Forfatter Emne: Gear og koblingsproblemer  (Læst 2737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Dato: 09. September 2014 kl: 15:20:00 »
Hej
Jeg synes lige, at jeg ville dele dette til evt. fremtidige søgninger om larm fra syncro gearkasser  B)

Derudover er jeg også klar over at der nok er nogle på t3nettet som ikke er med i facebookgruppen, så denne post er også lidt af en opdatering på vores problemer her i Sydamerika.

Vi har haft gearkasseproblemer siden Bolivia (vi er nu i Paraguay), hvor vi pludselig manglede vores g-gear. Grunden er fundet nu: lejet som holder g-gearet er gået i stumper og stykker! Resultatet af det kan ses på vores blog på dette link (det er ikke kønt):
http://www.syncronauterne.blogspot.dk/2014/09/dommen-over-gearkassen-nu-bliver-det.html

Derudover er vi ved at få renoveret vores kobling, da den har lavet mere og mere larm. Vores nye gode VW-ven i Paraguay, Zulu (han er den glade ejer af en Vanagon Westfalia, en 1965 tysker boble, en T2 sika og en almindelig Golf og en gammel Mercedes) fandt en video med lyd og et par forklaringer af hvad lyden kommer fra, på youtube! Se den her:

https://www.youtube.com/watch?v=tbFN94ygZp8

Ud over det nyder vi stadig at være afsted! Det kan man også læse om på bloggen  :cheer:
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Mangler AVM gearkasse
« Svar #1 Dato: 11. September 2014 kl: 16:00:15 »
Er der mon nogen som har en fungerende syncrogearkasse liggende som de har lyst til at sælge? Vi har en AVM (5.83) men kan også bruge AHA, ALE, AVR, AVS...
Den opmærksomme læser vil kunne se at vi står og mangler en ny gearkasse i Paraguay  :lol:
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #2 Dato: 11. September 2014 kl: 20:52:53 »
Måske er der ligefrem en, som tager flyveturen til Paraguay med stumperne. Hvem ved.

I hvert fald, så har familien i Paraguay brug for hurtig hjælp (ja vi har selv stået i samme situation flere gange og altid fået fantastisk god hjælp, ofte fra T3-nettet).
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Gear og koblingsproblemer
« Svar #3 Dato: 11. September 2014 kl: 21:11:04 »
Kikker imorgen på LAGERET :)
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #4 Dato: 11. September 2014 kl: 21:20:41 »
Tak til Dennis og Rabundus.

Vi er efter store overvejelser og skriven frem og tilbage med bla. Tigerbus på facebook - debat på thesamba.com osv. nået frem til at vi vil bestille en genopbygget gearkasse fra Gowesty i USA. Vores danske ven herovre Jørgen, har kontakter til DHL, så vi kan få en god fragtpris.
Vi har overvejet mange ting, bla. T3køb her i Paraguay, for at få en 2WD gearkasse og sætte i. Der var også snak om en syncro-gearkasse fra Patagonien i Argentina, med ukendt hul i gearkassen.
En anden overvejelse har gået på at få delene sendt herover enten fra Europa eller USA. Men vi er blevet rådet til at lade være, pga. værkstedets manglende erfaring med at samle syncro-gearkasser.

Vi brugte hele sidste uge på at vente, pga. en misforståelse, så nu synes vi der er gået rigelig tid med at vente. :)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #5 Dato: 11. September 2014 kl: 21:33:10 »
Fornemt med en genopbygget gearkasse. Det er jo bare "plug and play" for stort set alle værksteder.

Kan den evt. komme  med fly ned til jer?
Det er jo nok dyere, men ellers tager det nemt et par uger.
Og den ventetid i har brugt, er brugt.

Som Sam sagde til Frodo i Ringenes herre
"det er ikke et spørgsmål om hvordan vi har brugt tiden indtil nu.
Det er et spørgsmål om hvordan vi bruger den tid, som kommer til os fremover".
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #6 Dato: 11. September 2014 kl: 21:44:26 »
Rent økonomisk er en ombytningsgearkasse fra Gowesty nok ikke dyrere end en fra Bernd Jäger eller lignende kilde hvis i var kommet hjem med en halt gearkasse.
Men turen videre med en frisk gearkasse og forhåbentlig slut på de større problemer skulle blive en noget bedre rejsemæssig kvalitet som belønning for investeringen. Så jeg ville se det sådan, selve prisen på gearkassen er nok samme eller mindre i Europa. Alle de hidtige omkostninger, fragt , jeres værkstedsbesøg og bøvl hidtil osv er desværre den ekstrapris der er oveni.
Til gengæld kommer i hjem med en bil der er et minde om turen, 3 kontinenter samlet, motor fra Australien, Gearkasse fra Amerika og selve bilen fra Europa.
Hvor meget mere en del af oplevelsen kan en bil blive ?
Mod på, det går nok :D
Jeg glæder mig hver gang i kommer videre
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #7 Dato: 11. September 2014 kl: 22:20:54 »
Dennis: Jørgen som er vores danske forbindelse her i Asunción har kontakter til DHL hvor han kan få en god pris til os. Mht. tid regner han med at tager 4-5 dage. Gowestys egen levering ville være to uger.

Gunnar: tak for de fine ord! :) du har ret, det bliver lidt af en souvenirkasse vi kommer til at køre rundt i. ;)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #8 Dato: 11. September 2014 kl: 22:24:05 »
Arj - det krævede da lige to svar!

Vi blev begge to rigtig glade for jeres kommentarer! Man kan godt ind imellem sidde og synes det er lidt småvært det hele, og så varmer det utrolig dejligt med sådanne kommentarer  :lol:

I virkeligheden har vi et luksusproblem: vi skal bare vælge hvad vi vil, og vi er et sikkert sted og ikke et eller andet sted ude midt i ingen ting!

Men tak Dennis og Gunnar! :)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #9 Dato: 11. September 2014 kl: 22:28:04 »
Dejligt at høre at i finder en løsning der hvor i er.

Det betyder meget at have en god base, mens den videre færd sikres.

OG et spørgsmål - har i overvejet at sælge Syncroen i USA og flyve hjem?

Det kunne være en god model, der kan hænge mere end solidt økonomisk sammen - og give en god bonus med som afslutning på en spændende rejse.

Evt kan Busman.be hjælpe med papirarbejdet, hvis der er særlige krav for at få en DK syncro solgt i USA - mener at andre har ramt panden mod nogle administrative mure,
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #10 Dato: 11. September 2014 kl: 22:33:57 »
jensjakob - det har været overvejet, men USA er ikke på vores kørerute (vi var der i maj uden bil).

Vi skal dog ikke ligge skjul på at vi de seneste dage har haft overvejet om vi skulle lave planerne radikalt om og tage derop... :)

Men nej, vi vil (stadigvæk) gerne have bilen med hjem og køre videre i den...tror jeg nok... ;)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #11 Dato: 12. September 2014 kl: 11:23:34 »
Som før skrevet til Jer, uanset løsning, Held og lykke, og fortsat god tur.

Sælge bilen ? Det vil vist være en svær beslutning.
Birgitte og Dennis` børn vil ikke for nogen pris undvære Mary, og hvis vi nævner salg af Gogge bliver der en, undskyld udtrykket, fandens spektakel fra de to "små" !

Men jeg kan godt se at der kan scores lidt kasse og spares en container til hjemrejsen.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Gear og koblingsproblemer
« Svar #12 Dato: 12. September 2014 kl: 20:30:59 »
Hej KH
Tusind tak! :)

Nej vi er også stadig vilde med bilen ;) Der er dog en pointe i det med USA, og havde ruten gået den vej var det en seriøs mulighed, som var værd at overveje.

Mvh
Hans
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk