T3 Fora.. > Diesel Fora

\"Tordenslæden\" vil ikke starte!

(1/2) > >>

The Dude:
Min fantastiske TD'er nægter at starte  :evil:
Indtil for 2 dage siden kunne den starte hvis man havde STOR tålmodighed (...ikke lige min stærke side, men jeg havde ikke noget valg).

Starteren kæmpede som en sand kriger, og til sidst var batteriet selvfølgelig tømt. Der kom startkabler på, og efter ca. 1 min startede TD'en med en KÆMPE røgsky.

Og så er det jeg spørger jer. mine allerbedste T3 venner : HVA' F..... SKAL JEG GØRE???  :shock:

Jeg har været igang med at skifte gløderør, i håb om at det "bare" er dem det er galt med. Men jeg har problemer med at komme til dem. Er det nødvendigt at afmontere pumpen eller dyserne, for at kunne komme ordentligt til gløderørene?

Og hvis det nu viser sig at det ikke er gløderørene? Jeg kunne forestille mig at der sikkert kunne være 1 Mia ting galt, men hvad er det mest sandsynlige?

Med buldrende diesel hilsner

Demolition Dan

gulf:
Hej,

En mulighed er også, at der trækker luft ind et sted i dit brændstofsystem. Derfor har du skulle vente på at pumpen luftede sig selv ud, før den ville starte.
Tjek evt. alle brændstof slanger både til og fra pumpen. incl alle "restolie"-slangerne mellem dyserne og den lille gummidut på sidste dyse.

Jeg har en gang prøvet næsten præcis hvad du beskriver, fordi slangen fra sidste dyse til returledningen var utæt.

Det var i hvert fald en mulighed.

Mvh. gUlf

Jarl:
Ved du faktisk at gløderørene gløder? Mål med et voltmeter på kobberbroen mellem dem. Dine symptomer lugter af gløderør. Hvad med pumpetimingen? Hvordan går den, når den er varm? Kom med lidt flere iagttagelser, ellers kan der gættes på alt.

The Dude:
Tusind tak for svarene, det gav noget at gå efter.
Jeg har desværre været "arbejdsramt" de sidste par dage, så jeg har ikke fået gjort noget ved det. Men kommer nok igang i weekenden.
Så hvis jeg ikke har givet lyd fra mig (her på forum) inden tirsdag, så håber jeg at én af jer vil sende en ambulance (og en bjærgningsvogn) til Århus N  :wink:

Jeg har en lumsk mistanke om at "eventyret" nok ikke slutter ved gløderørene, så jeg kommer nok snart og piver her igen.  :oops:

Diesel-hilsner fra Dan

The Dude:
Well, det gik sgu ikke helt som jeg havde håbet  :(  Hun ("Tordeslæden") gjorde modstand, og vandt første runde. "Aber dann haben wir andere metoden...."  :twisted:
Jeg kunne ikke få gløderørene ud, så jeg må prøve igen. Men tak for alle rådene, nu ved jeg i det mindste hvor jeg skal lede

Jarl : Den går fint, når først den er startet. Tror faktisk at det ER gløderørene det er galt med. Har målt det ene gløderør (på selve gløderøret), og der går ingen strøm igennem. Kunne desværre kun få det ene rør ud, da de andre var "lettere genstridige"  :(

Morten : Hvordan fik du gløderørene af uden at afmontere pumpen? Du må være MEGET tålmodig  :)
Jeg kan ikke komme til at afmontere kobberbroen uden at vride dem istykker, og dermed kan jeg heller ikke få selve rørene ud.
Er det meget bøvlet at fjerne pumpen? For det ville unægteligt give en del mere plads at arbejde på.

Hvor meget vil det evt. koste at få et værksted til at skifte rørene??  Det er ikke fordi jeg er doven, men fordi jeg er i tidsnød. Politiet vil gerne have mine plader, hvis jeg ikke snart får synet den. Men det er svært at komme til syn med en bil der ikke vil starte :?

Dan

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version