Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
En AAZ fødes
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå ned
Forfatter
Emne: En AAZ fødes (Læst 6068 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Dato:
16. Februar 2011 kl: 00:01:24 »
Så må jeg hellere løfte sløret for hvad jeg har bedrevet de sidste 2-3 ugers tid.
Vi starter med en teaser.
Et billed af motorblokken efter kemisk rensebad, udblæsning af oliekanaler samt renovering af alle gevindhuller med snittappe i M6,M8,M10 og M12.
Samt et billed efter motoremaljen har fået et døgn til at hærde, og blokken hænger klar i motorstanderen(original VW313;-)) og venter på montering.
Logget
Mvh. Casper
TONY
Hero Member
Indlæg: 2.868
T3 model: Yamaha FZ6
By: 8765 Klovborg
En AAZ fødes
«
Svar #1 Dato:
16. Februar 2011 kl: 01:04:00 »
Det ser godt ud Casper, men du kan jo ikke lade det hænge her..... kom nu videre..... FLERE BILLEDER. :wink:
Tony
Logget
Mobil 30111518
KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #2 Dato:
16. Februar 2011 kl: 01:21:14 »
Udmåling og afretning af svinghjul på drejebænken
Logget
Mvh. Casper
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
En AAZ fødes
«
Svar #3 Dato:
16. Februar 2011 kl: 01:59:00 »
Det ser godt ud, Casper! Hvor har du sneget dig til den skønne drejebæk?
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
WBX Manden
Hero Member
Indlæg: 1.746
En AAZ fødes
«
Svar #4 Dato:
16. Februar 2011 kl: 14:49:23 »
Den står ude på "vores" værksted ;-)
Logget
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter:
http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0
"Diesel er kun for playboys."
frantzen
Gæst
En AAZ fødes
«
Svar #5 Dato:
16. Februar 2011 kl: 15:42:31 »
Jeg glæder mig til at hente den casper
Logget
jankjerbye
Hero Member
Indlæg: 2.356
T3 model: Caravelle CL R4i 1986
By: 8990
En AAZ fødes
«
Svar #6 Dato:
16. Februar 2011 kl: 21:31:51 »
Dejlige billeder af sobert arbejde. Godt at se en akedemiker der stadig behersker håndens arbejde
Logget
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #7 Dato:
21. Februar 2011 kl: 21:25:49 »
Så er det vist langt oppe over over en update. Masser af måledata og billeder at lægge på.
Havde planlagt at samle største delen lørdag, men de flinke folk hos leverandørende havde sendt de forkert hovedlejer. Bestilte straks nye, med dhl forsendelse. Jeg har fulgt forsendelsen siden, og lejerne forlod centralen i Hannover 05.00 i morgens, så de er nok snart.
Logget
Mvh. Casper
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #8 Dato:
21. Februar 2011 kl: 21:28:20 »
Udmåling af stempler og plejlstænger:
Efter en grov motorvask er stempler, krydspinde og plejlstænger ultralydsrenset og tørret. Så ser de ud som på nedenstående billed, rene helt ind i overfladen og klar til udmåling med mikrometerskruer og vægt.
Logget
Mvh. Casper
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #9 Dato:
21. Februar 2011 kl: 21:35:19 »
Stemplerne udmåles på tværs af krydspinden
Logget
Mvh. Casper
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #10 Dato:
21. Februar 2011 kl: 21:45:26 »
Stemplerne bærer bestemt ikke tegn på slid, og holder tolerancemålene. Stempler og plejlstænger er vejet.
Stemplerne vejer incl. krydspinden:
784 gram
784 gram
785 gram
784 gram
Plejlstængerne vejer incl. nye strækbolte:
715 gram
715 gram
716 gram
715 gram
Stemplerne samles med nye ringe og plejlstænger, naturligvis i en kombination så afvigelserne i vægt bliver maks 1 gram på tværs af serien.
Logget
Mvh. Casper
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #11 Dato:
21. Februar 2011 kl: 21:51:20 »
"Ny oliepumpe", jeg er snublet over en original VW oliepumpe. Den er affedtet, utralydrenset og udmålt. Spillerummet er udmålt med søgeblade og et 0,05mm blad går fint gennem, men et 0,10mm er for tykt. Slidgrænsen er 0,15mm
Huset er kontrolleret for planhed med en retskinne, ganske som jx sugesnablen det skal samles med. Overtryksventilen er kontrolleret at den går let.
Logget
Mvh. Casper
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #12 Dato:
21. Februar 2011 kl: 22:01:06 »
Som kom turen til krumtappen. Den, motorblokken og det nøgne topstykke er blandt de få tind der ikke er ultralydsrenset efter grov og fin vask medmotoraffedter.
Krumtappen er gennemblæst i oliekanalerne med trykluft, og alle sølerne til hovedlejer og plejllejer er udmålt med mikrometerskruer og holdt op mod VW leitfaden. Sølerne er udmålt på kryds for yderligere af kontrollere for ovalitet, der vises et eksempel på enden af krumtappen. Her et par billeder fra køkkenbordet :-)
Logget
Mvh. Casper
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
En AAZ fødes
«
Svar #13 Dato:
21. Februar 2011 kl: 22:10:19 »
Topstykket er er brugt originalt topstykke jeg selv har kørt med, uden skyggen af revner. Selv om det kun var 5-8000km siden det blev renoveret, så fik det turen igen - det er dumt ikke at lade være når muligheden er der og stumperne ikke koster mere.
Topstykker er adskildt og grundigt renset. Ventilstyrene er presset ud med en frisk lille 20ton presse, og nye er presset i. Styrene bliver deformeret af trykket, og skal derfor rives op med en rival på 8,00mm efter ipresning. Ventilerne slibes med lidt pasta, og til sidst monteret nye olietyve og ventilerne genmonteres.
Til sidst genmonteres de udmålte og ultralydsrensede ventilfjedre og det hele garneres med originale INA ventilløftere.
Vedhæftet et billed af den hyggelige presse, samt et par af den gamle ventilstyr stadig med de 5-8k km gamle olietyve på toppen.
Logget
Mvh. Casper
buddha_uffe
Hero Member
Indlæg: 3.205
T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
By: 6000 Kolding
En AAZ fødes
«
Svar #14 Dato:
22. Februar 2011 kl: 06:46:57 »
Fandme i orden håndværk.....!
Logget
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
En AAZ fødes