Forfatter Emne: 2,5 TD  (Læst 5902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #15 Dato: 29. Marts 2014 kl: 07:30:31 »
Holger, tror Passat er samme motor som den her, motorkode DE :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_diesel_engines#Five-cylinder_diesels

2.0 R5 TD 66kW[edit]identification
parts code prefix: ???, ID code: DE
engine configuration & engine displacement
inline five engine (R5/I5) turbodiesel (TD); 1,986 cubic centimetres (121.2 cu in); bore x stroke 76.5 by 86.4 millimetres (3.01 in × 3.40 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 397.1 cc per cylinder, compression ratio: 23.0:1
cylinder block & crankcase
grey cast iron; six main bearings
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, mechanical valve-lifters, single overhead camshaft (SOHC)
aspiration
cast aluminium intake manifold, cast iron exhaust manifold, turbocharger
fuel system
mechanical distributor injection pump, indirect fuel injection into whirl chamber
DIN-rated motive power & torque output
66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ ?,??? rpm
application
Audi 100 (7/81-12/87)

Eller den her, motorkode NC :

2.0 R5 TD 75kW[edit]identification
parts code prefix: ???, ID codes: NC, 694
engine configuration & engine displacement
inline five engine (R5/I5) turbodiesel (TD); 1,986 cubic centimetres (121.2 cu in); bore x stroke 76.5 by 86.4 millimetres (3.01 in × 3.40 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 397.1 cc per cylinder, compression ratio: 23.0:1
cylinder block & crankcase
grey cast iron; six main bearings
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, hydraulic valve-play compensation, single overhead camshaft (SOHC)
aspiration
cast aluminium intake manifold, cast iron exhaust manifold, turbocharger, intercooler
fuel system
mechanical distributor injection pump, indirect fuel injection into whirl chamber
DIN-rated motive power & torque output
75 kilowatts (102 PS; 101 bhp) @ ?,??? rpm

application
Audi 100 (7/81-12/87)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #16 Dato: 29. Marts 2014 kl: 07:54:32 »
Har ikke fundet en T4 med 5cyl TD motor, men Du kan se på den tyske T4 wiki side hvad de har fundet om motorer :
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kategorie:Motor_-_Technische_Daten
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #17 Dato: 29. Marts 2014 kl: 09:05:40 »
DE kender jeg godt men hvorfor står der så TD som kode på denne?

Iøvrigt er Passat vel ikke lavet med 5D motor?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #18 Dato: 29. Marts 2014 kl: 09:36:20 »
Jeg har aldrig hørt om en fem-benet 2,5 fra VW/Audi, men jeg vil gerne prøve at efterspore, hvad der kunne være hos min onkel. Men det ville gøre eftersøgningen nemmere, hvis der er nogle små tegn at gå efter - årgang, bil - et eller andet.

I forhold til syn: Er problemet, at synsmanden henviser til at der aldrig har eksisteret en 2,4 D med turbo, og derfor har han ikke miljødata eller hvad?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
2,5 TD
« Svar #19 Dato: 29. Marts 2014 kl: 15:10:12 »
De 2 audi motore jeg henviser til er 5 cyl. de har også ligget i Passat , LT motor er også 5 cyl , men de er alle uintressante det er en 2,4 du mangler , den Dehler Profi jeg nævner køre i dk har selv prøvet den hos EZ biler ,det er en 2,4 som öttinger har bygget turbo på , den er godkendt i EU , prøv at kontakte EZ biler ved Silkeborg han har vel reg.nr. på bilen når han har solgt den .
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #20 Dato: 06. April 2014 kl: 21:00:52 »
Benzin eller diesel?

Citat fra: "POLLE955" post=109588
Jeg har kigget lidt videre der er en 2,5 med 75 hk , men den er uden turbo og fra en LT , men du kan vel bygge en turbo på Holger .
Hilsen Poul
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #21 Dato: 06. April 2014 kl: 21:03:36 »
Skal jeg forstå det sådan, at du mener Passat 32b er produceret med 5 cyl. diesel- og turbo diesel motor?

Citat fra: "POLLE955" post=109608
De 2 audi motore jeg henviser til er 5 cyl. de har også ligget i Passat , LT motor er også 5 cyl , men de er alle uintressante det er en 2,4 du mangler , den Dehler Profi jeg nævner køre i dk har selv prøvet den hos EZ biler ,det er en 2,4 som öttinger har bygget turbo på , den er godkendt i EU , prøv at kontakte EZ biler ved Silkeborg han har vel reg.nr. på bilen når han har solgt den .
hilsen Poul
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #22 Dato: 06. April 2014 kl: 21:08:17 »
Ja, problemet er at synsmanden ikke mener der er produceret en 2,4 med turbo. Derfor kan han jo ikke finde data på den, i første omgang hk. men derefter kommer jo nok spørgsmålet om miljødata.

Jeg kan læse mellem linjerne at du mener der er produceret en 2,4 TD. Er det så en AAB, AJA eller har den sin egen motorkode?


Citat fra: "Jarl" post=109596
Jeg har aldrig hørt om en fem-benet 2,5 fra VW/Audi, men jeg vil gerne prøve at efterspore, hvad der kunne være hos min onkel. Men det ville gøre eftersøgningen nemmere, hvis der er nogle små tegn at gå efter - årgang, bil - et eller andet.

I forhold til syn: Er problemet, at synsmanden henviser til at der aldrig har eksisteret en 2,4 D med turbo, og derfor har han ikke miljødata eller hvad?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
2,5 TD
« Svar #23 Dato: 07. April 2014 kl: 06:53:43 »
Den enda 2,4 TD som kommer fra VW är en 6cyl diesel som finnes i LT bilarna samt i Volvo 240 serien
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #24 Dato: 09. April 2014 kl: 20:14:47 »
Jeg er kommet lidt videre:  Turbomotoren fra  T4 viste sig at være en AAB med eftermonteret turbosæt fra Huber. Mon der findes noget papir på sådan en motor til synsmanden?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
2,5 TD
« Svar #25 Dato: 09. April 2014 kl: 21:26:51 »
ja men ikke på turbo delen
agen Transporter/Caravelle [1991 - 2003] - 2,4D AAB - 7D/ 70 - 1991 - 1998
 
Motor
Detaljer
Motorkode   AAB   
Motorkode placering   Venstre side af blok   Klik for mere info
Ventiler, antal   10, OHC   
Kompressionsforhold   23,0: 1   
Slagvolumen (boring/ slaglængde)   2370 cm³ (79,5/ 95,5)   
Cylinder, antal   R5   Klik for mere info
Max ydelse kW (din HK)/ omdr.   57 (78)/ 3700   
Max. drejningsmoment Nm/ omdr.   164/ 1800 - 2200   
Tomgangsomdrejninger   850 ± 50   Klik for mere info
Motordata
Indsprøjtningsrækkefølge   1 - 2 - 4 - 5 - 3 (Cyl. 1 ved krumtapremskive)   Klik for mere info
Kompressionstryk, bar   34,0 (Min. 26,0) Max. forskel 5,0   
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)   
Ventiler udstødning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)   
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel   45°/ 45°   
Stempelhøjde over plan af blok,mm   0,66 - 0,86 = Toppakning med 1 hak   Klik for mere info
Olietryk v/ omdrejninger, bar   Min. 2,0/ 2000/ 80° C (Max. 7
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
2,5 TD
« Svar #26 Dato: 09. April 2014 kl: 21:32:20 »
Fandt det her :
http://www.t4forum.de/wbb3/board19-technik-bereich/board120-umbauten-tuning/board3-fahrzeugtuning/141009-t4-aab-diesel-mit-oettinger-turboumbau/index2.html

 Zitat SCHICK-Motortuning VW-Bus T4 81 kW (110 PS) Diesel
Basis VW-Bus T4, 5 Zylinder 55 kW Dieselmotor
MKB AAB
Technische Daten
SCHICK VW-Serie
max. Leistung
81 kW (110 PS) bei 3600/min 57 kW (78PS) bei 3700/min
max. Drehmoment
230 Nm bei 2500/min 164 Nm bei 2000/min
max. V-max
150 137
Technische Änderungen gegenüber Serie
KKK-Abgasturbolader
Abgaskrümmer
Saugrohr
Ladeluftkühlsystem
Ansaugsystem und geänderter Luftfilter
Fahrzeugelektrik
Motorkühlsystem
Kühlluftführung für Motor und Ladeluftkühlung
TÜV-Abnahme
Voraussetzung geeignete Reifen (V-max)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug