T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ac efter 19. Juni 2009 kl: 00:32:48

Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: ac efter 19. Juni 2009 kl: 00:32:48
Er grenrørene forskellige fra DG til DJ?
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Juni 2009 kl: 10:25:29
Ja, på karburatormodellerne sidder en slags varmekasse på det højre grenrør, som går op til indsugningen, for at medvirke isdannelse i kaburatoren.
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: Hinze efter 19. Juni 2009 kl: 11:25:30
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, på karburatormodellerne sidder en slags varmekasse på det højre grenrør, som går op til indsugningen, for at medvirke isdannelse i kaburatoren.


Mon ikke du mener "modvirke".

Hinze
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Juni 2009 kl: 12:51:18
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, på karburatormodellerne sidder en slags varmekasse på det højre grenrør, som går op til indsugningen, for at medvirke isdannelse i kaburatoren.


Mon ikke du mener "modvirke".

Hinze


Øhhh jo, sorry !  :lol:
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: ac efter 19. Juni 2009 kl: 18:45:38
Men ud over varmekassen er der altså ikke nogen forskel?
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: Hinze efter 19. Juni 2009 kl: 20:11:39
Uden helt at vide det, ville jeg formode afstanden mellem udstødsporte ikke var den samme. Det kan måske optages i samlestykket på udstødsrøret?

Hinze
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: Mads-kaa efter 19. Juni 2009 kl: 20:30:50
Citat fra: "Hinze"
Uden helt at vide det, ville jeg formode afstanden mellem udstødsporte ikke var den samme. Det kan måske optages i samlestykket på udstødsrøret?

Hinze


Det tror jeg nu den er, det er jo samme blok og samme topstykker vil jeg mene?

/Mads
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Juni 2009 kl: 20:47:24
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Hinze"
Uden helt at vide det, ville jeg formode afstanden mellem udstødsporte ikke var den samme. Det kan måske optages i samlestykket på udstødsrøret?

Hinze


Det tror jeg nu den er, det er jo samme blok og samme topstykker vil jeg mene?

/Mads


Det er korrekt Mads!
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: Hinze efter 19. Juni 2009 kl: 21:21:51
mjoo, men er slaget/plejlstangen ikke forskelligt, og en "længere" cylinder eller har jeg fået luftkølet "hjernen". Kan jo godt se at blokken er den samme, så jeg måske sludre lidt :?

Hinze
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: Mads-kaa efter 19. Juni 2009 kl: 21:41:07
Citat fra: "Hinze"
mjoo, men er slaget/plejlstangen ikke forskelligt, og en "længere" cylinder eller har jeg fået luftkølet "hjernen". Kan jo godt se at blokken er den samme, så jeg måske sludre lidt :?

Hinze


 :wink: Right on. Slaget er kortere på 1.9, men plejlstangen er længere. 69mm på 1.9 og 76mm på 2.1

/Mads
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Juni 2009 kl: 21:48:06
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Hinze"
mjoo, men er slaget/plejlstangen ikke forskelligt, og en "længere" cylinder eller har jeg fået luftkølet "hjernen". Kan jo godt se at blokken er den samme, så jeg måske sludre lidt :?

Hinze


 :wink: Right on. Slaget er kortere på 1.9, men plejlstangen er længere. 69mm på 1.9 og 76mm på 2.1

/Mads


Nej, boringen er den samme og plejstængerne er ens, slaget er rigtig nok forskelligt. Det hele ligger i stemplets højde, altså krydspindens placering.

Så vil man bygge en 2,1'er ud af sin 1,9 'er, er det eneste man bruge stempler og krumbasker
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: Hinze efter 19. Juni 2009 kl: 21:57:21
ach so, så stemmer det igen  :D

Hinze
Titel: forreste grenrør DG
Indlæg af: WBX Manden efter 19. Juni 2009 kl: 21:58:29
Citat fra: "ac"
Men ud over varmekassen er der altså ikke nogen forskel?

Nej, men varmekasserne er rigtig gode at have.
Har prøvet at køre uden og det er pisse irriterende at skulle stoppe hele tiden, når temperaturen er mellem 5 og 0 grader