Forfatter Emne: Hjulbolt  (Læst 1175 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline legtorama

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Hjulbolt
« Dato: 10. September 2014 kl: 20:07:17 »
Hej!

Jeg har et lille problem med en hjulbolt i en af bremsetromlerne. Måske er der nogen her, der kan hjælpe?

En af hjulboltene kørte rundt, da jeg skulle skifte hjul. Bolt og møtrik blev skåret i stykker, så jeg kunne få hjulet af.
Ny bolt blev indkøbt i VW-shoppen. Af med tromlen og ud med resterne af den gamle bolt.
Nu er spørgsmålet: Hvordan får jeg den nye bolt til at sidde fast i tromlen? Den kører rundt.

Niels

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Hjulbolt
« Svar #1 Dato: 10. September 2014 kl: 20:29:32 »
hvis den nye bolt kører rundt i navet (for den sidder ikke fast i tromlen) så er det jo indlysende at hullet er blevet slidt for stort, således at de langsgående stråler i bolten ikke kan klemme sig fast i hullet. Det er sådan set ikke et problem, så længe det er muligt at spænde møtrikken, men irriterende, når hjulet skal af igen.. pointen er, at kan du komme til at give bolten en svejseklat på bagsiden af flangen, så den ikke drejer rundt, så har du løst problemet... jeg ser det i sig selv som et problem, at hullet i flangen er blevet oversize.. god fornøjelse..
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline legtorama

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Hjulbolt
« Svar #2 Dato: 11. September 2014 kl: 02:09:31 »
Det var det med svejseklatten, jeg lige ville høre, om der var nogen, der havde erfaringer med!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjulbolt
« Svar #3 Dato: 11. September 2014 kl: 06:36:00 »
Jeg har såmænd også været nød til en svejseklat; det funker fint