14:45:06 »
Ja, det tænkte jeg nok der ville blive svaret ! Prøvede at skifte olien på min gamle bil men synes ikke rigtig det hjalp.. Brugte en 80-90w (tror jeg nok) ikke syntetisk, men vist nok en ok olie.
1721
« Dato: 14. Februar 2005 kl: 14:29:46 »
Hej...
Er jeg den eneste som har "isklumper" i gearkassen ?
Jeg har erfaret både i min gamle og nuværende T3'er, at gearskiftet føles tungt, besværligt, upræcist og nogle gange let skurende når vejret er koldt. Findes der en løsning til dette ? Om sommeren er der ingen problemer.. :roll:
Rasmus
1722
« Dato: 04. Februar 2005 kl: 12:48:01 »
Jeg har haft biler med begge typer bremser, først først en 84'er, den havde jeg i 10 år og kørte 500.000 km. i den. dernæst min nuværende fra 89... Nå men tilbage til spørsmålet... omkring '86 fik T3 'ern nyt forhjulsophæng, men jeg tror ikke der blev lavet om på lige netop dette. Jeg har prøvet at sammenligne systemerne i 2 forskellige værkstedshåndbøger og vil umiddelbart sige, det skulle være muligt at bytte rundt på dem.
Btw. Alle bremser efter '86 skulle være ens, såvel 2,1 wbx som TD, 1,9 osv.
1723
« Dato: 29. Januar 2005 kl: 09:58:19 »
Kan du ikke lige komme med et link på det der "The Brickyard" :roll:
1724
« Dato: 28. Januar 2005 kl: 19:33:23 »
Det er drejebænkens skyld Ja, det virker helt perfekt, føles næsten som en rigtig bil bagefter ! Man skal måske lige bruge lidt tid på at justere gearskiftet bagefter....
1725
« Dato: 28. Januar 2005 kl: 18:55:58 »
På "The Brickyard" er en lidt anden udførelse, der ummidlbart ser lidt mere "clean" ud (har dog ikke prøvet det selv..) Men princippet er vist det samme :-)
R Hva mener du med clean !? :shock: Syntes du mit ligner noget makværk :?: :evil: ..... :lol:
Sider: 1 ... 113 114 [115] 116
|