Forfatter Emne: Tips til isætning af vindue med låseliste søges.  (Læst 2332 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tips til isætning af vindue med låseliste søges.
« Dato: 13. September 2017 kl: 15:17:35 »
Jeg skal til at udskifte gummilisterne på de faste vinduer i Efternøleren, og vil gerne have nogle tips fra Jer kloge hoveder.

Da jeg skal foretage udskiftningen udendørs, og da vejret mildest talt ikke særlig stabilt, vil jeg gerne være på forkant med udskiftningsprocessen.

Der er låseliste i profilet, så er det så enkelt, at jeg bare sætter profilen i vognen og derefter lemper ruden i udefra evt. med en ledning i rillen?

Den ene af ruderne er i øvrigt forruden, som har en kraftig V-form. Jeg spekulerer på om det gør det nemmere eller sværere???

[attachment id=1 msg=130484]

[attachment id=2 msg=130484]
« Senest Redigeret: 13. September 2017 kl: 15:22:04 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Tips til isætning af vindue med låseliste søges.
« Svar #1 Dato: 15. September 2017 kl: 20:19:29 »
Jeg ville sætte gummilisten rundt i vognen, derefter ruden i listen og så kører du låselisten i. Der findes værktøjer til dette formål, jeg har et sæt som du må låne hvis det har interesse..
Og smør det hele godt, så glider det. Silicone eller dækpasta...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Tips til isætning af vindue med låseliste søges.
« Svar #2 Dato: 17. September 2017 kl: 15:33:24 »
Jeg ville sætte gummilisten rundt i vognen, derefter ruden i listen og så kører du låselisten i. Der findes værktøjer til dette formål, jeg har et sæt som du må låne hvis det har interesse..
Og smør det hele godt, så glider det. Silicone eller dækpasta...

Det var også i den rækkefølge, jeg havde tænkt mig, men spørgsmålet er om jeg bare nemt kan sætte ruden i, nu profilen er af den type, som har låseliste, eller om der alligevel, skal bruges snedige tricks.. :)

Tak for tilbuddet om at låne værktøj, men jeg har lige selv investeret i et låselisteværktøj og en profilsaks
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen