Forfatter Emne: billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12  (Læst 3636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #15 Dato: 27. December 2009 kl: 07:55:57 »
Fut - nej jeg har ikke haft låget af i den her sammenhæng, men den skal jo da gerne kunne køre med det på : )

Kkrogsgaard - det er en helt anden pumpe... som skulle virke!

Gulf - ja, det har også strejfet mig, men så vidt jeg er blevet oplyst, så har den ikke været adskillt. men jeg kunne da prøve at afmontrere det, hvis det ikke er noget fandenhar skabt : )

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #16 Dato: 27. December 2009 kl: 09:07:41 »
Hej
Jeg havde lignende problemer, da jeg skulle starte komandørbussen op efter et års stilstand. jeg kunne liige hive liv i bæstet, men så snart jeg forsøgte at give gas (eller bare hostede) gik svinet ud. Peter havde imidlertid større tålmodighed, og efter at den havde haltet, stoppet, hostet og røget i 20min gik den fint. Efterfølgende har jeg haft lidt bøvl med tilstoppet diselfilter, så måske har jeg også lidt snask i tanken.
Hvis jeg var dig ville jeg suge fra dieseldunken indtil motoren går rent, når det er tilfældet kan du så interessere dig for om tanken er fyldt op med snask (og så ville jeg sgu nok trille vognen udenfor, og håbe at Greenpeace ikke lænker sig til lydpotten)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #17 Dato: 27. December 2009 kl: 12:15:22 »
ja, det er nok næsten løst nu : )

jeg tog topdækslet af pumpen i bilen og hvad fandt jeg... RUST og derfor besluttede jeg mig for at hive lortet ud igen!

jeg modificerede en anden pumpe, som jeg havde fået med af jan ( golf pumpe ) og satte den på... tog kun 45min alt incl timing osv! hmm... er måske ved at blive god til det, haha!

nå så startede jeg den op med en lille dunk til pumpen, host host og VUPTI så gik den rent uden at ryge noget videre, SKKØØNNNT!

nå men den suger altså luft ind, når den bliver sat til tanken, derfor tog jeg filterkonsollen ud og satte nye pakninger i og rensede det hele! jeg har så afmonteret den 10mm brændstofslange jan havde monteret fra tanken til filterkonsollen ( nok fordi den havde kørt på raps ). så nu bliver jeg nødt til at vente til i morgen, da jeg ikke lige har 2 meter 8mm brændstofslange. jeg håber simpelthen at den har suget falsk luft ind ved en af tilslutningerne!

nu må jeg have set lidt på de styrekugler

mojn

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #18 Dato: 27. December 2009 kl: 17:04:26 »
og du er nu et skridt tættere på  :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline woodhat

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 342
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #19 Dato: 27. December 2009 kl: 17:18:59 »
Du er en ihærdig mand Jesper, Jeg tar hatten af for dig, du giver ikke op. Har du overhovedet opdaget at det har været jul. Jeg håber den kommer til at snurre snart. Hilsen Søren
woodhat
8585  glesborg

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #20 Dato: 27. December 2009 kl: 17:23:46 »
jep... og tusinde tak for hjælpen : ) henrik havde lige det brændstofslange jeg manglede, så fik det stykke skiftet med nogle ordentlige spændebånd!

så nu kører den sgu bare... har været ude at vende i den og den kører fint!

dog skal jeg kigge bremser og har muligvis en defekt bremseforstærker, men det må tiden vise : )

begge styrekugler og ankerplader blev skiftet i for

jesper

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #21 Dato: 27. December 2009 kl: 17:56:52 »
Tak Søren, jeg har opdaget julen, jeg blev jo tvunget til 2 julefrokoster : ) sidder og æde to dage i træk, ja det er mit liv sgu for kort til... meen det gik jo : )

jesper

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #22 Dato: 28. December 2009 kl: 12:59:28 »
nå, motorkontoret er sgu lukket imellem jul og nytår... nedtur : )

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #23 Dato: 28. December 2009 kl: 15:38:34 »
vil lige dele lidt billeder med jer fra min tur med dieselpumpen!

den ene pumpe er den som sad på motoren og som jan ikke kunne få igang, det er den der er ren indeni. den anden er den ene af de to ekstra pumper jeg fik med og her valgte jeg i første omgang den som Jan havde fået fra Jarl sidste år, det er den der er helt rød indeni...

derudover var der den sidste, som skulle stamme fra en golf, den har en anden top og desuden har den noget ekstra ved koldstarten, den hæver nemlig tomgangen samtidig og det er faktisk smart og virker : ) jeg har også taget et billede af den modificeret speederarm

jeg har også lige taget et billede af min gamle cresent knallert, den passer jo lige i farven : )