Svinghjluene på Golf 2 og T3 er totalt forskellige og altså helt og aldeles inkompatible.
På en Golf 2 er koblingens trykfod skruet direkte på krumtappen, så kommer friktionspladen og udenpå er svinghjulet skruet på trykfoden. Boltcirklen er den samme i enden af krumtappen - derfor kan motoren fra en Golf 2 fint lægges i en T3, men kun med et T3-svinghjul.
Det svinghjul du har fundet på ebay er et "rigtigt" T3 svinghjul, men passer altså ikke, hvis motoren ligger i en Golf, som jeg forstår på dit indlæg at den gør. Til gengæld har jeg et kit med trykfod, friktionsplade og svinghjul du kan få til 200, men kun ved afhentning. Til den pris er det simpelthen for besværligt at sende det.
Btw: Hvorfor er der kommet ridser i dit svinghjul, og hvordan ser de ud? Nå det ved du måske ikke, fordi du ikke har afmonteret det endnu? Godt så. Hvis det er rigtigt, så tror jeg ikke på "riller i svinghjulet". Og da slet ikke nogle, der gør at den hopper ved igangsætning. I stedet for tror jeg på oliefilm på friktionspladen grundet utætte shimmerringe. Selvf. skal de skiftes, men du kan midlertidigt afhjælpe problemet ved at sætte bilen i topgear med trukket håndbremse, speede kraftigt op, og så "file i koblingen" i et minut eller to. På den måde brændes olien af og du kan igen igangsætte rykfrit. Samme symptomer kan komme hvis nogle "genier" har forsøgt at "justere" på trykfodens stjernefjedre, men det er der selvf. ikke - vel?