Forfatter Emne: T3 Typer?  (Læst 3639 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Nara

  • Gæst
T3 Typer?
« Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:24:58 »
Hejsa T3nettet :)

Mig og et par kammys, har fået den geniale ide, at få finger i en T3, som skal bygges op til ferie vogn.
Dog er market lidt "tyndt" for T3, for de køre jo bare der ud af, nok derfor der ikke er mange til salg af dem.

Jeg havede luret lidt på mobile o.s.v da udvalget i tyskland er lidt størrer, men mest for billeder, da vi gerne skulle finde den T3, vi gerne vil have, med den rette indretning.

Men jeg har et par rigtige gode spørgsmål.

1. Motor
Min ide var finde en, med en golf 2 1.6 TD i, da det er en god og stabil motor i en golf, er jeg helt afsporret, hvilken en et mest at fortrække?

2. Indretning
2 x bænksæder, hvor man kigger mod hinanden i bag, med lille bord i midten, var planen.
Men jeg fandt en til gode penge, hvor alle personer kigger den fremaf.
Man kan af første øjekast ikke vende det forreste bagsæde om så det kigger bagud, p.g.a en plade bag føre/pas. sæderne.
Må man afmonter denne væg, og kan man "bare" vende de forreste bagsæder om?

2.1 - Mere Indretning
Da der vil forgå en del med EL i bilen, som f.eks loftskærm ville det være at fortrække at have det plastic der sidder på nogle omkring ruderne, og hvis muligt en pap himmel.
Fåes det kun i en Blue Star, eller skal vi kigge efter en spcificert årgang/model?

3. - Bilen Generalt
Er der nogle ting, udover list rust her og der på den ydre skal man skal være opmærksom på, og her tænkes ikke kun rust, men bilen generalt.


Til sidst, skal det siges vi ikke har en formue at smide efter den, da den skal opbygges over en rum tid, uden hast.

Hvad kigger jeg efter ?? :)

På forhånd tak

// Ronni

Djursland

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:35:57 »
hej hej og velkomme til og husk lige at udfylde din profil fuldt ud

jeg vil starte med at sige at det er ikke en golf 2 TD der ligger i en T3 men en 1,6 TD i en T3 men søg på oliekøler så skal du få en masse info om en diesel motor i en T3

og hvorfor en diesel og ikke en benziner med de priser vi har i dag kan det sgu være lige meget om det er benzin eller diesel  


og så skal du nok oplyse hvad du ca vil regne med at du vil sætte i den både når du køber den og hvad den må ende i

Mvh Djurs  :lol:

Nara

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:55:54 »
Djursland :)

Precis sådan nogle oplysninger jeg savner.
Selvom jeg er udlært mekaniker med en del år på bagen, er en T3 yders sjældent syn på et værksted.

Jeg havede kun hørt fra halv vind, at det var en Golf2 diesel motor der sad i, men var langt fra sikker, det er her T3 guro'er som jer kommer ind i billedet og gør mig kloger :)
Gunden til diesel valget var at vi "troede" at det var af samme type som en golf 2, og det er jo en ret trofast motor, ik så meget fordi det var en diesel, men p.g.a af selve motorens gode evne til at bare forsætte derud af.

Hvad den må starte i og ende i, er ikke helt fastlagt endnu.
Men ide'n var at købe en i rimelig stand, som ikke var alt for slem, dog gerne med skarvanker, bare ikke i de store dyre ender.
Vi er min 2 mekaniker på "holdet", så priserne på rep bliver ik de vilde.

Vil ville jo gerne starte ud med mindst mulig at skulle efterkøbe, den jeg står og har mulighed for at købe PT, skal der f.eks købes en del interiøre til, for at den bliver det vi ønsker, faktisk det meste.
Bilen i sig self, må for sin vis gerne koste 10.000 uden plader/syn og se lidt træls ud, hvis den altså har de ting vi søger, fremfor at købe en til 5.000 og derefter skal ud og hente komplet interiøre for at få som ønsket.

Det skulle gerne være et rart sted at være på en lang køretur, og ikke bare en kasse som transport middel :)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:59:35 »
Hej Ronni

Velkommen til.

Du får lige linket til rust-skræk-galleriet (der man skal kigge grundigt efter på en T3) :-)
http://zorck.dk/t3/

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:03:06 »
Golf2 1,6 motoren ER den samme som den der ligger i en T3, men den skal naturligvis slæbe en del mere i en T3.
Mvh. Casper

Mads-kaa

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #5 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:06:19 »
Citat fra: "Nara"
Hejsa T3nettet :)

Mig og et par kammys, har fået den geniale ide, at få finger i en T3, som skal bygges op til ferie vogn.
Dog er market lidt "tyndt" for T3, for de køre jo bare der ud af, nok derfor der ikke er mange til salg af dem.

Jeg havede luret lidt på mobile o.s.v da udvalget i tyskland er lidt størrer, men mest for billeder, da vi gerne skulle finde den T3, vi gerne vil have, med den rette indretning.

Men jeg har et par rigtige gode spørgsmål.

1. Motor
Min ide var finde en, med en golf 2 1.6 TD i, da det er en god og stabil motor i en golf, er jeg helt afsporret, hvilken en et mest at fortrække?
Som Djurs skriver så er 1.6TD født i T3, hvis i ikke har travlt og har lidt forstand på diesel motorere er det et godt valg. Det bedste hvis det skal være diesel... Husk Oliekøler

2. Indretning
2 x bænksæder, hvor man kigger mod hinanden i bag, med lille bord i midten, var planen.
Men jeg fandt en til gode penge, hvor alle personer kigger den fremaf.
Man kan af første øjekast ikke vende det forreste bagsæde om så det kigger bagud, p.g.a en plade bag føre/pas. sæderne.
Må man afmonter denne væg, og kan man "bare" vende de forreste bagsæder om?
Væggen kan "bare" afmonteres, den er ikke en del af konstruktionen. Hvis det var mig der skulle på en længere tur ville jeg vælge antallet af sæder efter antallet af person som skal med. De ekstra sæder fylder bare.

2.1 - Mere Indretning
Da der vil forgå en del med EL i bilen, som f.eks loftskærm ville det være at fortrække at have det plastic der sidder på nogle omkring ruderne, og hvis muligt en pap himmel.
Fåes det kun i en Blue Star, eller skal vi kigge efter en spcificert årgang/model?
Pap himmel? En bluestar har stofhimmel. De mere skrabede udgaver kan have en masonit himmel, men det medfører mere kabinestøj. Beklædningen omkring ruderne kan ikke i nogen modeller bruges til at gemme ledninger, hvis det er det i tænker på. Til gengæld kan man sagtens trække ledninger i B,C eller D søjerne.

3. - Bilen Generalt
Er der nogle ting, udover list rust her og der på den ydre skal man skal være opmærksom på, og her tænkes ikke kun rust, men bilen generalt.
Der er ikke noget på en T3 som ikke holder lige så godt som på andre biler. Derfor skal man også være opmærksom på de samme ting som ved andre 20år gamle biler.


Til sidst, skal det siges vi ikke har en formue at smide efter den, da den skal opbygges over en rum tid, uden hast.

Hvad kigger jeg efter ?? :)
Find et rustfrit tysk eksemplar. Hvis det skal være diesel, så lad være med at investere i motoren, køb hellere en af Jarl's super maskiner. Det er langt mere driftsikkert.

På forhånd tak

// Ronni


/Mads

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #6 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:07:44 »
Der står en rimelig ok t3 på Smedevej i Hobro til godt 20.000. tidligere milibus med indvendige mørklægningsgardiner mv. Du får stadigvæk ikke nogen fejlfri hvidplade t3 (og slet ikke diesel) til 20k så der er da også lidt kantrust og oliespild at gå i gang med. Det var lige sådan en jeg ledte efter for en månedstid siden (endte så med at købe en tilsyneladende pænere bus med mere udstyr (men også 10.000 dyere))

Start i forumet t3'erens ABC det er en god start og så slipper de meget vidende medlemmer (som dette site råder over en del af) for at svare på de samme spørgsmål flere gange.

Ser lige om jeg kan finde lidt links.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #7 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:13:03 »
Der var den

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1911

Måske burde der være et link til denne tråd direkte på forsiden.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Djursland

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #8 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:13:46 »
jamen det lyder til at blive et godt procekt

og om et par år er du såmen selv guro smiler

og en DJ motor altså en 2,1 L benziner med 112 HK går da snilt 500,000 km ifølge WBX manden og det er såmen ikke helt ved siden af tror jeg

eller en MV altså en 2,1 L benziner med 95 Hk og alle benziner er jo dejlige boxer og har en dejlige lyd

en JX motor altså en 1,6 TD har som regl været igemmem en masse prygl som håndværker bil med mindre den har fået ny motor på det sidste

og en JX har samme blok som en golf 2 men andre manifolde og bundkar osv

prøv at søg på AAZ som er en 1,9 TD fra en golf 3 eller hvor den nu lige har været puttet i fra vw

men søg lidt på siden og du vil find mange svar

Mvh Djurs  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #9 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:14:12 »
Jeg sender en kasse rødvin, Mads :wink:

Og sikke objektiv, du dog kan være ang. diesel, når det tager dig... :wink:

Men ellers Ronni - velkommen til! Du er muligvis på vej til at blive inficeret med en livslang virus, men som Dokajønne skriver, så læs lidt i ABC'en, for det er ikke lutter idyl...smadrede gearkasser, evindelig fugerust, revnede topstykker (come on - det kender du også fra Golferne), udslidte motorblokke, utætte manifoldpakninger, olieædende turboer... Men også køreglæde, kult og charme i rå mængder.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #10 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:18:04 »
der en lige her den er sgu i orden..... og perfekt og bo i

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4767






Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

Mads-kaa

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #11 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:24:37 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg sender en kasse rødvin, Mads :wink:
Jeg glæder mig, du har adressen 8)
Og sikke objektiv, du dog kan være ang. diesel, når det tager dig... :wink:
Jeg skrev en 1.6TD var et godt valg, ikke det bedste :wink:


/Mads

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
T3 Typer?
« Svar #12 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:50:48 »
Unverstörbar 1,6D  :lol:
Kurt - 25115788

Nara

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #13 Dato: 27. Marts 2008 kl: 08:10:43 »
Jeg takker for de rigtige mange fine svar/links :), der er lidt at gå i gang med at kigge på.

Til allersidst.
Forskellen på
VW T3 Caravelle og Bus er :)?

Så en til salg, og nappede lige reg, nummert, den skrev det var en VW Bus på reg. attesten men anskrevet som Personbil
Hvide plader, så må man vel køre sådan en på alm B?

Kært barn har vidst mange navne :)

masen

  • Gæst
T3 Typer?
« Svar #14 Dato: 27. Marts 2008 kl: 08:22:14 »
Jep selvom der står bus på reg. attesten er det kun en personvogn og må køres på lille kort..

Jeg har endnu ikke set en med mere end 9 sæder..

Over 9 sæder er det en bus til stort kort :D

Der er ikke forskel i sæder på caravelle og bus