Forfatter Emne: bandeord (kraftigt)  (Læst 2077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

  • Gæst
bandeord (kraftigt)
« Dato: 07. Juni 2008 kl: 19:50:40 »
olielampen begyndte at lyse, og alarmen lød lige efter vejlefjordsbroen. Slukkede straks. Efter kort tid startede jeg igen, og der var tilsyneladende intet i vejen. Efter ti meter gik alarmen igen, og så fremdeles. Jeg kunne fremkalde problemet når jeg gassede kraftigt op, ellers skete det kun et par sekunder efter at jeg havde sat i gang. Falck skaffede mig en nyere audi  til hjemtransport, og ved i hvad? det er røvkedeligt, og jeg vil hellere køre i min carat. Nogen forslag om, hvad årsagen kan være???

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
bandeord (kraftigt)
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2008 kl: 19:59:19 »
Hvis den har dynamisk olietrykskontrol måler den et olietryk under 2000 omdr og et andet over 2000 omdr. dvs der er to trykmålere - den ene er normaly open, den anden normali closed.

Kan ikke lige huske hvolken er hvad og ved hvilket tryk her efter grillrøg og pilsnere - men søge funktionen er din ven.

Du skal selvfølgelig vide at den ikke reelt er galt med olietrykket før du kører videre med den - det kan være olien er rendt varm for dig og blevet så tynd at en slidt pumpe ikke har kunnet levere nødvendigt tryk.
Så en olietryksmåling og evt et par nye målere så kan du være klar. Ellers kan det selvfølgeligt også være der er noget grelt galt - defekt oliepumpe, lejeoverfald der har drejet med rundt osv, men der er jo ingen grund til at male fanden på vægen før de nemme / billige ting er undersøgt.

hentet fra andet indlæg:
068 919 081 A - grå - ved konsol - 0,9 bar eller
068 919 081 - sort - ved konsol - 1,4 bar
028 919 081 D - blå - i topstykke - 0,25 bar

do gælder for jx 1989 2wd
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
bandeord (kraftigt)
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2008 kl: 00:35:16 »
hvis det er en boxer kan det være oliemangel/ lav oliestand. knækket ledning ja de blir som glas af motorvarmen. eller ja manglende tryk pga oliepumpe. tjek niveau først. så ledning på trykføler. er sikker på det er en af de 2 hvis det ellers er en BOXER
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

carat245

  • Gæst
bandeord (kraftigt)
« Svar #3 Dato: 09. Juni 2008 kl: 15:25:58 »
Jo, det er en vandboxer. Men jeg hælder nu til den teori, at det er overtryksventilen, der har siddet fast -måske bør den skiftes. Har måske noget at gøre med at der er lidt rigeligt olie i maskinen, som jeg ikke lige har fået hældt af......!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
bandeord (kraftigt)
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2008 kl: 15:39:51 »
det er den slet ikk vild med. kun til max mærke. og fra max til min er der 1 liter
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
bandeord (kraftigt)
« Svar #5 Dato: 09. Juni 2008 kl: 15:50:26 »
:?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :shock:

Har kendskab til en der havde købt en T3 JX'er og da han var vænnet til fra sin gamle bil at den skulle ha ½liter olie hvergang den fik en tankfuld gogojuice fik sporteren det da også - det var jo en gammel bil!

Efter nogle uger kom den tilbage til min kammi på et fejeblad, med kommentaren: lortet kan ikke køre!

Han prøvede at starte den men syntes den gik lidt træg i starteren, så han valgte at starte med at skifte olie, spørg ikke hvorfor, men det er som sådant heller ikke aktuelt i denne sammenhæng.

Han smed en overskåret dunk under bilen og løsnede bundproppen, tændte en smøg og olien rendte lystigt.... dunken rendte fuld - proppen blev monteret og en ny dunk kom under - proppen ud og olien rendte lystigt igen.... den nye dunk rendte også fuld - proppen blev genmonteret og jagten på en ny dunk gik ind.... ny dunk kommer under og proppen ud igen og så blev blokken tømt!
Jeg mener det var omkring 12-14 liter der var i motoren  :evil:
vil ikke lige hænges op på den præcise mængde - bare sige at der var alt alt for meget i.

No shit lortet røg og kørte ringe når krumbasse og alt andet skulle flytte rundt på så meget olie hele tiden.

Dumhed er IKKE en undskyldning!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

carat245

  • Gæst
bandeord (kraftigt)
« Svar #6 Dato: 10. Juni 2008 kl: 14:49:58 »
Der er vel ingen undskyldninger! Efter at have tømt godt en halv liter af motoren blev den genstartet. Desværre ser der nu ud til at være et eller andet galt. Automatikken ser ikke ud til mere at kunne styre tomgangen (indsprøjtningsmotor) og det er ikke hver gang der er ild i alle rør. Hvad har jeg dog gjort??

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
bandeord (kraftigt)
« Svar #7 Dato: 10. Juni 2008 kl: 15:34:33 »
Citat fra: "wilson"


Han smed en overskåret dunk under bilen og løsnede bundproppen, tændte en smøg og olien rendte lystigt.... dunken rendte fuld - proppen blev monteret og en ny dunk kom under - proppen ud og olien rendte lystigt igen.... den nye dunk rendte også fuld - proppen blev genmonteret og jagten på en ny dunk gik ind.... ny dunk kommer under og proppen ud igen og så blev blokken tømt!
Jeg mener det var omkring 12-14 liter der var i motoren  :evil:
vil ikke lige hænges op på den præcise mængde - bare sige at der var alt alt for meget i.


Måske ville han bare tjekke, hvor stor volumen, hans motor egentlig havde... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
bandeord (kraftigt)
« Svar #8 Dato: 10. Juni 2008 kl: 17:01:01 »
Citat fra: "carat245"
Der er vel ingen undskyldninger! Efter at have tømt godt en halv liter af motoren blev den genstartet. Desværre ser der nu ud til at være et eller andet galt. Automatikken ser ikke ud til mere at kunne styre tomgangen (indsprøjtningsmotor) og det er ikke hver gang der er ild i alle rør. Hvad har jeg dog gjort??


Og der var ingen problemer før???
Er det en MV eller DJ motor? eller måske en 1.9? (hvilken kode?)
Hvad mener du med at der ikke er ild i alle rør hver gang?
Min erfaring er at en WBX'er ofte virker somom den går lidt uroligt i tomgang, men hvis den ligger på ca. 800 omdrejninger nogenlunde stabilt så er det vidst ok. MV'ere kan være mere urolige i tomgang.

/Mads

carat245

  • Gæst
bandeord (kraftigt)
« Svar #9 Dato: 10. Juni 2008 kl: 21:10:07 »
2.1 maskine, løber mellem 800 - 1000 omdr. men kører op og ned, hvor den tidligere kørte helt stabilt omkring 1000. Ild i rørene? nå ja, det lyder som om den ikke tænder hver eneste gang i alle cylindre.

Mads-kaa

  • Gæst
bandeord (kraftigt)
« Svar #10 Dato: 10. Juni 2008 kl: 22:06:45 »
Citat fra: "carat245"
2.1 maskine, løber mellem 800 - 1000 omdr. men kører op og ned, hvor den tidligere kørte helt stabilt omkring 1000. Ild i rørene? nå ja, det lyder som om den ikke tænder hver eneste gang i alle cylindre.


Det er ret vigtigt at kende motorkoden, der er to forskellige 2.1 (faktisk flere, men det er ikke vigtigt), og de har vidt forskellige motorstyringer. Hvis det er en MV er det ikke unormalt at den kører lidt op og ned i omdrejninger. 1000rpm er lidt højt, den skal helst ned og ligge på omkring 600-800.
Trækker den fint og kører i øvrigt som den skal?

/Mads