Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gamborg

Sider: [1] 2 3
1
Alt andet / S: Skyderude
« Dato: 24. Juni 2013 kl: 17:02:39 »
Var det en ny rude? og ved du evt. hvor de kan købes?

2
Alt andet / S: Skyderude
« Dato: 22. Juni 2013 kl: 20:53:02 »
Hej Jønne

Har du nogle billeder af skydevinduet?

3
Undervogn / Brugte dæk
« Dato: 18. Maj 2013 kl: 10:41:47 »
Hej igen.

Det var de to dæk med 2/3 mønster tilbage, jeg kunne være interesseret i. Og Ja endelige skyd endelig et par billeder, er der nok mønster til at de kan gå gennem syn? Og hvad tænker du prisen skal være?

4
Undervogn / Brugte dæk
« Dato: 17. Maj 2013 kl: 13:23:56 »
Hej Far T3

De kan måske være gode nok, det kommer an på prisen? Hvor bor du?

5
Undervogn / Brugte dæk
« Dato: 17. Maj 2013 kl: 12:17:51 »
Hej T3ér

Skal bruge to nye brugte dæk 185 R14 80 til min Camper, er der nogen i Kbh området der ligger inde med sådan nogle til en fornuftig pris?

6
Træf / Mini træf/ kaffemøde på GDS (Gør Det Selv)
« Dato: 22. Februar 2013 kl: 19:40:32 »
Hej Simon

Det ser ikke ud til at der er den store tilslutning til GDS imorgen, så jeg foreslår at vi gør det en anden gang hvor flere kan komme?

7
Træf / Mini træf/ kaffemøde på GDS (Gør Det Selv)
« Dato: 18. Februar 2013 kl: 19:14:47 »
Hejsa

Jeg har tidligere i mit indlæg ``Motoren bliver varm, sløv og udvikler sort røg???`` af 6 februar, forsøgt at finde en diagnose på hvad der mon kan være galt med min bil (T3 Westfalia 1.6td JX). Har fået en masse gode svar på mit indlæg, men mangler stadig at finde ud af hvad det præsis er der forårsager problemerne.
Som et svarene pointere, er det nogen gange lettere at finde fejlen, når man kan se med fingerne. Derfor vil jeg høre om der er nogen diesel -eksperter/ og andre der har løst til at mødes på GDS i Sydhavnen, København på lørdag formiddag. Har talt med dem på GDS, og de siger at hvis vi kommer mellem kl. 9 -10 så er der pladser at få.

8
Diesel Fora / Motoren bliver varm, sløv og udvikler sort røg???
« Dato: 11. Februar 2013 kl: 23:45:49 »
Hejsa alle

Tak for jeres svar, har lige et par spørgsmål mere.....

Har lagt håndbremsen Jan :cheer:

Det lyder som en fornuftig forklaring at det er dieselpumpen/ forbrændingen der ikke er optimal, og at det er årsagen til røgen og sløj accelration.
Kan man selv justere dieselpumpen, eller skal den som nogen har fortalt mig ud til Borch?

Da den begyndte at hyle og lyse i instrumentbordet slukkede jeg med det samme, men efter lidt tid prøvede jeg at starte igen men da ville den ikke. Nogen der ved om der er en sammenhæng?

Har hørt at når man skifter vandpumpen kan der sætte sig en prop et sted i kølersystemet, nogen der har prøvet dette?
Stelforbindelsen sidder den direkte på vandpumpen?

Luftfilteret er helt nyt, så tror ikke problemet ligger der.

9
Diesel Fora / Motoren bliver varm, sløv og udvikler sort røg???
« Dato: 06. Februar 2013 kl: 11:20:44 »
Nu er den gal igen!

Jeg har en Camper T3 Westfalia, med 1.6 td JX diesel motor

Her er en beskrivelse af hele hændelses forløbet.
1.
Først begyndte temperaturlampen at lyse.
Efter mit indlæg her i forummet, lød opfordring på at efterfylde og udlufte kølersystemet.  
2.
På den første køretur efter pkt. 1 var udført, kogte den fuldstændig over for mig. Jeg fik kørt bil til værkstedet ved egen hjælp men den blev meget varm. Vi fandt ud af at når vi efterfyldte med vand så løb det direkte ud af vandpumpen. Så vi besluttede at skifte vandpumpen, samtidigt skiftede vi så også tandremmen og remstrammeren.
3. På den første meget korte tur hjem fra værkstedet bemærkede jeg ikke noget. Dagen efter tænkte jeg at den nok ville have godt af at komme lidt ud og røre sig, efter at have stå stille et stykke tid. Da jeg ville starte kunne jeg ikke få den i gang, det lykkes først da jeg sprøjtede lidt æther ind ved luftfilteret.
Da jeg endelig kom ud og køre bemærkede jeg at den virkede sløv, og havde mistet noget af trækkraften, samtidigt med at den udviklede mere sort røg end normalt. Jeg kørte ca. 40 km udad motorvejen, og da jeg drejede fra begyndte hele instrumentbordet at lyse og hyle og den gik i stå. Herefter ville den ikke starte igen, og jeg valgte at få den bugseret tilbage til værkstedet.
4.    
Jeg viste at gløderørene ikke havde det alt for godt, da de var blevet målt igennem i sommer, hvor det viste sig at det kun var to ud af fire de virkede. Vi tænkte derfor at problemet kunne være relateret til de dårlige gløderør, og at det var derfor at den ikke træk ordentligt og osede. Og at den sorte røg havde med dårlig forbrænding at gøre, vi skiftede derfor rørene, de så ikke for gode ud.
5.    
Med nye gløderør var jeg så sikker på at pinslerne var overstået, men bilen kørt af helvede til. Den virkede stadig sløv, og havde stadig mistet noget af trækkraften, samtidigt med at den stadig udviklede den sorte røg. Kørte ca. 10 km så begyndte instrumentbordet at lyse og hyle igen, og jeg stoppede bilen.

Nu er jeg rådvild og ved ikke hvad F..... der er galt, derfor håber jeg på at der er nogle af jer der har prøvet noget lignede, eller kan regne ud hvad der er galt.

10
Diesel Fora / Blinkende temp. lampe
« Dato: 04. Februar 2013 kl: 15:18:05 »
Hej igen, tak for alle Jeres forslag.

Tænkte jeg lige ville give en update på hvad problemet så var, og hvordan det er blevet løst.

Efter at jeg havde efterfyldt og udluftet kølersystemet, kogte den ligepludselig over. Det viste sig at den havde smidt alt vandet, og når jeg efterfyldte med vand opdagede jeg at vandet løb direkte ud af vandpumpen. Så vandpumpen var altså defekt, hvilket også kan være forklaringen på at den brugte vand fra starten.

11
Diesel Fora / Blinkende temp. lampe
« Dato: 22. Januar 2013 kl: 09:33:50 »
Tak for alle Jeres svar :-)

Jeg har gjort mig nogle nye observationer siden jeg først skrev indlægget, som måske kan lokalisere problemet?

1. Temperatur lampen lyser kun punktvis
2. Varmen i kabinen virker også kun punktvis

Ved ikke om dette siger Jer noget?

12
Diesel Fora / Blinkende temp. lampe
« Dato: 10. Januar 2013 kl: 21:34:41 »
Hej Venner

Den røde lampe i temperatur måleren er lige uden videre begyndt at blinke. Min T3 er en 1990 Westfalia med en JX 1.6 td motor.
Er der mon nogen der har oplevet det samme, og som ved  hvor jeg skal starte med at lede efter årsagen til denne blinken?

Mvh. Peter

13
Diverse / Valg af dæk
« Dato: 08. September 2012 kl: 13:29:53 »
Skal have skiftet dæk på min camper, en Westfalia 2wd. Den er vist originalt født med 185/80/14.
Det virker som om at den er gearet lidt lavt, og jeg har derfor overvejet at sætte større fælge/ dæk på, for at øge tophastigheden lidt.

Er sikkert ikke den første der har gjort mig disse overvejelser?

Nogen der har erfaringer med følgende:

1.   Hvad siger syn hvis man har øget dæk/ fælg med f.eks. 10%, altså 5% over det tilladte.
2.   Hvilken størrelse fælge kan sidde på bilen.
3.   Hvor brede dæk kan der monteres.
4.   Nogle specifikke dæk der kan anbefales.
5.   Skal dækkene være varevognsdæk m. forstærkninger eller kan man køre på alm. personbilsdæk

14
Diesel Fora / Kileremme
« Dato: 27. August 2012 kl: 13:41:47 »
Tak for jeres hurtige svar, super dejligt :-)

15
Diesel Fora / Kileremme
« Dato: 27. August 2012 kl: 11:55:57 »
Hejsa Brothers

Kileremmen er knækket på min T3 JX 1.6TD, så bilen lader ikke og den skal derfor skiftes.

Har i den forbindelse et par spørgsmål:  

1. Det er et dobbeltrem system der didder på bilen. Har hørt at man bør skifte til et et remssystem, da det skulle være lettere selv at skifte hvis man er på tur. Hvad koster det ca. at lave en sådan konvertering?
2. Hvis man beholder dobbeltremssystemmet, hvad skal så skiftes. Selvfølgelig remmene, men er der også en remstrammer?

Håber der er en venlig sjæl der kan svare på mine spørgsmål  :D

Sider: [1] 2 3