T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: T3 kim efter 15. December 2017 kl: 08:19:04
-
hej
jeg har det problem at min rem til vandpumper sprænger hele tiden...jx motor
jeg kan ikke lige lure hva der er galt....
jeg bilder mig ind at den skal være 10x643 ??
det er den model hvor der går en rem videre til genrator
er der andre der erfaring med at den sprænger ..vi snakker 200 km
k ikke lige se nogen defekter på remhjul
kom frisk
kim
-
Hvordan monterer du den?
Hilsen Fynboen.
-
hej
skruer det ene remhjul halvdel af og sætter den på og spænder remhjul på igen
kim
-
Den blir nok for stram så. Måske du skal ha skiver imellem de 2 halvdele. Hvis ikke du
har nogen ligger der nogen i Læborg.
Mvh Jønne Ukendt
-
Som Jønne er inde på, så skal der nogle specielle skiver imellem de to remskiver.. en slags sims.. som bestemmer hvor stram remmen skal være... Uden dem bliver remmen meget stram... Hvis du ikke har en eneste skive imellem, så tror jeg at det er fejlen...
-
Er det ikke fordi du skal ha en 13mm rem
-
hej¨
der sidder 3 shims i
kan der være noget med profil på kilerem ? dem jeg køber hedder avx 10x643
kim
-
Den er født med 10mm rem. Flere skiver i!
Mvh Jønne Ukendt
-
Hvis remmen er spændt ok, når den er monteret, og remmen så pludselig sprænger, kandet være et dårligt leje i vandpumpen, har prøvet det. Det endte med jeg gik over til 1 rem system i stedet :) 2rem systemer har den ulempe, at remmen ikke har mulighed for at fedte på skiven hvis noget pludselig blokerer rotationen.
-
Jeg har haft det samme problem. I mit tilfælde var det remhjulet på vandpumpen der ikke sad på linge med de andre.
Hvis jeg kørte på motorvej, blev remmen varm og slidt tynd.
Jeg ende med at skifte vandpumpen for at få remhjul længer ind mod moteren.
-
jeg har også haft mistanke til om det vandpumpen der driller og ja det netop når jeg har kørt motorvej det sker
den kan også nogle dage hyle ..og så burde den jo være for løs ?
hvordan fandt du af at hvilken vandpumpe der så sidder lige nok?
hvordan laver man om til 1 rem system ?
kim
-
Når du nu kører med 2 rems system kan det vel også være den anden rem der hyler.
Ofte er det remmen som trækker generatoren som hyler.
Mvh Jønne Ukendt
-
Jeg ønsker ikke at skabe forvirring.
Min oplevelse med remme er, at når de bliver for løse, så hyler de, og så kommer de op på kanten af remskiven og køre og bliver skåret over.
Har du fundet en sprunget rem? er den flosset eller skåret skrot over?
-
Er det ikke muligt at koventere til riprem da min osse driller lidt sprænge dog ikke remmen men sys jeg render og spænder den op hele tiden?
-
virker som om den bliver slidt på skrå på oversiden og flåser så til sidst
kim
-
Hej
Jeg bøvler fortsat med min rem
hvis det er vandpumpem vil man så kunne mærke slør ?
jeg kan intet mærke men måske den sætter sig når den bliver varm ved motorvejs kørsel ?
hvis det var noget med generator ville det vel være den rem der sprænger
kom jeres triks
vh kim
-
tror det kan være et leje i vandpumpen, prøvede det 3 gange i træk, endte med at skifte vandpumpen, og gå over til 1 rem system, som fx golf 2 kører med.
-
hvordan laver man om til et rem ?
har i billed eller tegninger
skal vel et andet remhjul på generator så alle tre er lige ud for hinanden ?og hvor lang skal remmen så være ?
vh kim
-
Min åd også remmen kom så til at se den ikke løb lige mellem remskiverne . Gjorde underværker med 1.5mm Skive under remskiven på generatoren
Kører 1 rems setup
-
Er der en der har billed af 1 remsystem
Skifter i hjul på generator så den kører på de yderste hjul ?
-
Det er lidt svært at forklare, kommer du til træf næste weekend. 1,7 d ky motoren kører med det. det letteste er hvis du finder en hugger og plukker delene fra en golf 2. motorene er næste identiske. ihvertfald størrelsen.
-
hej
har nu kørt 1500 km med ny vandpumpe'
så jeg er ret sikker på det var den der lavede balladen
kim