Køb og salg > Motordele

gearkasse med højere gearing til syncro

<< < (2/2)

T3Klub:

--- Citat fra: porteren efter 15. September 2018 kl: 15:39:37 ---
--- Citat fra: T3Klub efter 15. September 2018 kl: 09:15:53 ---
--- Citat fra: porteren efter 14. September 2018 kl: 20:22:02 ---Jeg har en tabel over de gearkasser og diffs, som passer sammen, men den er for stor til at vedhæfte her, så hvis du har interesse for det kan jeg maile den til dig.

--- Afslutning på citat ---

Hej Kim

Du kan sende den til formand@t3klubben.dk så finder vi en måde at lægge den op på siden :-)

Mvh
Formanden

--- Afslutning på citat ---

Det er pænt af dig formand, men jeg har sendt den direkte til Mads.
Hvis du gerne selv vil have den, sender jeg den gerne til dig også. :-)

--- Afslutning på citat ---

Hej

Der kunne være andre der er interesseret i den, så send den til mig så får vi den på siden.

Mvh
Formanden

soekris:
Hej mads..

Den har sådan set 5 gear.. G-1-2-3-4

Men står der ikke andet på din gearkasse end 39.. ? For uden bogstaverne er det svært at finde ud af hvilken kasse det er..

Og så kan man godt ændre 4 gear men det er en stor omgang at flå den fra hinanden.. og så.skal.man også lige finde et sæt tandhjul der passer

Mvh Rasmus

mudpool:
Her er et link til gearkasse koder

http://oldbluesblog.com/files/VanagonTransSpecs.pdf

Her kan man se hvilke gearkasse og front diff der passer sammen

Forskellen på gearkasse til en 16' kontra til en 14' - er kun den flange som trækakslerne sidder fast på - og de kan let bytte om

Jeg kører med standard gearkasse på min 16' men har monteret 215/85 - 16 - hvilket giver en lidt højere gearing. Det kræver dog bilen skal hæves, og at du slider voldsomt på dine trækstangsmanchetter.


//Bent

Jens Flensborg:
Jeg kommer lige på banen ...

AHU = 5.43 diff ..

Man kender følgende diffs:

4.86 mere til benzin 110 hk ..
5,43 mere til diesel eller til benzin 78 hk
5.83 mere til diesel 70 hk TD 14er og 16er diesel syncro
6.16 kun til 16er diesel 70 hk TD

5,43 er helt fint til en AAZ eller JX turbodiesel. En 4.86 diff er mere til motorer over 100 heste.

Det primært vigtigste er dog NM på gearkasse, man skal gerne kigge på motorens kraftevne. En TD har mellem 130 og 150 (JX og AAZ) lidt mere farlige er TDI motorer mellem 202 og 230NM, da gearkasserne til vore T3busser maks kun kan klare 178 NM, og så er vi i toppen ...
I finder ud af det ..
Her en link til den bedste gearkassecodeliste ...

http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf

Kig på differentiale, som nævnt skal enten 4.86 eller 5.43 eller 5.83 eller 6.16 være ens med deres 3 bogstaver på begge aksler. Det er kun de 3 bogstaver på gearkasse der har betydning, tallene er for the birds. Og så er der enkelte kloge fuskhoveder der lægger andre krone/spidshjul ind i kasserne for at drille ... men det sker nok kun til juletid ...

Er mere på fjæsbook, ses Jens

ja .. jeg har i år smadret 2 front gearkasser :-) so what ... de andre 4 jx motorer skal vi nok ikke snakke om ...

og lige et billede fra de kloge tyske jagerpiloter der ikke kender højdeforskel på T3 syncro og STAR modeller ... den er lidt ældre ...

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version