Jeg har samme problem med min syncro doka JX. ESP er blevet kontrolleret, den er justeret korrekt på 91 med OT. Luftfilteret er blevet skiftet ud og zyklonfiltret visket for støv (toppen af filterkassen).
Gløderør er mindst 12 år gammel og 155bar dysserne er af ukendt dato
Jeg skifter dysser og gløderør i de næste 14 dage og så skulle det være på plads, jeg formoder at dysserne er slidt. Et nyt set dysser koster ca. 1.200 kroner og her vil jeg ikke spare, de skal bare være "perfekte" og ikke noget billigt biltemafis. Gløderør kan fås til rimelige priser i VW-Shoppen og på
www.busscheune.de.
Den oser de første 10 sekunder under koldstart og en tur til Ålborg retur klarede den fint med kraftig modvind, mellem 100 og 110 på speederen og ca. 8,3 km på literen diesel.
Man skal dog være klar over, at en "tissende" eller utæt dysse hurtigt kan smelte toppen på et stempel ... derfor er jeg nok lidt for modigt med turen til Ålborg synes jeg.
Jens