Forfatter Emne: Miljøzone Kbh  (Læst 10003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Dato: 03. September 2008 kl: 17:31:03 »
http://www.moviatrafik.dk/bagomos/miljo/miljozone/Pages/Miljozone.aspx

Alle dieselbiler over 3.5 ton.

Hvornår mon de går længere ned? ....
Varevogne kan omfattes:
http://ing.dk/artikel/89670

Og publikationen fra staten:
http://www2.mst.dk/Udgiv/publikationer/2006/87-7614-331-7/pdf/87-7614-332-5.pdf
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

T3Anders

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #1 Dato: 03. September 2008 kl: 17:43:29 »
Tja, det kan jo komme. Hvad er så lige en varevogn? Kun de "rigtige" varevogne som man ikke må benytte privat? Alle luksusfirhjulstrækkerne (VW Tuareg, Porsche Cayenne osv.) på gule plader der er solgt indtil afgiftsomlægningen sidste år? Min transporter fra 88' med en totalvægt under 2500kg, hvor der er betalt afgift til at benytte den privat?

Jeg tror det kommer, men der går 3-4 år før det er gennemtænkt, diskuteret, vedtaget og et år til før det er implementeret, og så er der sikkert undtagelser for biler over 25 år/35 år.... og det kommer også til at omfatte personbiler i et eller andet omfang.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #2 Dato: 03. September 2008 kl: 18:05:27 »
Citat fra: "T3Anders"

Jeg tror det kommer, men der går 3-4 år før det er gennemtænkt, diskuteret, vedtaget og et år til før det er implementeret, mindst - medmindre det er noget der giver penge i kassen eller spalte plads i formiddagsaviserne og så er der sikkert undtagelser for biler over 25 år/35 år.... DÉT tror jeg så ikke du skal regne med og det kommer også til at omfatte personbiler i et eller andet omfang. Helt sikkert - og kan det så gøre livet mere besværligt for den almindelig borger / børnefamilie skal det nok komme
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

PARKHAVE

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #3 Dato: 03. September 2008 kl: 20:09:56 »
Her er den officielle årgangsbestemmelse som der arbejdes på i øjeblikket fra dansk side i Mhs ( Motor Historisk samråd) i samarbejde med de internationale sammenslutninger for veterankøretøjer

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #4 Dato: 03. September 2008 kl: 21:25:27 »
Klip fra rapporten:
[evaluering 2008] I den forbindelse er det planlagt at vurdere, om der er mulighed og behov for,
at ordningen udvides til også at omfatter dieseldrevne person- og varebiler
under 3.500 kg.


Det vil ikke være sjovt :(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #5 Dato: 04. September 2008 kl: 08:05:45 »
Med fare for at de andre links henviser til denne er der et mere her :

www.miljozone.dk
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

T3Anders

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #6 Dato: 04. September 2008 kl: 09:49:33 »
Ældre benzinøser er ikke omfattet af miljøzonereglerne i Kbh., er deres udstødning så meget bedre end ældre dieseldytters? Og er der med andre ord så lille forskel på gamle benzinbiler i forhold til nyere benzinkøretøjer med katalysator at man anser det for uvæsentligt at skelne? Eller er det bare politisk/praktisk forvaltningshensyn, eller er der faktisk faglige argumenter bag beslutningen?

Hvordan har de gjort i tyskland -der skal selv ældre benzinere da have noget katalysator på for at blive "opgraderet" til en bedre miljøklasse, eller hur?

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #7 Dato: 04. September 2008 kl: 13:30:39 »
Forstår jeg det rigtigt, at de vil indføre miljøzone i Kbhvn om 4 år med tyske hhv. europæiske standarter?

puh hah ... En T3 1,6TD med Euro3 er næsten umuligt, Euro2 er kun muligt med større ombygninger, KAT og en registreret og fast monteret ESP insprøjtning. Oven i det kommer der problemer her fra den tyske side med ind i spillet, hvor TUEV og DEKRA modsiger hinanden med, at T3 Dieselbusser i det hele taget lever op til miljøzonenes krav. Det der Euro3 kat fies fra Østrig er anket af TUEV i Tyskland og DEKRA godkender det tildels, alligevel vil flere ejere opleve, at de ikke for synet deres bus med Euro3 eller lignende. I sidste konsekvens kan og vil det nok betyede, at man ikke kan komme ind i hovedstaden med det gamle uønskede T3 dieselgrej ... TUEV Tyskland siger NEJ til den fidus ... DEKRA siger ja ...

men ... det hele er også lidt wischiwaschi .. enkelte snyder sig til Euro3 og miljøzonetilladelse, det er ikke spor sjovt og useriøs og kan til enhver tid ske til næste syn i form af fratagelse af denne registrering.

Den nye tyske afgift i 2009/2010 indebærer udgifter efter CO2 udslip ... men ... desto tungere bilen er, desto billigere kan den blive ... de fik ændret denne CO2 formel på europæisk niveau ... En ny Golf 1,4 I koster mere end en ny Touareg og en 70 tons supertonssværvægt lastvognl (grusgrav) med 3800 gram CO2 koster endnu mindre en en GOLF 1,4 I ... pga. lastbilens vægt i denne formel ... det hele er utroværdigt ... og husk at kun 4% af støvet forårsages af biler, resten kommer fra elværker, husstande og naturen.

Hjælper det lidt?

vh Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #8 Dato: 04. September 2008 kl: 17:40:33 »
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #9 Dato: 04. September 2008 kl: 17:54:31 »
Det er ok med mig. I 2025 er alle børnene fløjet af reden, og jeg skal til at køre motorcykel igen :)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #10 Dato: 04. September 2008 kl: 19:58:55 »
brint og brændstofceller - tjek this out - lidt om min datter og mig ...
og husk det er japanerne der er towholder i fremtidens projekter ...

http://www.flensborg-avis.de/index.php?c=v2128430.339

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #11 Dato: 04. September 2008 kl: 20:05:37 »
Her igen en del af fremtiden - husk 306 KW ... i teksten. Teknologien er der allerede, nok i en af de moderne tyske ubåde, de klarer sagtens 14 dage under vandet - det hele lidt mindre i en bil er i princippet ikke noget problem. Der er forskellige former for brændstofceller og udviklingen går stærkt ... endda Mercedes arbejder med et SMART projekt ...

thek this out:

http://de.wikipedia.org/wiki/U-Boot-Klasse_212_A

Deteljer om energisystemet på tysk:

Antrieb  [Bearbeiten]Neben der konventionellen Anlage aus Blei-Säure-Akkumulator (EnerSys-Doppeletagenzellen) und einem Dieselgenerator (Motor: MTU 16V 365, Generator: Piller, 1050 kW) ist eine HDW-Brennstoffzellenanlage eingebaut, die von der Außenluft unabhängig Strom liefern kann. Die neun wassergekühlten Polymer-Elektrolyt-Membran-Brennstoffzellenmodule werden von Siemens hergestellt und leisten zusammen 306 kW.[3] Sie werden mit flüssigem Sauerstoff aus Drucktanks und Wasserstoff aus Metallhydridspeichern gespeist; als einziges Abfallprodukt fällt chemisch reines Wasser an, das als Brauchwasser genutzt wird. Sowohl die zwei zylindrischen Sauerstofftanks als auch die röhrenförmigen Wasserstoffspeicher befinden sich außerhalb des Druckkörpers; um den flüssigen Sauerstoff zu verdampfen und den Wasserstoff aus den Metallhydriden auszutreiben, wird das Kühlwasser der Brennstoffzellen genutzt.

Bliv klog af det!!!!!!!!!

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #12 Dato: 04. September 2008 kl: 22:03:19 »
Hej Jens

Imponerende projekt - respekt!!!

Mht Kbh, miljøzone, og personbiler: Bondammen er allerede igang med at lægge i kakkelovnen til næste stramning:
http://www.bornholmstidende.dk/?Id=3329

!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #13 Dato: 04. September 2008 kl: 22:42:30 »
Der er sku da meget godt, men er den ikke svinedyr i forsikring sådan en ubåd? og jeg tør slet ikke tænke på at skulle parkere med sådan en, og da slet ikke i det indre København :lol:  :lol:  :lol:

MVH Peter
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #14 Dato: 05. September 2008 kl: 09:36:18 »
Brændeovnen (brændstofcellerne) i ubåden klarer 306 KW ... 1/100 er mere end nok i en bil (tror jeg) - så lader den op i pauserne - og på langtur er 1/10 bedre. Desværre har jeg p.t. ikke mere detaljer om de kommende brændstofceller, men det er et meget spændende fremtidsprojekt.

T3 retrostyle med ubådteknik er fremtiden ... men de der brændstofceller i ubåden er gammel teknik, der kommer modernere ting frem ...-

Jens-Søren
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963