Forfatter Emne: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn  (Læst 3051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline finnhahn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro 14"
  • By: Odense
Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Dato: 07. Juni 2018 kl: 17:16:17 »
Hej,

jeg skal til at have importeret en Syncro som er en lukket kasse med to sæder. Bilen har været registreret som varebil (LKW) i tyskland.

Problemet er at det er tæt på umuligt at få bilen registreret uden at være ulovlig i forhold til skat, syn, mm.

Jeg har nu været 4 gange hos syn uden at bliver sindsygt meget klogere og kunne rigtig godt tænke mig noget input/hjælp...
Først og fremmest leder jeg efter en Synshal som er kompetent og har erfaringe med vores gamle biler, helst på Fyn. Er der nogen der kan anbefale en synshal?

Til selve problemet. Lige nu ser det ud ti at jeg har disse muligheder:

- Omregistrere bilen i tyskland til at være PKW (personbil) -> importen skulle være uden problemer, jeg er i gang med at undersøge om dette kan lade sig gøre i .de

- Registrere bilen som varebil til godstransport -> alt fast monteret udstyr (seng, skabe, etc.) bag i gør den ulovlig

- Registrere bilen som varebil til privat personkørsel -> kræver åbenbart to rækker sæder med afskærmning bag førersædet bag sidste række. For at opnå dette skulle jeg tilføje sæder bag i bilen plus afskærmning. Dette skulle kun monteres hver gang den skal til syn, hvilket jeg synes er noget skrammel. Denne mulighed fik jeg anbefalet af nuværende synshal.

- Registrere bil som Personbil i dk -> kræver en dataerklæring af producenten for at sikre at varebilen kan godkendes som personbil. Jeg er i dialog med VW danmark, men de siger de kan ikke hjælpe mig med det og henviser til varebil til privat personkørsel. VW siger at de ikke kræver to rækker sæder, syn siger at det gør.

Har i nogle idér, erfaring eller lignende? Synes godt nok de er kompliceret.
Btw, jeg har haft bilen i 11 år, så det er ikke fordi jeg har købt noget uden først at informere mig.

Beklager første post skal være så indviklet (:

Solrige hilsner fra Odense!

Offline Flemse-type2

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
  • By: 8620
Sv: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2018 kl: 22:44:10 »
Ved ikke om jeg forstår problemet..? Ønsker du den indregistreret som varebil eller personbil?

Offline finnhahn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro 14"
  • By: Odense
Sv: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2018 kl: 07:22:54 »
Hej,

jeg vil bare gerne kunne få lov til at registrere bilen på en eller anden måde.

Optimalt ville nok være personbil.

God dag!

Offline finnhahn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro 14"
  • By: Odense
Sv: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Svar #3 Dato: 09. Juni 2018 kl: 13:56:39 »
Hej,

Er kommet frem til at det bedste er nok at få bilen registreret som personbil, hvilket kræver en dataerklæring, ik?

Er der nogen der har erfaring med at fremskaffe såden en?

Det ville stadig være super med bud på en kompetent synshal.

Tusind tak for hjælpen og god weekend!

Mvh,
Finn

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Sv: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2018 kl: 14:29:59 »
Har lige sendt dig en besked, da jeg selv er kommet i en træls situation i den forbindelse :)

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Sv: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Svar #5 Dato: 09. Juni 2018 kl: 17:50:25 »
Kør du en tur ned til Niels-Erik Thing i Faaborg. Han har Sydfyns autocamper og importerer jævnligt selv biler til videresalg. Han kan nok et trick eller to... 🤔
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)