Forfatter Emne: Var lige forbi min ven i dag.  (Læst 5075 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Var lige forbi min ven i dag.
« Dato: 06. Februar 2011 kl: 14:45:48 »
Mads er vist aldrig blevet undervist af Jens Jakob i fiberspartlens herligheder.. ????  Rigtig plade og tin??? Old scool... :shock:

Mølle

  • Gæst
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #1 Dato: 06. Februar 2011 kl: 14:48:32 »
bum bum

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #2 Dato: 06. Februar 2011 kl: 15:12:20 »
Årh hvor er det smukt at se !!!!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #3 Dato: 06. Februar 2011 kl: 16:38:58 »
Citat fra: "Mølle"
bum bum


wow nice job, tell me why use tin? is it for a better finish?
need to make some job my self on drivers side. do you think it is possible for a first timer :? hint hint is there anyone willing to help me maybe out in gds?
all offers are welcome.
 :)  :roll:  :wink:

billy

Solow

  • Gæst
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #4 Dato: 06. Februar 2011 kl: 17:04:06 »
Fantastisk at se nogen stadig udfører det store håndværk det er at bruge tin..

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2011 kl: 17:43:47 »
Høj klasse! Kompromisløs kvalitet! Respekt!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #6 Dato: 06. Februar 2011 kl: 18:17:59 »
Hvor bliver det brugt henne og istedet for hvad?

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2011 kl: 18:41:42 »
det bliver brugt alle steder skærmkanter paneler og selfølgelig alle sammenskeringer .fordele suger absulut ingen fugt(som spartell kan gøre) forstærker samlingen da det ligsom også bliver loddet sammen,ved spartel på kanter kan man være uheldig og slå en flig afved stød el skade det kan ikke ladesiggøre med tin. og bruger det hver dag på jobbet så skal man jo heller ikke vente på at spartlen er tør
mvh mads
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Mølle

  • Gæst
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2011 kl: 19:24:31 »
Citat fra: "hotcoco"
Citat fra: "Mølle"
bum bum


wow nice job, tell me why use tin? is it for a better finish?
need to make some job my self on drivers side. do you think it is possible for a first timer :? hint hint is there anyone willing to help me maybe out in gds?
all offers are welcome.
 :)  :roll:  :wink:

billy


Hi Billy

No. Its not for beginners... only for pros...

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2011 kl: 20:28:01 »
og det jo lækkert at se at der faktisk er nogen der gider lave pladearbejde på den fede måde, og som ikk er blevet misbrugt og udnyttet så meget i sin læretid at rust arbejde hænger ud af halsen, det der er sku sweeeetass og den eneste gang jeg har set det praktiseret var på værkstedet i Nøvling Auto
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #10 Dato: 06. Februar 2011 kl: 20:49:52 »
Oh yes! DET er klasse det der. Jeg føler mig hensat til min læretid, når mester lagde tin på med autogen`en ( og kulierne = lærlingene ) fik undervisning i, at håndtere karrosserifilen. Ikke noget med luftsliber! Fy Fy ! Det var kun mester selv, der måtte "pudse" med luftsliber.

Tin er langt mere holdbart end spartelmasse. Karrosserisamlinger der "arbejder" kan revne / sprække, hvis man vælger den lette løsning med alm. spartelmasse - af visse autolakerere kaldet "en kage".
Tin vil hverken suge eller holde på fugt på samme måde, som spartelmasse.
Til gengæld er det et helvede, at svejse ind i et stykke hvor der er lagt tin på.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #11 Dato: 07. Februar 2011 kl: 20:31:51 »
smukt :)
vi lærte det alle på tekniskskole i sin tid, der var 2.skoleperiode ens for pladesmede, auto- og lastbilmekanikere!
har da os gjort det få gange i min læretid (det var nemmere at få en af pladesmedene til det ;), for de gjorde det jo dagligt)

er det korrekt at det fortiner man brugte førhen er blevet forbudt? (sådan en lille dåse med pensel i og noget sølvfarvet væske)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #12 Dato: 07. Februar 2011 kl: 20:35:53 »
Citat fra: "Aran"
Ikke noget med luftsliber! Fy Fy ! Det var kun mester selv, der måtte "pudse" med luftsliber.



årsagen til at mán ik må bruge luftsliber er iflg, en gammel pladesmed, at tin er tungmetal, og indånding af tungmetaler ik er så godt, da det ik kommer ud af lungerne igen!!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #13 Dato: 07. Februar 2011 kl: 22:10:14 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "hotcoco"
Citat fra: "Mølle"
bum bum


wow nice job, tell me why use tin? is it for a better finish?
need to make some job my self on drivers side. do you think it is possible for a first timer :? hint hint is there anyone willing to help me maybe out in gds?
all offers are welcome.
 :)  :roll:  :wink:

billy


Hi Billy

No. Its not for beginners... only for pros...


yeah gess your wright, mølle. maybe its time to learn, just got to get mi  hands dirty.
i got  all my fingers, i think i will give it a shot. we have a saying in manchester, the boys from the black stuff, you can do anything.

billy

 
 :wink:

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Var lige forbi min ven i dag.
« Svar #14 Dato: 07. Februar 2011 kl: 22:36:27 »
er det korrekt at det fortiner man brugte førhen er blevet forbudt? (sådan en lille dåse med pensel i og noget sølvfarvet væske)

årsagen til at mán ik må bruge luftsliber er iflg, en gammel pladesmed, at tin er tungmetal, og indånding af tungmetaler ik er så godt, da det ik kommer ud af lungerne igen!


for lige at kaste lys over div spørgsmål .
karosseritin består af ca 70% bly. derfor er det giftigt hvis man er doven og bruger en sliber på el eller luft
men det gør man ikke man bruger en panserfil og spånerne fra den de kan ikke indåndes, fin pudses selfølgelig m lidt korn 80 sandpapir husk på at spartel støv også er lige så farligt.

ang fortinneren kender jeg til 2 slags hvid en man røre op m vand (besværligt) og så den i kan se jeg brugte en grå en fra firmaet metalinas . når man fortinner er det selfølgelig for at få tinnet til at hængefast på bilen men også for at se om emnet er helt rent , er det ikke det vil det ses som sorte pletter i fortinningen.
mvh madsen
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.