Forfatter Emne: Finsk ambulance  (Læst 1066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Finsk ambulance
« Dato: 06. December 2013 kl: 21:14:06 »
Lang om længe... Så kom der plader på dyret.. Jubiii...

Tja det er vel ved at være 4 måneder siden jeg købte min Syncro Transporter 16" nede hos Niels Erik, og fik den hentet for ca 3 måneder siden..
Jeg gik med en lille drøm om at bygge den om til camper og fik snakket med Skat, hvor vi blev enige om at når jeg ville bygge den om løbende med plader på så skulle de være hvide og indregistreres som personbil. Intet problem tænker jeg og bestiller en synstid i den sædvanlige synshal. Han syntes dog at jeg lige skulle komme forbi med den inden for han mente ikke det var så simpelt som jeg mente.... Øv han havde skam ret. Bilen var ikke typegodkendt til persontransport..  :S  :S Men den måtte jo findes. Så jeg kontakter SMC da de jo er wv importør, men ingen hjælp, og det samme hører jeg fra trafikstyrelsen... Jeg havde kigget i biblioteket her på siden men de passede ikke på en 16" personbil, og selvom flere at Jer prøvede at at hjælpe mig, ( Og mange tak for det :)  ) endte jeg på bar bund.. 2 måneder gik med det før jeg ringede til Niels Erik og spurgte ham. Intet problem mente han, bare kom med den og så tager vi den derfra... Dejligt afsted med mig.

Prøveplader fundet og tid hos sydfynsautocamper bestilt. Men på motorvejen dernedad bryder bilen sammen, og det er muligt at der er gået en trækaksel... Jeg spørger igen til råds herinde og på facebook om jeg kan gøre noget for at komme videre...Og igen er der flere der  kommer med gode råd og der er endda et par styller der vil komme mig til undsætning, og det er jeg godt nok mere end taknemmelig for. Løsningen på det hele var at Ronja kom med bil og autotrailer og så daffede vi ellers til fyn med den.


Uheldig som jeg hvis er så var det ikke en trækaksel men hele fortøjet der var smadret TOTAL. Men heldigvis havde han et brugt til at ligge.
Efter lidt tid har Niels Erik fået den repareret og fået den synet og toldsynet til personbil  :)  :)   Jeg må indrømme at hvis jeg havde spurgt ham da jeg havde købt den havde den nok været synet langt tidligere.  :whistle:  :whistle:

Og så går det stærkt, langt om længe. Henter bilen om tirsdagen og får den tilmeldt til Skat. Får afgørelse om torsdagen og skal betale 10058 kr B) og plader om fredagen.


Så nu kan drømmen igen leve videre, med at bygge en unik camper.
Så der vil nok komme flere spørgsmål fra mig på siden. :)
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Finsk ambulance
« Svar #1 Dato: 07. December 2013 kl: 09:13:40 »
Godt at høre at det lykkedes! :D

Glæder mig til at følge projektet ;)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Finsk ambulance
« Svar #2 Dato: 08. December 2013 kl: 09:06:13 »
Tillykke med det :-) Glæder mig til at se Finns' ambu i levende live !!!
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr