Forfatter Emne: Hjulbolte - Hvor lange?  (Læst 1646 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjulbolte - Hvor lange?
« Dato: 08. April 2007 kl: 13:17:32 »
Hvor lange er de bolte der sidder inde i ankerpladen på en original syncro?

Og ikke mindst hvor lange skal de være for at de alubørger fra 'vellen kan sættes på Højben??
Har lige haft et enkelt monteret for, og møtrikkerne har kun fat i under ½delen af gevindet i møtrikken, og det er lige lidt for meget spænding for mig at køre med :D

Det vil sq være surt at blive overhalet af forhjulet på vej til Kbh. fradag d. 20 :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
Hjulbolte - Hvor lange?
« Svar #1 Dato: 08. April 2007 kl: 14:20:29 »
nu ved jeg ikke hvordan en syncro er bygget op på forhjulene, men en almindelig T3 har hjulbolte, som du bare kan skrue ud og måle :wink:  På baghjulene sidder der møtrikker på boltene inde fra ankerpladen/bremsetromlen. Her skulle man kunne bruge boltene fra en LT, som er længere! Ellers kan de købes i variende længder i tyskland, blandt andet her: http://www.busschmiede.de/html/reifenumrue_zubehoer.htm
Hvor også længden er opgivet!

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjulbolte - Hvor lange?
« Svar #2 Dato: 08. April 2007 kl: 14:30:06 »
Har skam fundet dem ved Bussmeden, men jeg er i tvivl om 50mm er lange nok eller om der skal 60mm i...På den anden side vil det se åndsvagt ud med 60mm i hvis 50 er nok, det er jo så 1cm der stikker ud igennem...

På en syncro er det med bolte der sidder i ankerpladen på forakslen, ligesom på bagakslen, altså møtrikker hele vejen rundt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Hjulbolte - Hvor lange?
« Svar #3 Dato: 08. April 2007 kl: 20:16:26 »
På en 2wd er boltene 36mm (bag) Hvor meget længere de skal være afhænger af godstykkelsen på aluerne. Om boltlængden er den samme
på syncroen ved jeg ikke.
 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD