Forfatter Emne: ny bus  (Læst 1667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
ny bus
« Dato: 23. Juni 2013 kl: 14:20:24 »
Mon man skulle tage en buket blomster med hjem i dag..
Hun ved ikke vi ha
[attachment=14818]2013-06-2314.15.07.jpg[/attachment]
r fået bus:-);-)
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
ny bus
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2013 kl: 14:58:47 »
Den der er da bedre end blomster

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
ny bus
« Svar #2 Dato: 26. Juni 2013 kl: 10:50:18 »
Hun blev glader for blomsterne :cheer:
Lidt historie om bussen.
Den er fra 1985 og har kørt i tyskland de første 2 år hvor efter den blev købt af en mand på Færørene som kørte i den der oppe til 1999 hvor han flytter til Danmark på en lille gård og tager bilen med, motoren dør kort tid efter den er kommet til danmark og bilen bliver sat ind i laden hvor den stod til i søndags hvor jeg hentede den.
Den er rigtig pæn mht rust, den har en skade fra skydedøren og hen over bagskærmen fra en pæl han ikke havde set :(  men ellers er der der ikke noget samlings rust og den står 100% orginal med 9 siddepladser med nakkestøtter og trinbræt.
Så er det store spørsmål...Hvad skal jeg med den :whistle:  :whistle:
Den er næsten for god at hugge op men der skal betales afgift.
Skal den gemmes et par år udstyres med en benzin motor, nedvejes og indreg som veteran?
Eller er der en her indefra der er intraeret i den til renovering?
Byd ind hvis det er noget.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline senior01

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 84
    • Vis profil
ny bus
« Svar #3 Dato: 26. Juni 2013 kl: 11:30:11 »
Hej jan... var bilen ikke indregistreret på færøske nummerplader, mens den kørte rundt deroppe ?? I så fald må der være betalt afgift på den !

Mvh
Peder  :)
Hilsen
Peder

Mamie Blue -årg.87\' VW Transporter med R4i konvertering. Hochdach m. Westfalia camper udstyr.  
Gnisten - årg.02\' Suzuki Gran Vitara 2,0 benzin

Tlf.:  46769269 / 25789269

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
ny bus
« Svar #4 Dato: 26. Juni 2013 kl: 11:50:34 »
Joda.
Jeg har også de færøske papirer.
Det vil sige han har betalt afgiften?
Jeg troded bare ikke det kunne bruges i Dk .
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
ny bus
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2013 kl: 17:15:16 »
Hvis den kun har været indregistret på Færøerne skal der betales afgift før den kan komme på danskeplader, godt nok er Færøerne en del af Rigsfællesskabet, men landene har hver deres økonomi, så i funktionen er Danmark og Færøerne to forskellige lande. Der er dog vist noget med at de danske love der bliver vedtaget også gælder på Færøerne, og så at Færøerne høre under det danske kongehus (Ligesom der er lande som Canada og Australien, der er selvstændige lande,  hvor den britiske monark er formelt statsoverhoved).
Så man kan desværre ikke bare hente en bil hjem fra Færøerne og smide den på danske plader, der skal afgift til. Dog er der nogle regler med at hvis man som dansk statsborger har boet nogle år på Færøerne, og skal bo mere end 185 dage men mindre end 3 år i DK, så kan man få lov til at få danskeplader på sin Færøske bil i den periode, men den lov kan ikke rigtig bruges her.

Men rigtig fin bil Jan, hvis jeg var dig ville jeg da begynde og fikse skaden og bygge en WBX motor i den og så få den indregistret som veteran :) Må vi se nogle flere billeder af den? :)

Lige en tilføjelse, er der betalt told af den? der er vist noget med at der skal betales told (og moms eller hvad?) fra biler fra ikke EU lande, og Færøerne er jo ikke medlem af EU
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
ny bus
« Svar #6 Dato: 26. Juni 2013 kl: 20:55:58 »
Tillykke med købet.
Jeg håber ikke at jeg forstyrrer tråden, men hvordan ligger det med vægtsfg. contra grøn ejerafg. når man importerer. En importbil har jo første indreg. den dag papirerne kommer til myndighederne. Får den så grøn afgift selv om årgangen er fra den gang man betalte vægtafg.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ny bus
« Svar #7 Dato: 26. Juni 2013 kl: 22:03:37 »
Bilen er født før '97, så det er vægtafgift.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
ny bus
« Svar #8 Dato: 26. Juni 2013 kl: 22:09:28 »
Citat fra: "FarT3" post=100679
Tillykke med købet.
Jeg håber ikke at jeg forstyrrer tråden, men hvordan ligger det med vægtsfg. contra grøn ejerafg. når man importerer. En importbil har jo første indreg. den dag papirerne kommer til myndighederne. Får den så grøn afgift selv om årgangen er fra den gang man betalte vægtafg.

Første registreringsdato er køretøjets "Fødselsdag" dvs den dag den som fabriksny fik plader på. Dette kan ikke ændres uanset hvilket land, og hvilken instans (forsvarets biler) den har kørt i, og hvor længe den evt har været afmeldt.
Derfor kan en bil der har stået hengemt uindregistreret ved forhandler/importør, godt være et par år ældre end første reg. dato.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650