0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej JarlDet er indlæg som dem du bringer her, der kan redde en arbejdsdag :wink: Og her kommer så et rigtig begynder spørgsmål:Hvor køber jeg bedst de bedste dyser og er der noget bestemt jeg skal gå efter? (1.6TD motor) Man kan enten købe dysespidser, som så skal ind i den eksisterende dyseholder og også justeres, eller også kan man købe en komplet dyse. Hovwdiaudi har begge dele, men som sædvanlig er tyskerne billigere - www.dieselsend.deJeg sværger selv til de dyser, der hedder 294, men 297 er også fremragende dyser. Originalt er vores motorer bestykket med 293, og de er også fine, men egner sig ikke til raps, mens de to andre typer kan begge dele.Er et dyseskift noget som jeg som begynder kan kaste mig ud i, eller...? Det er vel ikke bare at skrue de gamle ud og de nye i? Og hvor og hvordan stiller i værdier (0,91 - 0,95)Skifter man komplette dyser er det til at gå til, men selvf. er der jokeren med at skrue dem ud uden at topstykkets tynde gods revner, og så skal man råde over en lang 27'er top. Værdierne angår pumpetimingen, og det er ikke det første man skal kaste sig ud i. Det kræver investering i et måleur, som man kun bruger ved timing, så måske skal man overveje om der er billigere at få det gjort ude i byen, hvis man ikke har dagligt behov for sådan et.Jeg har søgt lidt på forum, men dyser bliver jo nævnt alle vegne, så det er lidt uoverskueligt. Og jeg ved godt at det er noen rigtig åndssvage begynderspørgsmål, men det kribler i mine små kontorfingre for at komme igang! Bare rolig - de skal nok blive sorte og skrammede af at eje en T3 :wink: Men endnu en gang - fremragende indlæg som det er en fornøjelse at læse. Hvornår udgiver du en T3-bibel? :lol:
Jeg foreslår at Rasmus sakser Jarls indlæg og foreviger dem i ABCen når han får tid under "Dieselmotorens funktionsmåde" eller en anden sigende titel.