Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - traps

Sider: [1]
1
Motordele / Købes :TDI (1z) - pumpe m. firkantet stik
« Dato: 27. Marts 2013 kl: 14:11:31 »
Den daglige slider Passat tdi  (1z) 94´  er blevet træt i sin pumpe, så hvis nogen har sådan en i overskud
de vil af med, i fornuftig stand, så send en pm . (pumpen er med firkantet stik)

2
Diesel Fora / manglende forvarmefunktion TDI (1Z)/94
« Dato: 09. Marts 2013 kl: 10:33:22 »
TAK  for det hurtige svar Verner!

Vejle er udgangspunktet, så hvis nogen har mulighed for at måle på
problemet, vil det naturligvis være formidabelt - altsså KUN mht.
fejlsøgning!

Min tidligerer Passat, var med AAZ og der er jeg bedre hjemme
teknisk - men med TDIèn er jeg på skolebænken igen. Men
skal nok få luret den ged!

Så vidt jeg husker er der ikke så langt fra Vejle til Verner.... ;)

Hvis du havde mulighed for at hjælpe en "TDI-elev" på vej
med lidt "hjælp til selvhjælp", så.........

Eller måske kender nogen der kan...........

3
Diesel Fora / manglende forvarmefunktion TDI (1Z)/94
« Dato: 09. Marts 2013 kl: 09:25:54 »
HJÆLP -  min daglige slider, Passat TDI `94 er noget kuldeskær i øjeblikket!! - startes med æter  :unsure:

- gløderør skifter (Bosh)
- den sorte "boks" med gløderørsrelæ skiftet med brugt der skulle virke.
- flad smeltesikring skiftet på samme boks er fornyet.

STADIG INGEN FORVARME!?...........

Har kikket Haynes og mener at kunne forstå, at ECUèn muligvis er med til at "styre" funktionen
med hensyn til varighed af forvarme...

Min faste VW hugger siger nix - forglødeanlæget klare sagerne?...

Er der mon tale om en defekt føler der "snyder" resten af systemet?.... og

hvor gemmer den fætter sig hvis ........

Det brugte gløderelæ er måske defekt også......?

4
Diesel Fora / træt generator
« Dato: 26. Maj 2010 kl: 23:07:55 »
Mangler spænding....

Sporten kort:
Det daglige transportmiddel - en vw passat 1.9 td AAZ (uden aircon) 1991 er blevet træt i sin generator - en Bosch 90A.

Nogen der tilfældigvis har sådan en på hylden - evt. fra et af motor-
konverteringsprojekterne eller....?

Jesper

22802933

5
Diesel Fora / Instrumentpanel
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 14:18:07 »
Kik under guider på g2 hjemmesiden.

6
Diesel Fora / Instrumentpanel
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 14:08:11 »
Hej Rasmus!

En muligvis ikke helt "stueren" melding, MEN:
"w-klemme" problematikken - impuls fra generatoren til omdrejningstæller
er behandlet på Golf 2´hjemmeside under manualer eller teknisk forum, husker det ikke helt. Mange dele og indretninger er jo i "familie" (VW) SÅ
skulle du ikke have en generator der er forberedt til omt. kan det rimelig
ukompliceret lade sig gøre at  "ledningslodde" sig til den nødvendige impuls - det er faktisk vist i en lille fotoserie.  Måske skal rem/ remskive
og remstørrelse lige tænkes igennem - indlægget er just skrevet i al hast
med udgangspunkt i mine til tider noget tågede hjernevindinger :?

Det er også muligt at finde andre relevante dele på siden.....Der er vist
produceret ca, 12.500.000 G2 i modellens levetid, heraf også en stor del diesel - så der er lidt flere ophug at tappe fra mht.  det "mekaniske" naturligvis :wink:

7
Diesel Fora / gløderørsfunktion defekt......
« Dato: 26. Juli 2007 kl: 23:02:45 »
Tak for "bøvset" , Tony!

Livet er for kort til dårlige reservedele! Jeg er opmærksom på kvaliteten nu.

Mange GDS mekanikere har nok desværre oplevet, i bedste fald at spilde
tiden - i værste fald både tid og penge, samt tilføje  yderligere  skade.

VH
Jesper

8
Diesel Fora / gløderørsfunktion defekt......
« Dato: 26. Juli 2007 kl: 22:03:17 »
Meget kvik reaktion - tak for det!

Så skal der foretages et lille indkøb og skrues..

VH
Jesper

9
Diesel Fora / gløderørsfunktion defekt......
« Dato: 26. Juli 2007 kl: 21:47:48 »
Tak Claus!

Det bud er du ikke alene om - så det bliver planen for i morgen.

Hmm... skulle der være et reservedelsnummer ved hånden måske?...

VH
Jesper

10
Diesel Fora / gløderørsfunktion defekt......
« Dato: 26. Juli 2007 kl: 20:16:15 »
Har forlagt min t3 bibel...(= mindra katastrofe!)

Sporten kort: -over ca. 3 dage er glødetid( registreret på diodeindikator),
langsomt blevet kortere og kortere for nu helt at være ude af drift.
Hvad er mon galt: - timer glødeanlæg, føler til timer eller måske det relæ
der sidder ved siden af timer i den sorte boks i motorrum...eller....?
Motoren er en jx/td i god stand - der er rigelig strøm, diesel og motoren tørner fint.  hvis der skulle være nogen med et bud  :idea: - kunne jeg måske undgå "blind" - reservedelsudskiftningslegen- og måske komme lidt på ferie i stedet for.

Vil gerne have gang i kultbilen - der for meget "krudt" i cykelsport pt... :shock:

11
Diesel Fora / @jankjærbye
« Dato: 27. Juni 2006 kl: 15:43:35 »
tak for info, Jarl

Vi søger vel alle efter den bedste kombination af kvalitet/pris -
derfor spørgsmålet :wink:

VH Traps

12
Diesel Fora / @jankjærbye
« Dato: 27. Juni 2006 kl: 09:29:25 »
Hej Jarl - og tak

Da camperen skal i hi i vinterperioden må det være ok med 294/160.
Den ene golf er med 297/175, men den kører også helårsdrift.

Hvor finder du i øvrigt brændstofslanger :?:

vh traps

13
Diesel Fora / @jankjærbye
« Dato: 26. Juni 2006 kl: 23:52:49 »
Hej allestedsnærværende Jarl....

Tumler med 2x rapsgolf + t3 camper - har fulgt dine "dysetests"  - er status 294èr /160 bar ? (køretøjerne er alle 1.6td)  tillægs-
spørgsmål - er der forskel på "studsen" på en t3d og en t3b (2wd)
Det anbefales jo at anvende brændstofslange med større diameter (10mm)- jeg skal til at skifte tank på camperen og det ville jo være smart at finde en tank med en evt. større diameter studs, når jeg nu er igang. :idea:

Sider: [1]